Kehtaanko...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Zirppis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

Zirppis

Vieras
Sain toimen jossa aloitan elokuussa (minulle soitettiin edellisen, yli vuoden vanhan hakemukseni perusteella, en siis ole nyt hakenut mitään mutta toimi kylä kuulostaa ihan unelmahommaltani!) Mitä mieltä olette, kehtaanko olla esim kuukaden töissä ja anoa sitten heti hoitovapaalle jäämistä? Poikamme on 9kk ikäinen työni alkaessa, isä voisi pitää isäkuukauden ja olla pari kuukautta pois töistä muttei kauempaa työn luonteesta johtuen enkä haluaisi hoitoon vielä viedä...

siinähän on varmaan myös joku koeaika. -Juu tiedän että hoitovapaa ei ole syy työsuhteen (tai toimen) purkamiselle, mutta koeajalla ei tarvita perusteluita... Itse EN tekis noin tai ainakin kertoisin suoraan suunnitelmastani!

No itse en tekisi noin.
Mulle tarjottiin elokuun alusta "kunnon" sopimusta työpaikallani, nyt teen vain pari vuoroa viikossa. Olen kuitenkin jäämässä ä-lomalle viimeistään joulukuun alussa, enkä halua laittaa lasta hoitoon sen takia muutamaksi kuukaudeksi. Kieltäydyin siis.

Koeaikaa ei ole työsopimuksessa.

Äh, nyt rupee mietityttään... Sillä kehtaisin kun tiedän ettei sijaisen hankkiminen ole kenenkän pomon pussista pois kunnalla mutta mietin että kuinkakohan minuun suhtaudutaan tämän jälkeen...

Alkuperäinen kirjoittaja HelteessäHikoaa:
Mie voisin kehatakkii... Ei tässä maailmassa kukaan pidä sun puolias jos et sinä itte. Voiko ne sen evätä, onko sellaista mahdollisuutta kuitenkin?

Just näin. Itse on puoliaan pidettävä jos haluaa työelämässä pärjätä. Itse tekisin ap noin, vaikkein kehtaisikaan. Virka on kyllä tällä ajalla niin iso asia, että en heittäisi sitä tietoisesti menemään.

Hoitovapaastaha pitää ilmoitaa viimeistään 2kk ennen sen alkua, eikö vain? Eli joudut ilmoittamaan jo ennenkuin aloitat tai sitten olla pidmepään töissä. Itse en kehtaisi. Eikö mies voisi jäädä pidempään kotiin, esim puoleksi vuodeksi ja sinä sitten hoitovapaalle?

Mies pystyisi olemaan töistä pois 3kk ajan ilman ongelmia (kinkkinen työ, on osakas jne jne) eli näin ollen ehtisin olla 1kk töissä ja sitten olisi anottava hoitovapaata jotta se 2kk ilmoittamisaika ehtii täyttyä, näin olisin siis 3kk töissä.

Ääh, päässä vaan surisee ku yritän miettiä ja miettiä :(