Kehtaatko/uskallatko/viitsitkö komentaa vieraan lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kääks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kääks

Vieras
jotka ovat teillä kylässä tai kehtaatteko sanoa tälle vieraalle että voisitko katsoa lastesi perään? Mun tekis mieli sanoa näin eräälle äiti ihmiselle, mutta... Tykkään että he käyvät kylässä, mutta se on mulle niin ressaavaa kun katon omieni ja viedairenki lasten perään...kyseinen äiti ei huolehdi eikä komennta... lapset hyppivät pöydillä, meinaavat pudota portaista, tönivät lapsiani, pudottelevat koriste esineitä jne jne MITÄ TEEN?

Kyllä komennan suoraan lapsia..

Muoks. ja teen sen niin että lasten äitikin kuulee! Esim. että meillä on sellaiset säännöt että keittiön pöydällä ei saa istua! Siinä on tuolit sitä varten. ja haen lapsen pois pöydältä jos ei itse tule tai äiti hae...

Kyllä meillä komennetaan vieraita lapsia ja niin meidänkin lapsia komennetaan kylässä.Ja kotonakin jos jotain sopimatonta tekevät.Ja yleensä se tehoaakin paremmin kun vieras sanoo.

Kyllä mä komennan, jos äiti/isä ei tajua. Ei meillä nyt miten vaan voi olla! Ja Timpan kans samaa mieltä, saattaa jopa tehota paremmin, ainakin vähän isompiin. Kun kyllä useimmat lapset haluaa olla ihan nätisti kyläpaikassa, mutta eivät vaan huomaa, että riehaantuvat...

Alkuperäinen kirjoittaja kääks:
jotka ovat teillä kylässä tai kehtaatteko sanoa tälle vieraalle että voisitko katsoa lastesi perään? Mun tekis mieli sanoa näin eräälle äiti ihmiselle, mutta... Tykkään että he käyvät kylässä, mutta se on mulle niin ressaavaa kun katon omieni ja viedairenki lasten perään...kyseinen äiti ei huolehdi eikä komennta... lapset hyppivät pöydillä, meinaavat pudota portaista, tönivät lapsiani, pudottelevat koriste esineitä jne jne MITÄ TEEN?

en oikein kehtaa, valitettavasti. Enkä osaa puhua nätisti jos joku kiukuttaa ja minua kiukuttaa vanhemmat, jotka antavat lastensa käyttäytyä huonosti toisten kodeissa.
Ei ole sitten kumma, että lapsia ei haluta julkisiin tiloihin, kun suurin osa vanhemmista ei opeta, että kaikki mikä on toisen, ei ole sinun. Meillä lapset kylään mennessä istuvat nätisti, eivät pengo toisten kaappeja kuin kotonansa olisivat. tämä sen vuoksi, että minä vaadin niin ja olen opettanut, että mikä on toisen, on toisen, ei meidän.

kyllä komennan, jos ollaan meillä. mielestäni joka kodissa on omat säännöt, joita sitten vieraatkin saavat noudattaa, samalla tavalla ystäväni toimivat kun ollaan heillä kylässä

Varmana jos on aihetta! Jotkut lapset onki vielä niin ku enkelit meillä kun taas muualla kuuleman roikuvat kattoparruissa ja sitte ihmetellään miksei meillä käyttäydytä samoin.

Meillä on lapsilla samat säännöt,oli omia tai vieraita.Jos vieraiden omat vanhemmat eivät kiellä,niin minä kyllä sit kiellän jos tarvetta on.Ja jos esim.puistossa joku tuntematonkin muksu tulee lapselta ottaman lelua kädestä niin kiellän siinäkin tapauksessa...

Kyllä mä komennan oman lisäksi myös muitten lapsia ketä on kylässä ja varsinkaan jos ei oma äiti oo mukana niin ovat mun vastuulla jos jotain sattuu. Mulla oli kans kaveri joka ei koskaan komentanut lapsiaan kun kävi meillä kylässä, mun piti sanoa niille tiukasti monta kertaa samasta asiasta ja äitinsä vaan nauroi. Kerran tää äiti sanoi että voiskos takapihan oven laittaa kiinni kun muksu menee koko ajan takapihalle, mä sanoin ettei voi kun kissa on takapihalla ja sä vahdit ite muksuas ettei se mene kissan kimppuun tai muutenkin sinne jos et halua sen menevän sinne. Suuttui mulle monasti kun sanoin siitä hälle. Mua sitten ärsyttää jos ei oma äiti yhtään välitä kieltää ja nauraa vaan vieressä kun oma tenava tekee pahojaan minkä ehtii ja mä joudun oman lisäksi vielä kieltää senkin muksuja.

Kyllä kehtaan/uskallan/viitsin komentaa muitakin kun omia lapsia. Ja ihan silleen että itsekin ollaan vaikka kyläilemässä eikä vaan niin että jos meillä on. Vasta tossa ystäväni luona ollessa komensin kaikki muksut silleen kerralla. Ja jos heillä eri säännöt niin sitten mua korjattiin. Nou probleemos :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Kyllä mä komennan oman lisäksi myös muitten lapsia ketä on kylässä ja varsinkaan jos ei oma äiti oo mukana niin ovat mun vastuulla jos jotain sattuu. Mulla oli kans kaveri joka ei koskaan komentanut lapsiaan kun kävi meillä kylässä, mun piti sanoa niille tiukasti monta kertaa samasta asiasta ja äitinsä vaan nauroi. Kerran tää äiti sanoi että voiskos takapihan oven laittaa kiinni kun muksu menee koko ajan takapihalle, mä sanoin ettei voi kun kissa on takapihalla ja sä vahdit ite muksuas ettei se mene kissan kimppuun tai muutenkin sinne jos et halua sen menevän sinne. Suuttui mulle monasti kun sanoin siitä hälle. Mua sitten ärsyttää jos ei oma äiti yhtään välitä kieltää ja nauraa vaan vieressä kun oma tenava tekee pahojaan minkä ehtii ja mä joudun oman lisäksi vielä kieltää senkin muksuja.

no, hyviin tapoihin kyll äkuuluu joustaa, jos toinen asiallisesti pyytää, jos pieni lapsi kyseessä, hän karkailee ulos tottakai. Aika ikävästi kohtelet muita, sinä sinä sinä aina vaan pitää saada, mutta mitään et anna.

Alkuperäinen kirjoittaja kääks:

Kehtaan ja komennan.

Yhteistyössä