keittiökalusteiden vakiomitat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onks kellään tietoa saako tasoa vain 30 senttiä leveänä vai onko se jotain mittatilaustavaraa? Näin yhes paikassa ja mietin, et meillekin kävia sellanen hienosti.

[QUOTE="Vieras";28409079]No kaikki tasothan on mittatilaustavaraa, eiköhän sen saa kavennettua haluamaansa leveyteen. Riippuu tietty mitä materiaalia se taso on?[/QUOTE]

Jaa on vai? Mä luulin, et se on aina se 60 senttiä.

[QUOTE="Vieras";28409079]No kaikki tasothan on mittatilaustavaraa, eiköhän sen saa kavennettua haluamaansa leveyteen. Riippuu tietty mitä materiaalia se taso on?[/QUOTE]

No ei ole.Vakio leveys on 59cm. kaikki muut leveydet on mittatilaus tavaraa.Tason pituushan voi sitten olla mitä tahansa.

Tyhmät kysymykset jatkuu... Mitä materiaalia se sit ei voi olla jos haluaa tollasen kapean?

[QUOTE="vieras";28409103]No ei ole.Vakio leveys on 59cm. kaikki muut leveydet on mittatilaus tavaraa.Tason pituushan voi sitten olla mitä tahansa.[/QUOTE]

Jos kyse on tuommoisesta halvasta tasosta, onkohan se sitten laminaatti tms niin yhtä lailla kun siitä pituudesta sahataan pois sopiva pärkä niin leveydestäkin voi sahauttaa ylimääräistä pois. Sama pätee tietty myös massiivipuutasoon ja kivitasoon mutta noissa lienee materiaali sen verran kalliimpaa että kannattaa mieluummin teettää mittojen mukaan.

[QUOTE="Vieras";28409150]Jos kyse on tuommoisesta halvasta tasosta, onkohan se sitten laminaatti tms niin yhtä lailla kun siitä pituudesta sahataan pois sopiva pärkä niin leveydestäkin voi sahauttaa ylimääräistä pois. Sama pätee tietty myös massiivipuutasoon ja kivitasoon mutta noissa lienee materiaali sen verran kalliimpaa että kannattaa mieluummin teettää mittojen mukaan.[/QUOTE]

Voihan sitä sahata vaikka miten, mutta se maksaa ekstraa.Keittiökaluste firmoilla on vakiotavarana sitä n.59cm.leveää tasoa josta ne pätkii sopivan mittaisia tasoja ja sitä myydään metrihinnalla.

[QUOTE="Vieras";28409150]Jos kyse on tuommoisesta halvasta tasosta, onkohan se sitten laminaatti tms niin yhtä lailla kun siitä pituudesta sahataan pois sopiva pärkä niin leveydestäkin voi sahauttaa ylimääräistä pois. Sama pätee tietty myös massiivipuutasoon ja kivitasoon mutta noissa lienee materiaali sen verran kalliimpaa että kannattaa mieluummin teettää mittojen mukaan.[/QUOTE]

Tää meni kyllä ihan yli hilseen. Siis laminaattiako sahaan itse, mutta kivitason otan mittatilauksena????

[QUOTE="vieras";28409225]Tää meni kyllä ihan yli hilseen. Siis laminaattiako sahaan itse, mutta kivitason otan mittatilauksena????[/QUOTE]

Selvennykseksi vielä, että se taso tulisi kaapiston päälle ja onkohan sellaista kolkyt senttiä leveää kaappia, sehän tässä olis kai oleelisempaa miettiä.

[QUOTE="vieras";28410890]Selvennykseksi vielä, että se taso tulisi kaapiston päälle ja onkohan sellaista kolkyt senttiä leveää kaappia, sehän tässä olis kai oleelisempaa miettiä.[/QUOTE]

Siis kai sä vaan käyttäisit keittiön yläkaappeja, asentaisit ne vaan lattianrajaan ja rakennat sokkelin. Tai niin mä sen tekisin. Ite ei kannata mitään tasoja alkaa sahaamaan, mutta tason toimittaja voinee sen tason sahata kun sillä on semmoinen saha millä sen voi tehdä.

Me ostettiin yks taso bauhausista ja mukisematta siellä sahasivat sen mittojen mukaan. Kai ne aina jonku palvelumaksun siitä velottaa mutteipä tuo kovin kallis ollut.

[QUOTE="Vieras";28410923]Siis kai sä vaan käyttäisit keittiön yläkaappeja, asentaisit ne vaan lattianrajaan ja rakennat sokkelin. Tai niin mä sen tekisin. Ite ei kannata mitään tasoja alkaa sahaamaan, mutta tason toimittaja voinee sen tason sahata kun sillä on semmoinen saha millä sen voi tehdä.

Me ostettiin yks taso bauhausista ja mukisematta siellä sahasivat sen mittojen mukaan. Kai ne aina jonku palvelumaksun siitä velottaa mutteipä tuo kovin kallis ollut.[/QUOTE]

Nonni arvasin, et täältä saan hyvän vastauksen. KIITOS

[QUOTE="vieras";28411050]ei ole mitään 59cm vakio mittaista tasoa. ne on 60cm tai 62cm ja pituus 302cm-366cm. t:puuseppä[/QUOTE]

Näin vähän arvelinkin. onkos muuten kellään tällaista kapeaa kaappia/ tasoa? Olen nyt niin innoissani tästä. Kuuskyt senttinen kaappitaso ruokapöydän toisella puolella tekis tilan hiukan ahtaaks, mutta kolmikymppinen olis loistava, kun ei sitä tilaakaan niin paljoa lisää tarvita.

[QUOTE="vieras";28413352]Näin vähän arvelinkin. onkos muuten kellään tällaista kapeaa kaappia/ tasoa? Olen nyt niin innoissani tästä. Kuuskyt senttinen kaappitaso ruokapöydän toisella puolella tekis tilan hiukan ahtaaks, mutta kolmikymppinen olis loistava, kun ei sitä tilaakaan niin paljoa lisää tarvita.[/QUOTE]

up

Yhteistyössä