Kehtaisitko soittaa miehen työnantajalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="eee";24265874]Miehesi voi varmaan sanoa pomolle asiasta ihan itsekin.[/QUOTE]

Juuri sanoin, ettei se aio sanoa. Pakkohan tälläiseen kiusaamiseen on puututtava. Tämä ole muuta kuin kotiäidin syrjimistä!Ihan kuin olisi joku lapsia hoitava orja. Hiukan arvostusta pitäisi työnantajaltakin saada!!! En yhtään ihmettel jos ihmiset eroaa, kyllä se useasti on työnatajan vika se. Huonoja työaikoja ja liian pientä palkkaa.

Iltavuoroista ei pääse eroon muuten kuin lääkärintodistuksella (ja silloinkin pitää olla perusteena sairaus, jonka hoitotasapaino vaatii säännöllisempää elämää kuin vuorotyöt).

Ja saathan sä sitä omaa aikaa miehes iltavuoroviikkoina jos et anna toisen nukkua aamulla siihen asti et toinen lähtee töihin! Vai valvooko ne tuntinsa töistä tultuaan ja menee joskus aamuneljältä vasta nukkumaan? Tosin jos on näin tollo perheenisä, niin senkun herätät aamuyheksältä et heippa, mä lähen ny hoitamaan omia asioitani kaupungille, laita noille lapsille tuo aamupala, palaan sillon ja sillon (mielummin puol tuntia ennen kuin miehen pitää lähteä töihin).

:laugh:

Eniten alkoi naurattaa ajatus siitä, kuinka mulla leuka loksahtais työnantajana / esimiehenä kun tuollainen puhelu tulis.
Mutta ihan hyvä tietää, että tuollaiseenkin pitää nähtävästi henkisesti varautua...

Mutta juu ei, ei kai nyt kukaan täysjärkisnen soittais!?

Eli sähköposti olisi parempi? Entä tekstari? Se on kyllä facebookissakin se pomo...hmm...viestiä???

Iltavuoroista ei pääse eroon muuten kuin lääkärintodistuksella (ja silloinkin pitää olla perusteena sairaus, jonka hoitotasapaino vaatii säännöllisempää elämää kuin vuorotyöt).

Ja saathan sä sitä omaa aikaa miehes iltavuoroviikkoina jos et anna toisen nukkua aamulla siihen asti et toinen lähtee töihin! Vai valvooko ne tuntinsa töistä tultuaan ja menee joskus aamuneljältä vasta nukkumaan? Tosin jos on näin tollo perheenisä, niin senkun herätät aamuyheksältä et heippa, mä lähen ny hoitamaan omia asioitani kaupungille, laita noille lapsille tuo aamupala, palaan sillon ja sillon (mielummin puol tuntia ennen kuin miehen pitää lähteä töihin).

Lääkärintodistus? Nyt kiinnostus heräsi...Millasestahan vammasta voisi olla vaikka kyse? Onko helppo toteuttaa???
Mies herää itse joskus kahdeksalta lasten kanssa, mun pitää saada nukkua aamusin en muuten jaksa. Eikä aamulla ees ehtisi minnekään:(

joo hei. munkin tekisi mieli soittaa omasta. lähettäisi työnanataja sen kotiin, kun täällä on niin paljon hommia? voisi olla sen verran vihainen ukko että vaan ei tulisi tänne sitten kotiin vaan hankkisi uuden kodin.

[QUOTE="vieras";24265948]
Mies herää itse joskus kahdeksalta lasten kanssa, mun pitää saada nukkua aamusin en muuten jaksa. Eikä aamulla ees ehtisi minnekään:([/QUOTE]

Miten mies pystyy tekemään aamuvuoroa, kun pitää hoitaa lapsia sun nukkuessa?

Ehdottomasti soitat! Ihan kamalaa, että miehes joutuu tuollaisia vuoroja tekemään.
Idiootti pomo, eikö tosiaan tajua, että sitä tarvittais enempi kotona ku töissä. Uskomaton työpaikka! Että pitää perheellisen miehen tehä iltavuoroja! Ei oo oikein, ei.

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;24265970:
et oo tosissas :D Ihan sama kun mun mies soittas mun pomolle, et hei, mä en tykkää et vaimo tekee iltavuoroa 14.30-23.00 kun mulla menee koko päivä pilalle :laugh:

AIVAN eri asia silloin. Mies voi viettää silloin aikaa lastensa kanssa ja luoda sitä suhdetta, mikä naisella alkaa jo lapseen kun lapsi on vasta kohdussa.

Mikset ap vaan suoraan hankkisi/valitsisi miehellesi uutta työpaikkaa; sellaista missä työajat sopivat sinulle, palkka olisi kohdillaan ym. etuudet. Sitten voisit päättää tietysti myös miehesi lomat ja muut käytännön asiat. Pääsisit paljon helpommalla.

Mutta jos meinaat nyk.työnantajaan ottaa yhteyttä niin soita ja sano asiasi kuin nainen, näytät että olet tosissasi etkä ala mitään tekstiviestejä tai fb-viestejä laittamaan.

Kyllä, puhelin käteen ja pomo toiseen päähän! Mikäli puhelu on hedelmätön, seuraava askeleesi on paikallislehden yleisönosastokirjoitus! Hienoa, kun nainen pitää puolensa! Varmasti me kaikki muutkin tallotut hyödymme pioneeritoiminnastasi! :heart:

[QUOTE="annina";24265988]Mikset ap vaan suoraan hankkisi/valitsisi miehellesi uutta työpaikkaa; sellaista missä työajat sopivat sinulle, palkka olisi kohdillaan ym. etuudet. Sitten voisit päättää tietysti myös miehesi lomat ja muut käytännön asiat. Pääsisit paljon helpommalla.

Mutta jos meinaat nyk.työnantajaan ottaa yhteyttä niin soita ja sano asiasi kuin nainen, näytät että olet tosissasi etkä ala mitään tekstiviestejä tai fb-viestejä laittamaan.[/QUOTE]

En ole kamala ihminen joka yrittää erottaa miehen työkavereistaan joista tykkää :o Tai työstään josta pitää. Iltavuorot on ainoa joka mättää.(palkka ok, mut kaikissa perheis ei varmasti ole) Mutta varaan nyt miehelle lääkäristä ajan jotta saa lääkärintodistuksen ettei voi tehdä iltavuoroa :)

[QUOTE="vieras";24265948]Lääkärintodistus? Nyt kiinnostus heräsi...Millasestahan vammasta voisi olla vaikka kyse? Onko helppo toteuttaa???
Mies herää itse joskus kahdeksalta lasten kanssa, mun pitää saada nukkua aamusin en muuten jaksa. Eikä aamulla ees ehtisi minnekään:([/QUOTE]

Jaa'a. Ainut tapaus jonka ite nyt muistan et on päässyt iltavuoroista eroon jaksoi töissä max 2v siitä, eli sairaus vie työkyvyn ja sairaseläkkeelle (toki tätäkin voit toivoa, mieshän on sitten aina kotona, kunto vaan voi olla mitä on ja lääkelaskut on vähintään kelan maksukaton verran vuodessa + mies poissa kaikki sairaala- ja kuntoutusreissut, tulotkin tippuu sitten eli mene ite töihin siinä kohti sitten jos elintaso pitää pysyä). Ja tässä maassa sairaseläkkeelle ei pääse ihan helposti.

[QUOTE="vieras";24266024]En ole kamala ihminen joka yrittää erottaa miehen työkavereistaan joista tykkää :o Tai työstään josta pitää. Iltavuorot on ainoa joka mättää.(palkka ok, mut kaikissa perheis ei varmasti ole) Mutta varaan nyt miehelle lääkäristä ajan jotta saa lääkärintodistuksen ettei voi tehdä iltavuoroa :)[/QUOTE]

Mee ihmeessä! Muista hei ottaa mies silti mukaan. Voi olla lääkärillä naurussa pitelemistä ton jälkeen. Sit se menee kahville ja alottaa kaikkien kuullen jutun: "Ettee hei ikinä arvaa millanen potilas äsken kävi...." :laugh: :laugh: :laugh:

[QUOTE="vieras";24266024]En ole kamala ihminen joka yrittää erottaa miehen työkavereistaan joista tykkää :o Tai työstään josta pitää. Iltavuorot on ainoa joka mättää.(palkka ok, mut kaikissa perheis ei varmasti ole) Mutta varaan nyt miehelle lääkäristä ajan jotta saa lääkärintodistuksen ettei voi tehdä iltavuoroa :)[/QUOTE]

Ja mikä on dg minkä vuoksi pyydätte tuota lausuntoa? Kiukkuisesta itsekäästä vaimosta johtuva masennus? Ei taida ihan riittää.

Jaa'a. Ainut tapaus jonka ite nyt muistan et on päässyt iltavuoroista eroon jaksoi töissä max 2v siitä, eli sairaus vie työkyvyn ja sairaseläkkeelle (toki tätäkin voit toivoa, mieshän on sitten aina kotona, kunto vaan voi olla mitä on ja lääkelaskut on vähintään kelan maksukaton verran vuodessa + mies poissa kaikki sairaala- ja kuntoutusreissut, tulotkin tippuu sitten eli mene ite töihin siinä kohti sitten jos elintaso pitää pysyä). Ja tässä maassa sairaseläkkeelle ei pääse ihan helposti.
mun mieskin saia sairautensa takia tehdä vain esim aamuvuoroja, mutta bussikuski ei voi vuorojaan valita. PEriaattessa hän sais sairauden takia koknaan olla ajamatta, mutta tekee muksiematta vuoronsa vaikka joskus vituttaakin

Älä oikeesti soita... Miehelles tulee paljon kiusallisia tilanteita ja noloutta, kun työnantaja nauraa... "Oot vähän tussun alla?" tai vastaavaa.... :DD
Ja sen jälkeen ei todellakaan tule kotiin hoitamaan lapsia iloisena.

Alkuperäinen kirjoittaja Päivän piristys;24266056:
Mee ihmeessä! Muista hei ottaa mies silti mukaan. Voi olla lääkärillä naurussa pitelemistä ton jälkeen. Sit se menee kahville ja alottaa kaikkien kuullen jutun: "Ettee hei ikinä arvaa millanen potilas äsken kävi...." :laugh: :laugh: :laugh:

Lääkäreillä on vaitiolovelvollisuus, ei se saa puhua kellekään mitään. Ja mies saa mennä yksin, jos tuun mukaan niin joutus ottaa noi riesatkin mukaan ja siitä mitään tulisi.

Alkuperäinen kirjoittaja älä oikeesti tee sitä...;24266102:
Älä oikeesti soita... Miehelles tulee paljon kiusallisia tilanteita ja noloutta, kun työnantaja nauraa... "Oot vähän tussun alla?" tai vastaavaa.... :DD
Ja sen jälkeen ei todellakaan tule kotiin hoitamaan lapsia iloisena.

Ihan taitaa tän ketju ap provoilla tällä asialla.. :D

Ja mikä on dg minkä vuoksi pyydätte tuota lausuntoa? Kiukkuisesta itsekäästä vaimosta johtuva masennus? Ei taida ihan riittää.

En minä ole kiukkuinen vaimo, eikä miestä masenna:) Ajattelin että unettomuus ja väsymys voisi olla vaikka sellainen? Tai narkolepsia???Siitähän saa jotain korvauksiakin tosta narkolepsiasta...mies otti sikipiikin silloin joten toihan voisikin toimia...hmm...

[QUOTE="vieras";24266108]Lääkäreillä on vaitiolovelvollisuus, ei se saa puhua kellekään mitään. Ja mies saa mennä yksin, jos tuun mukaan niin joutus ottaa noi riesatkin mukaan ja siitä mitään tulisi.[/QUOTE]

Tuota toinen ehdotus.
Mitäs jos antaisit miehesi pitää työnsä nykyisellään, laittaisitte ne "riesat" hoitoon ja sinäkin ap menisit töihin; silloin sinun ei tarvitse yksin jaksaa kotona riesojen kanssa.
Tai mies jää kotiin hoitamaan riesoja ja sinä menet töihin?

Yhteistyössä