keiden vauva ollut noin 5kk iässä ekan kerran yökylässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamiiiii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamiiiii

Vieras
hei!

Niin perjantaina ollaan alustavasti suunniteltu että vauva menis tädille yökylään kahden isoveljen kanssa.

Mua jänskättää! Luotan tätiin ja annan mielelläni hänelle hoitoon, kun muille.
isoveljet ovat olleet pienestä asti hänellä kuukauden-parin välein hoidossa.
ensimmäinen 2kk ja toinen 2vkon ikäisenä muistaakseni tyyliin klo20-8/9.00.
ja hyvin on mennyt aina.

nyt menisivät kaikki tädille yöksi. mietityttää vain tämä ikä (täyttää 5kk juuri), ja kun ei ole ollut edes puolta tuntia hoidossa missään.
Ei kyl ujostele ketään äidin ja isin seurassa, siis uusiakaan ihmisiä, suostuu syliin hyvin ja naureskelee.
syö soseita ja pullosta.

tuntuu et oli helpompi isoveikkojen kanssa kun aloittivat niin pienenä pikkuhiljaa hoidossa olemisen.

mites onko ketään kellä iso-veljiä tai siskoja ollut vauvalla ekaa kertaa yökylässä, onko ollut helpompaa?

Niin ja ovatko itkeneet ekan kerran hoidossa ja kuinka on nukkuminen mennyt ja hereillä ja leikkimset?

kiitos asiallisista vastauksista! :)

No meidän esikoinen oli kummitädillään yhden yön ollessaan 5kk. Meillä oli silloin hääyö, ja kummitäti välttämättä pojan heille halusi. Ja hyvinhän siellä meni, poika söi jo silloin pullosta korviketta, eikä mitään ongelmaa ollut. Mutta ainutlaatuinen tilannehan tuo meillä on ollutkin, yleensä lapset on olleet pitkälti yli 1v, ennenkuin ovat hoidossa yötä olleet, ja nyt nuorimmainen 1v7kk ei ole hoidossa ollut vielä koskaan...

Kaikkihan noi siinäiässä on yökyläilleet, toki mun kanssa ;) Osa meidän lapsista on kyllä ollut tuossaiässä kotona mummon hoidossa yötä, siis ne, joille on pulloruoka kelvannut.

Voihan se tuon ikäisellä olla vähän hankalampi olla yötä pois äidin sylistä, mutta uskoisin, että jos isoveikat mukana ja täti ollut tämän vauvelin kanssa tekemisissä, niin itkua ei kauaan kestä.
Meillä ollut kanssa tosi pieneä ekaa kertaa yökylässä mummolassa, joten tuon ikäisen yökyläilystä ei tietoa. Siitä on ollut etua että on ollut yötä pienestä pitäen pois kotoa. Oon saanut huomata että muutkin sitä lasta osaa hoitaa, ja itselle saanut laatuaikaa. Ja nyt lapset tykkää mennä yöksi mummolaan.
Kyllä se teidänkin vauveli pärjää siellä!

kiitos vastauksista!

kiinnostaisi tietää, onko jollain mennyt päin piparia ensimmäinen (miksei muutkin hoidot)?

sanoin tuolla että hyvin mennyt aina mutta siis esikoinen oli itkenyt ekalla kerralla 1-2 tuntia, jonka jälkeen oli mennyt hyvin ja olin jo tulossa kotiin, mutta tulikin ilmoitus että kaikki hyvin.

Meillä ei ollut "oikeasti" yökylässä, mutta 6kk niin että mun äiti piti unikoulun vauvalle kun piti saada yötissistä irti. Eli oltiin heillä yötä ja poika nukkui mummin ja ukin kanssa. Se oli rankkaa koska se vierottaminen oli, mutta kolme yötä siihen riitti. Jos pullosta saa ruokkia yölläkin ja vauva on muuten ns. normaali nukkuja niin silloin varmasti onnistuu oikein hyvin.

juu siis vauva syö kokonaan pullosta, öisin ei tahdo syödä kuin ehkä neljän aikaan jonkun 40ml, joka ei silloinkaan tarve. näin ollut nyt viikon,et lopettanut yösyönnit tai huomaa ettei sitä 40ml:äkään tarvitsisi. jos sen syö kakkaa silloin ja saattaa luulla että on jo aamu :(

mut tuttia joutuu yöllä antaan ja kääntämään mahalteen tai selälteen välillä, ja joskus röyhtäsyttää vielä, jos on jäänyt ilma kiertään..
ja joskus yhden aikaan yöllä on tullut sivuvaunusta aina mun viereen sänkyyn nukkuun, eli tää yö mietityttääkin täs eniten..

Yhteistyössä