Keittiöihmeet huomio ;-)

7 kutakin riittää, voisko ajatella, että 1 pussi perunasipulia+kinnkusuikalepusi riittäisi 4 hengelle? Kermaa sitten onkin vaikeampi arvioida etukäteen, koska ei tiedä minkäkokoisissa astioissa paistat. Mutta nykyään noi ruokakermat säilyy kauan, eli kannattaa ostaa liikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
5kg peruna-sipuli sekoitusta, 4kg kinkkua ja kermaa noin 2,5l kermaa.. joukkoon suolaa maun mukaan ja mustpippuri rouhetta.

Oikeesti noin paljon??? Tostahan tulee 10 kg tavarata. Onko kinkun ja perunan suhde oikeesti tommonen, että kinkkua vaan kilo vähemmän kuin pottuja?

Alkuperäinen kirjoittaja no:
7 kutakin riittää, voisko ajatella, että 1 pussi perunasipulia+kinnkusuikalepusi riittäisi 4 hengelle? Kermaa sitten onkin vaikeampi arvioida etukäteen, koska ei tiedä minkäkokoisissa astioissa paistat. Mutta nykyään noi ruokakermat säilyy kauan, eli kannattaa ostaa liikaa.

Tarkotatko puolen kilon vai kilon pussia perunaa?

Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
5kg peruna-sipuli sekoitusta, 4kg kinkkua ja kermaa noin 2,5l kermaa.. joukkoon suolaa maun mukaan ja mustpippuri rouhetta.

Oikeesti noin paljon??? Tostahan tulee 10 kg tavarata. Onko kinkun ja perunan suhde oikeesti tommonen, että kinkkua vaan kilo vähemmän kuin pottuja?

Käytä tuota toista ohjetta, varsinkin jos teet valmiista eineksistä.

No jos ajatellaan, että kiusaus on pääruoka, niin täytyyhän sitä olla 300gr per ihminen varattuna.

25*0.3 on 8kg valmista tavaraa. Se ehdotettu 7 pussia kilon pusseina vastaisi tätä mun heittoani (ei ammattilainen) kun tulee sitä kinkkuakin sinne. Kermaa menee helposti 4dl kiloa kohti ja vähän extraa varalle.

Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja no:

Tarkotatko puolen kilon vai kilon pussia perunaa?

Laskut uusiksi: kilo perunasuikaleita + 1 pss -1,5pss kinkkusuikaleita + 4 dl kermaa, riittää takuulla 6 hengelle, eli tee 4 tuollaista satsia.

Nuo kaupan pakasteperunat menee aika kasaan uunissa.

Kun ruoka on melkein valmista sekoita sekaan Lidlin iso ranskankerma, antaa tosi hyvän maun kiusaukselle.

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
No jos ajatellaan, että kiusaus on pääruoka, niin täytyyhän sitä olla 300gr per ihminen varattuna.

25*0.3 on 8kg valmista tavaraa. Se ehdotettu 7 pussia kilon pusseina vastaisi tätä mun heittoani (ei ammattilainen) kun tulee sitä kinkkuakin sinne. Kermaa menee helposti 4dl kiloa kohti ja vähän extraa varalle.

No voi kauhea :o en mä ajatellut ollenkaan, että sitä noin paljon pitäis olla... Eihän mun riitä uunivuoatkaan :o

Mitäs sit :/

Keittiömestari vieressäni vastasi että kymmenen kiloa peruna-sipulisekoitusta, kinkkua n. 2-2,5 kg, kermaa 2-2,5 litraa. Mut jos on muuta ruokaa lisänä niin riittää hieman pienemmät annokset.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Keittiömestari vieressäni vastasi että kymmenen kiloa peruna-sipulisekoitusta, kinkkua n. 2-2,5 kg, kermaa 2-2,5 litraa. Mut jos on muuta ruokaa lisänä niin riittää hieman pienemmät annokset.

Voi kauhea, oikeesti... Ei mun vuoat riitä, eikä uunikaan niitä niin paljon vedä sisäänsä. Miten tästä selviän..? Osa on kyllä lapsia, että sen puolesta voisin kyllä vähän vähentää määriä. Muuta ruokaa ei ole, mutta paria erilaista salaattia ajattelin tehdä, vihreää ja toinen vaikka joku raastejuttu? Ja tuoretta leipää.