Keittiön kaapin ovien maalauksesta tai vaihtamisesta kysymyksiä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja papan mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

papan mamma

Aktiivinen jäsen
06.05.2006
5 194
0
36
Hei, te ketkä olette tehneet keittiön ilmeen muutoksen maalaamalla kaappien ovet. Kuinka onnistui?
Maalasitteko itse vai maalari? Telalla vai ruiskulla? Millaisella maalilla?

Tai jos olette vaihtaneet ovet, niin löytyykö aitoihin kasarikaappeihin käyviä ovia helposti? Mistä firmasta? Miten saranat?

Kiitos vastanneille. :flower: :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mäntypuukaapinovet maalattiin itse pensselillä. Maali ohennettiin ja vetastiin 3 kerrosta. Tuli tosi siisti jälki. Ei näy mitään pensselinvetoja.

Ok.
Meillä juur samanlaiset ovet uudessa talossamme eikä koko keittiöremppaa voida nyt toteuttaa.

Onko maali pysynyt hyvin?
Muistatko millä maalilla maalasitte?
:flower:

Alkuperäinen kirjoittaja papan mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mäntypuukaapinovet maalattiin itse pensselillä. Maali ohennettiin ja vetastiin 3 kerrosta. Tuli tosi siisti jälki. Ei näy mitään pensselinvetoja.

Ok.
Meillä juur samanlaiset ovet uudessa talossamme eikä koko keittiöremppaa voida nyt toteuttaa.

Onko maali pysynyt hyvin?
Muistatko millä maalilla maalasitte?
:flower:

On pysynyt. Voi kun muistaisin sen maalin. Prisman remppapuolelta pyydettiin tosissaan kulutuksen kestävä maali. Pikkasen hiomapaperilla rikottiin lakan pintaa, että maali tarttuis hyvin. Hidasta puuhaa oli, mutta kannatti. Välitilan laatat vaihdettiin, samoin työtasot. Köökistä tuli kuin uusi.

Kiitos vieraalle. :flower:

Meillä on kans aikomus vaihtaa vetimet, tasot ja laatat. Sekä kodinkoneet.

Mä olin ajatellut, että oisko joku kalustemaali hyvä. Mutta selviäähän se siellä rautakaupassa. Ja meillä on kyllä maaliruiskukin käytössä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja mo:
myö vaihettiin ovet ja mittatilauksella kalustetukusta 900e, saranoineen

Kuulostaa aika kalliilta kuitenkin.
Mutta kyllähän ne tietty pitää tosiaan mittatilauksena tehdä, kun ei kait mitat oo ihan samat tänään, kun 25 vuotta sitten.
:)

Meillä maalattiin ruiskulla keittiönkaapin ovet ja ollaan tyytyväisiä loppu tulokseen. Muistaakseni se oli kalustemaalia mitä ohennettin ruiskuun sopivaksi. Vaihettiin vetimet samalla, maalattiin seinät (2 seinää) 4 eri väristä maalia kaiken kaikkiaan meni keittiöön. Hinta ei päätä huimannut kun kaikki yhteensä vähän yli 150e maksoi :D

Niin ja hiottiin siis kaapin ovet ensin, ja uuden maalin alta ei näy kolhuja ym.

Alkuperäinen kirjoittaja papan mamma:
Kiitos lenttis kokemuksesta.

Kuinka hyvin hioitte ovet ennen maalausta? Ihan vaan pintaa rikki vai oikein kunnollako? Ja muistatko kuinka moneen kertaan piti maalata?

Ei me mitenkään hirveän tunnollisesti niitä ovia hiottu, ihan vaan lakka pinta rikki ja kolhut tasaiseksi. Muistelisin, että sisäpuoli 2 kertaan ja ulkopuoli 3 kertaan maalattiin.

Yhteistyössä