Kehtaako työttömänä olla kesäisin ulkona tai käydä kaupungilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "abcd"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"abcd"

Vieras
Puoli vuotta olen joutunut olemaan työttömänä. Varsinkin nyt kesällä kuulee naapurustustosta kommentia että kyllä nyt passaa lomailla kesäaikaan. Kun olen vastannut että en ole lomalla vaan työttömänä niin vastataan että kyllä tekevälle töitä löytyy. Miten ihmisten suhtautuminen muuttuu ihan täysin kun joku putoaa kelkasta pois. Taidan istua neljän seinän sisällä koko kesän. Syyspimeillä voisi uskaltaa lenkille.

Eksää voi ottaa vähän positiivisempaa asennetta ja sanoa vaikka joo onhan tässä puolensa että pääsee hetkeksi oravanpyörästä pois, toivottavasti silti löytyis työtä niin helpottais taloudellisesti.

Todennäköisesti tuollainen kommentti on tarkoitettu vain rohkaisuksi, varsinkin jos et ole kertonut että olet ollut jo puoli vuotta työtön. Ei pidä ottaa kaikkea itseensä, toisaalta ei sinun ole myöskään pakko avautua työttömyydestäsi. Kyllä työtönkin saa lomailla, eihän työnhaku kuitenkaan 8 tuntia joka päivä vie ja heinäkuu on sitä paitsi hiljaista aikaa rekrytoinneissa, ei silloin välttämättä olisi töitä haettavanakaan (toki alasta riippuen).

Itse olen osa-aikatyössä, kokopäiväinen työ siis haussa. On minulla kuitenkin osapäivätyöstäni kesäloma ja melko lailla normaalisti sen vietän, toki välillä avoimet työpaikat tarkistan. Enkä millekään naapureille yms. hyvänpäivätutuille työtilanteesta avaudu.

Ei kun sun pitää kärsiä siellä neljän seinän sisällä koko kesä:)

Mä ainakin otan säistä kaiken irti ja nautin rannallaolosta. Jos joku kehtaa valittaa niin ehdotan heille työttömäksi heittäytymistä jos uskovat sen kovasti parantavan heidän elämänlaatua.

Itse en kertoisi mitään asioitani ikinä naapurustolle. Tuollaiset "kyllä nyt passaa lomailla kesäaikaan" kuittaisin vaan jollain "joo, on kyllä ilmoja pidelly" -tyyppisellä latteudella ja vetäytyisin mahdollisimman pian omiin puuhiini.

Olin vasta työttömänä kans vuoden, enkä yhtään häpeile sitä. nyt tehnyt töitä 2kk ja ma menen ilmoittautumaan taas työkkäriin. Ei hävetä! Nautin kesästä nyt kun olen vapaalla, voi nukkua pitkään ja tehdä mitä haluaa. Elämästä kannattaa nauttia nyt, eikä sitten kun on jo liian myöhäistä!

Mää olin kerran yhen kuukauen toimeentulotuella, kun oli kesä tarkotus tehä opintoja mutta yhelle kuulle en saanukkaan riittävästi pisteitä tukeen+lainaan nii ttt oli sit ainut vaihtoehto. Töitäkään ei niin nopeella varotusajalla saanu. Ihan samallai ramppasin kyl ulkona ja kavereita näkemäs sillon ku muullonki :D en kyl muista kerroinko kellekään ku vaan kuukaudesta kyse.

Älä anna työnteon arvottaa sun identiteettiäs. Sä et ole = työ! Olet ihminen, oma persoonasi. Työnteolla yleensä vain lähinnä saadaan rahaa jolla maksaa asuminen ja leipä. Eli nokka pydeen ja ulos aurinkoon!!!!

Yhteistyössä