Kehtaanko laulaa ystäväni häissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja annananana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

annananana

Vieras
Ystäväni tosiaan pyysi, josko voisin laulaa heidän häissään alttarilla jonkun kappaleen. Mä en ole ikinä esiintynyt missään julkisesti, paitsi just jossain kaveriporukan singstar-illassa, eikä mulla ole oikein minkäänlaista käsitystä, että osaanko laulaa sen vertaa, että ilkeäisin mennä juhlavieraiden eteen laulamaan... Kuulemma säestys onnistuisi sulhasen veljen toimesta, mutta haluaisivat naislaulajan laulamaan. Pyysin saada pari päivää miettimisaikaa, kun tosiaan omat taidot epäilyttää :/

Lauleskelin tuossa yhden säkeistön toivotusta laulusta ja äänitin sen myös. Viitsisikö joku kuunnella ja kertoa rehellisesti kuulostiko se ihan kamalalta? Tuossa ei nyt tosiaan ole säestystä, joten vähän on senkin takia epävireinen esitys, mutta onko mun ääneni ollenkaan "laulukelpoinen"? :/

Häävalssi cover - YouTube

on siinä hyvää ja huonoa.
Lauluääni ihan kehityskelpoinen mutta kokoajan aistittavissa hirveetä jännittämistä ?
sanoisin että treenaa vielä,ja ilman muuta live reeniä

Kuulosti siltä, että jännitit tuota nauhallekin laulamista - ääni tuli vähän tukkoisesti ja nasaalisti. Anna paukkua vaan, selvästi sieltä kuitenkin paistaa kaunis ääni alta.

Sun täytyy vaan harjoitella, harjoitella ja harjoitella, että homma menee niin varmasti, ettei sun tarvitse jännittää.

Tsemppiä! Hieno lahja hääparille, kun ystävä laulaa heille kauniin laulun heidän tärkeänä päivänään.

Joo sen kyllä uskon, että jännitys paistaa äänestä :/ Ammatikseni esiinnyn kyllä paljon yleisön edessä, mutta laulaminen on niiiiin eri juttu, kuin puhuminen, jossa olen sitten taas hyvä. Saa nähdä mitä tässä pitää morsiamelle sanoa, toisaalta ei kehtaisi kieltäytyä, mutta toisaalta ei myöskään kehtaisi mennä yleisön eteen...

Sulla ON kaunis ääni mutta laulu kuulosti epävireiseltä. Tiedätkö, sellaselta okaei pääsis idolsissa jatkoon. Mä en tuntenut tuota kappaletta. Haluaisin kuitenkin kuulla sun laulavan jotain simppeliä laulua, niin voisin arvioida paremmin. Laulapa joku yksinkertaine nlastenaulu tai vastaava.

Niinkuin moni jo sanoi, kaunis ääni sulla on kyllä mutta se epävireisyys paistaa liikaa. Jotain laulutuntejakin ku oisit ottanu niin ihan mahtavasti varmasti laulaisit! Eli varmaan harjotuksella muuttuis paremmaksi! Sinuna kyllä laulaisin tuolla äänellä.. olisin niiiiiiin onnellinen jos mullakin ois tollanen lauluääni. Rakastan laulamista muttei kehtaa laulaa ikinä julkisesti kun se kuulostaa varmaan ihan kamalalta

Joo kyllä mä luulen, että kieltäydyn kohteliaasti kunniasta ja jätän sen jännitysmomentin pois siitä päivästä. Aikaa olisi periaatteessa harjoitella, mutta asutaan säestäjän kanssa ihan eri paikkakunnilla niin menis aika mahdottomaksi...

Voi jösses, mitä kommentteja olet saanut. Sävel ei ollut kaikkein helpoin, joten vedit sen ihan hyvin. Ja koska voit vielä treenata, niin treenaa. Sitä tekevät ammattilaiset ja harrastajat, mikä kuuluu vain asiaan.

Yksikään hyvä esitys ei synny ilman työtä. Ja sinulla on lempeä yleisö, joka pelkästään kiittää sinua laulustasi.

Esiintyminen ja paikka on suhteutettava toisiinsa. Tämä ei ole Voicen tai Idolsin tuomaristo päättämässä jatkostas., Olet antamassa lahjaa, olet musikaalinen, osaat laulamisen, joten älä mieti voitko vai etkö voi. Kun olet itse innostunut, niin se kantaa pitkälle.

Jännitys kuuluu asiaa, eikä ole mikään syy jättää esiintymättä.

Haluatko laulaa häissä? Jos haluat, laula. Jos epäilyttää, jätä väliin. Kuulijallakin voi tulla vaikea olo jos jännität kamalasti ja yleisökin pelkää kestääkö ääni. Mutta jos pääset jännityksen yli niin sit ok.
Epävireistä oli ja tosi ohut ääni sinulla, joten toi ei ehkä oo paras laulu sulle. Mutta treeni ja säestys toki auttaa.

Voi jösses, mitä kommentteja olet saanut. Sävel ei ollut kaikkein helpoin, joten vedit sen ihan hyvin. Ja koska voit vielä treenata, niin treenaa. Sitä tekevät ammattilaiset ja harrastajat, mikä kuuluu vain asiaan.

Yksikään hyvä esitys ei synny ilman työtä. Ja sinulla on lempeä yleisö, joka pelkästään kiittää sinua laulustasi.

Esiintyminen ja paikka on suhteutettava toisiinsa. Tämä ei ole Voicen tai Idolsin tuomaristo päättämässä jatkostas., Olet antamassa lahjaa, olet musikaalinen, osaat laulamisen, joten älä mieti voitko vai etkö voi. Kun olet itse innostunut, niin se kantaa pitkälle.

P.S. Ja jos ystäväsi on pyytänyt sinua laulamaan alttarilla, mikä on jo haastava paikka, niin tuskin hän sinua pyytäisi, jos joutuisi häpeämään. Et voi pettää häntä. Ystävän vuoksi voi vähän vuodattaa verta,hikeä ja kyyneleitä, koska päivä on ystävällesi tärkeä.

Tsori, että nyt vaahtoan, mutta tiedän mistä nyt kirjoitan. En halua kertoa, mitä teen työksen, mutta tapaan ihmisiä paljon ja kaikenlaista lurittelijaa on saanut nakata pois tieltä. Sinussa on lupausta :)

No rehellisesti tuon biisin perusteella ei todellakaan voi sanoa että osaa laulamisen musikaalisuudesta puhumattakaan.

Kiitos! :)

Aikaa tässä tosiaan olisi vielä kuukausi harjoitella, jos päättäisin laulaa kirkossa. Tiedän, että minulla on ilman säestystä suuria vaikeuksia pysyä sävellajissa, just esim. lastenlaulut karkaavat aina ihan väärille urille. Säestyksen kanssa sitten onkin helpompaa ja luulisin pysyväni rytmissä ja sävelessä. Eniten minua ehkä sen puolesta jännittääkin ääneni, esim. onko se kovin tukkoinen ja "sössöttävä"...

Olen vierestä seurannut todella usein näitä tilanteita, missä jotakuta pyydetään tai jopa painostetaan laulamaan alttarilla. Sanoisin sen perusteella, että laula vaikka juhlissa, mutta älä alttarilla, jos et todella ole esiintyjä. Vihkimisessä laulaminen ei ole "laulelua" vaan sinä todella tarvitaan ääntä, itsevarmuutta ja kokemusta. Kanttori vastaa häissä musiikista, onko asia sovittu hänen kanssaan?

• Tykkää
Reactions: rops

Yhteistyössä