Keillä mennyt raskaus hyvin ja terveitä lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lapsesta haaveileja jännittäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lapsesta haaveileja jännittäjä

Vieras
Haaveilemme mieheni kanssa lapsesta. Lapsenhoito ei pelota, on kokemusta pienistäkin lapsista, mutta raskaus ja ongelmat, sekä lapsen terveys pelottaa.

Selailin tätä palstaa, ja aika monella on ollut jotain ongelmia, lapsen terveydessä, synnytyksessä, keskenmenoja jne.

Onko täällä äitejä, jotka eivät ole saaneet keskenmenoa? Keillä synnytys on mennyt hyvin? Ja lapsi on terve, kaikki on hyvin?

Varmaan jos alkaisi tilastoja laskemaan, tajuaisin että enemmistöllä on kaikki kuitenkin mennyt suhteellisen hyvin. Silti omakohtaiset kokemukset ovat aina parempia, ja ymmärränhän että varsinkin huonoja kokemuksia on tärkeää jakaa netissä.

Mulla ei ollut kummassakaan mitään ongelmaa. Ei edes pahoinvointia. Junnua odottaessa oli liikuntakielto kohdun ulkopuolisen verenpurkauman vuoksi (jonka tiedän et mistä tuli), mut muuten kaikki meni tosi hyvin. Synnytykseen en tosin osaa sanoa kun molemmat on leikattu ahtaan lantion takia. Imetys oli meillä suurin "ongelma" koska mulla ei yksinkertaisesti tullut maitoa tarpeeksi. Esikkoa imetin 2 kk ja junnulle opetettiin tutteli jo sairaalassa. Lääkkeillä yritettiin edesautaa maidon tuloa mutta ne väsytti niin hirveästi että luovuin. Ihan perusterveitä pojankoltiaisia noista on tullut vaikka ovatkin Tutteli-lapsia. Nyt esikoinen on eskarilainen ja juniori 4,5 v. :heart: =)

Minulla on kaksi tervettä poikaa,3-vuotias ja 4,5kk vauva.Molemmat raskaudet menivät todella hyvin,ei ollut pahoinvointia,ei mitään ongelmia.Synnytykset normaaleja alatiesynnytyksiä.Ekasta repesin kahden tikin verran,toisesta en yhtään.Molemmat synnytykset kestivät 6h30min.En ole saanut keskenmenoa koskaan,luojan kiitos.Nyt on lapsiluku täynnä. =)

Meillä on 1,5v poika ja häntä odottaessani voin aivan ihanasti ja nautin raskaudesta suurella innolla. Raskausaika on ollut elämäni yksi paras ajanjakso, mutta mahtavaa oli saada vauva mahasta syliin, terveenä. Vaikka sairastakin lasta olisi rakastettu samallalailla.

:wave:
Kaksi tervettä lasta, hyvin menneet raskaudet (lukuunottamatta oksentelua esikoista odottaessani) ja suht koht kevyesti menneet alatiesynnytykset joista toivuin nopsaan.

minäkin vielä vastaan. molempien raskautten aikana alkoi hurja pahoinvointi jota kesti esikoisen aikana peräti 2kk ja kuopuksen aikana enemmän. odotusaika meni hyvin,ei mitään ihmeellistä ollu, esikoinen jouduttiin käynnistään ja lopuski leikattiin. kuopus tuli ihan norm.alatietse ja supistukset alkoi kotona. nyt odotan kolmatta vko on vasta 9 että jännityksellä odotan,että alkaako pahoinvoinnit. vielä ei oo pitäny oksentaa kuin kerran, toivot. jää siihen =)
lisään vielä, että terveitä lapsia ovat =) ei kannata etukäteen hirveesti murehti, kyllä kaikki hyvin menee loppuun asti omalla painollaan =)

Minulla on kolme tervettä poikaa. Raskaudet menneet todella hyvin ja helposti. Synnytykset erittäin helpot, suorastaan miellyttävä kokemus.
Takana on kyllä yksi ihan alkuraskauden keskenmeno (rv 5+), mutta muutoin on mennyt tosi hyvin.
Kolmonen meinasi vähän ottaa varaslähtöä viikolla 33, mutta supistustenestolääkkeillä pysyi poika kyydissä tarvittavat viikot. :)

3 tervettä lasta. :heart: :heart: :heart:

Kaikki raskaudet IHANIA, vaikkakin ennenaikaisia supistuksia ja kohdun suun pehmennystä ja määräyksinä rauhallista oloa (ei saa siivota, ripustaa pyykkiä korkealle, eikä kumarrella jne) ja on ollut myös sairaalassa lepo-hoitoa ja supistusten estopiikkikin sain kerran...

Synnytyksistä ensimmäinen kauhein, mutta kummasti uskallettiin lisää synnytyksiä haluta! :heart:

Ja kaksi viimesintä synnytystä meni ehdottomasti MUKAVAMMIN, vaikka ei kivuttomammin (keskimmäisessä synnytyksessä ei ehditty antaa mitään kivunlievitystä ja viimesessä ei kohdunsuun puudutus ehtinyt auttaa, kun vauva lähti jo syntymään) ... :heart: :heart:

Minulla kaksi tervettä lasta, nuorimmainen alle kolme viikkoinen. Molemmat raskaudet ovat sujuneet oikein hyvin, ilman suurempia ongelmia. Toisessa raskaudessa tuli aika pahat suonikohjut, mutta nekään eivät minun elämääni haitanneet ja nyt ovat jo melkein taas jo hävinneet. Vauvan kokoa myös seurattiin tarkemmin, mutta siis siinäkään ei mitään muuta kuin pelattiin varman päälle. Joten kaiken kaikkiaan omat raskaudet ovat menneet oikein hyvin.
Itse en raskauksia suunnitellessa edes osannut miettiä mitään mitä-jos-juttuja. Jos jotain olisi tullut, niin se olisi sitten otettu vastaan sen mukaan. Niin kuin on otettukin. Yhtään keskenmenoa ei ole ollut, ja aika pienellä yrittämällä nuo ovat myös alulle lähteneet.

Suru alkaa olla, kun tietää ettei meille enää vauvoja tule, miehen päätä ei varmaan käännetä, vaikka itse ehkä yhden vielä haluaisinkin. ;)

Mulla on yksi raskaus takana. Mitään ongelmia ei ollut. Ainut että hemppari oli 91, joka tietty matala, mutta minulle se ei ollut ongelma. Voin hyvin koko raskauden ajan. Ei ollut pahoinvointia ei mitään. Terve ppoika syntyi! =) :heart:

Mulla on neljä lasta. Kaikkien raskausajat ollu tosi helppoja, ei edes pahoinvointia. Synnytykset ollu helppoja ja nopeita. Yks keskenmeno on ollu, mutta seki johtu lääkkeistä joita sillon söin, kun en tienny lasta odottavani.

Mulla kaksi lasta.Molempien raskausajat olivat aivan ihania.Voin henkisesti ja fyysisesti aivan loistavasti!Rakastan olla raskaana,voisin olla sitä vaikka aina.Molemmat synnytykset menivät hyvin,niistäkin jäänyt hyvät muistot.Keskenmenoja en ole joutunut kokemaan.Molemmat lapset meillä olleet oikein terveitä.Nyt tytöt ovat jo 3v6kk ja 1v4kk. :heart: :heart: Tästä kaikesta osaan myös olla valtavan kiitollinen joka päivä.Mun elämä kun ei aina ole ollut ihan näin herkkua... =)

Kaksi lasta ja kummatkin terveitä. Yhtään keskenmenoa en ole kokenut ja molemmat raskaudet tärppäsivät eka kierrosta :|
Kummatkin raskaudet oli ihan helppoja, vaikka ekassa oli minulla vaivana raskausmyrkytys ja toisessa raskausdiabetes. Pääasia että vauva oli terve ja että vaivat paransi synnytys.

Kaksi poikaa (3v5kk ja 1v2kk), terveitä ja reippaita pikkumiehiä :heart: Molempien raskausaika oli IHANAA, ei ollut mtiään vaivoja tai ongelmia. Kuopuksen loppuraskaudessa rv 41+4 havaittiin LIEVÄ raskausmyrkytys ja synnytys käynnistettiin rv 41+6, koska kokoarvio oli 4670g. Pojalla oli kaikki hyvin. Synnytyksen menneet tosi hienosti, positiivinen mieli jäänyt! :heart: Nyt rv 26+4 ja kaikki hyvin tässäkin raskaudessa.
Niin, ja keskenmenoja ei ole ollut.

Yhteistyössä