Keikkatyön palkka hoitovapaalla?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lähihoitaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lähihoitaja"

Vieras
Itseäni kiinnostaisi tietää onko täällä muita jotka hoitovapaan aikana ovat keikkailleet omalle työnantajalle (kunnalle). Itse olen nyt hoitovapaalla tehnyt pari vuoroa lähihoitajana. Nyt sain palkan ja yllätys oli suuri kun palkka kahdeksalta tunnilta oli 73e. Soitin palkkatoimistoon ja sain kuulla, että koska olen hoitovapaalla omasta työstäni ja keikkailen samalle kunnalle tosin eri yksikköön, minulle tarvitsee maksaa vain päiväpalkka, joka on siis tuon 73e. Onkohan tämä käytäntö voimassa muissakin kunnissa? Itse peruin kaikki sovitut keikat, kun en noin huonolla palkalla ala töitä tekemään. No onneksi naapuri kunnassa saan samasta työstä tuntipalkan ja vielä lomarahan päälle niin jo työnteko kannattaa.
 
mä olen sh:na keikkaillut hoitovapaalla ja saanut tuntipalkan ja lomarahat. tosin mulla ei ookaan vakituista työpaikkaa,joten voisiko se vaikuttaa siihen minkä palkan saa...
 
Onneksi noita paikkoja on ollut hyvin naapuri kunnassa. Ilmeisesti tämä palkka juttu liittyy siihen, että mulla on jo virka kunnalla, josta olen hoitovapaalla. Itse en vaan ymmärrä miten se mun palkkaan vaikuttaa. En mä kuitenkaan saa palkkaa hoitovapaan ajalta enkä vuosilomaa. Mielenkiinnosta kyselin, kun ois kiva tietää tekeekö kaikki kunnat tätä.
 
Kyllä, näin myös Joensuussa toimitaan. Selvitin vielä asiaa liitosta (super) ja siellä sanottiinkin aivan suoraan että omalle työnantajalle ei kannata hoitovapaalla keikkaa tehdä :/
 

Yhteistyössä