Kehtaanko mennä sanomaan naapurille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kowalski

Aktiivinen jäsen
14.07.2007
82 472
9
36
Huomasin juuri, että naapuri on parkkeeranut autonsa meidän parkkiruutuun. Meillä ei ole autoa, joten ruutu on useimmiten tyhjillään (ja naapuri tietää sen, koska hänen parkkipaikkansa on meidän paikan vieressä ) MUTTA me pidämme tuota paikkaa (ja maksamme siitä joka kuukausi) koska haluamme että vieraamme saavat pysäköidä siihen, tässä taloyhtiössä kun ei vieraspaikkoja ole.
Äitini on tulossa meille noin tunnin päästä...joten parkkipaikalle olisi taas käyttöä.
Kehtaanko käväistä sanomassa naapurille (ollaan ihan puheväleissä, kovin montaa sanaa ei tosin olla vaihdettu) että siirtäisi autonsa pois? Heillä on ilmeisesti vieraita koska heidän parkkipaikallaan on toinen auto, mutta ei se siltikään mun mielestä anna oikeutta käyttää meidän parkkista lupaa kysymättä.
:saint:

Mua itse asiassa sapettaa se, että muutama naapuri kuvittelee saavansa käyttää meidän parkkipaikkaa, vain siksi että meillä ei ole siinä omaa autoa...kun eihän se ihan niinkään mene :kieh: .

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Mua itse asiassa sapettaa se, että muutama naapuri kuvittelee saavansa käyttää meidän parkkipaikkaa, vain siksi että meillä ei ole siinä omaa autoa...kun eihän se ihan niinkään mene :kieh: .

Se olisi ihan ok, jos kysyisivät, että onko teillä käyttöä, vai voiko heidän vieraat pitää tänä iltana muutaman tunnin autoa siinä tms. Mutta ei alvariinsa kysymättä.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:

Se olisi ihan ok, jos kysyisivät, että onko teillä käyttöä, vai voiko heidän vieraat pitää tänä iltana muutaman tunnin autoa siinä tms. Mutta ei alvariinsa kysymättä.

Niinpä.
Yhdelle naapurille sanoinkin, kun heillä oli juhlat, että meidän parkkipaikkaa saa käyttää. Ja kun miehen työkaveri seukkasi naapurin naisen kanssa, niin hän sai käyttää meidän parkkista, koska kysyi siihen luvan.
Mutta tuo, että tehdään niin ilman lupaa, on aika ärsyttävää. Sillä onhan meilläkin sille paikalle käyttöä, vaikkei omaa autoa olekaan.
Käväisen sanomassa, jos auto on vielä siinä kun mun äiti on tulossa :whistle: .

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Tai pistä äiteelles viestii, et parkeeraa naapurin ruutuun :D

Siinä on jo auto, ilmeisesti naapurilla on vieraita.
Tai sitten joku toinen on parkkeeranut naapurin ruutuun ja ukko pisti vahingon kiertämään, mikä ei tuu onnistumaan :kieh: .

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Tai pistä äiteelles viestii, et parkeeraa naapurin ruutuun :D

Siinä on jo auto, ilmeisesti naapurilla on vieraita.
Tai sitten joku toinen on parkkeeranut naapurin ruutuun ja ukko pisti vahingon kiertämään, mikä ei tuu onnistumaan :kieh: .

Jaa no sitte mee nojaa ovikelloon, kun ovat vielä selvinpäin(?) :D

Teen parkkipaikat on vissiin vierekkäin? Sano sun äidille, et parkkeeraa autonsa siihen taakse poikittain. :) Saavat tulla sanomaan, kun ovat lähdössä. Aina parempi olis, jos lähtisit vielä sun äidin kanssa vaikka pulkkamäkeen ja et olis kotosalla, kun naapurin vieraat on lähdössä...

(minäkö vi**umainen :saint: )

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Teen parkkipaikat on vissiin vierekkäin? Sano sun äidille, et parkkeeraa autonsa siihen taakse poikittain. :) Saavat tulla sanomaan, kun ovat lähdössä. Aina parempi olis, jos lähtisit vielä sun äidin kanssa vaikka pulkkamäkeen ja et olis kotosalla, kun naapurin vieraat on lähdössä...

Näin mäkin oon joskus tehnyt, kun meidän paikalla seisoi auto jonka omistajasta ei ollut tietoa. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:

Voisihan sitä noinkin tehdä :whistle: mutta koska kyseessä on tuttu naapuri, niin ehkä käyn mielummin sanomassa ihan suoraan (nätisti toki).
Mutsi tulee 16:30, naapurilla on siihen saakka aikaa.

Naapuri taitaa palstailla täällä :D. On meinaan siirtänyt autonsa omaan parkkiruutuunsa, ja vieraan auto on poissa. Juuri kun ajattelin mennä sanomaan :laugh: .

no, onneks se käppänä lähti, heti tulin palstalle, ja johan täällä suhisee! onneks, tulin lukemaan. enkä olis pahastunut vaikka olisit tullu sanomaan! :)

Yhteistyössä