Keittiön tuunaamisesta asiaa!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kippuravarvas

Vieras
Mä haluaisin vähän tuunata täällä kun ei oo uutta keittöö ihan varaa laittaa.

Tietääkö joku voiko tuollaisten pinnoitettujen lastulevyovien päälle laittaa jotain? Kalvoa, maalia tms??

Ja sitten tarttis saada uusittua noita ovien "lukkoja" siis että ne pysyy kiinni. Nyt niissä on ovessa sellainen muovitappi ja kaapin rungossa muovirinkula mihin se tappi menee. Sen rinkulan sisäreunalla on ollut joku pehmeempi muovi mutta se on hapertunut jo aikaa sitten. Onkohan tuollaisia vielä...

Kodin Terra tai joku rautakauppa myy kunnollisia nippeleitä ja nappeleita, joilla sa ovet pysymään kiinni.

Ja riippuu kaapinoven pinnasta,mitä siihen saa laittaa. Itse olen huomannut, että melkein mitä tahansa voi laittaa, ainakin kerran. :saint:

Jos lastulevyovi on pinnaltaan siisti, niin kunnon kalustemaalilla voi hyvin maalata päälle. Kolot kitataan. Hankalempaa on jos viilut sun muut ovat irti. Kyllähän uutta viiluakin voi käyttää, mutta musta se on hankalaa ja tarkkuutta vaativaa.

Sä voit vaihtaa lukituksen kokonaan (oven ja rungon), jos ei "varaosia" löydy.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Kodin Terra tai joku rautakauppa myy kunnollisia nippeleitä ja nappeleita, joilla sa ovet pysymään kiinni.

Ja riippuu kaapinoven pinnasta,mitä siihen saa laittaa. Itse olen huomannut, että melkein mitä tahansa voi laittaa, ainakin kerran. :saint:

mä olen joskus maalannu kirjahynnyksin ja hyvin pysyi semmosessa pinnotetussa lastulevyssä :D
ja oli muuten ihan tavallista maalia:)

:laugh:
Niin, mies meinas että maalilla tulee tosi ruma..onkohan sellasta kalvoa olemassakaan..
Mä oon nyt jotenkin päättänyt että haluan kalvoa niihin :snotty:

Niin ja missä myydään halvalla(tietty) tiskipöytiä?

minkälaisia tiskipöytiä?? meillä on muistaakseni kaksikin ylimääräistä tuolla vajan takana :whistle:
onhan semmosta kontaktimuovin tapaista ainakin myynnissä, jos haluat semmoisella vetää (on vaan paljon paksumpaa) myydään ainakin Honkkareissa ja muistaakseni olisin biltemassakin nähnyt.

Voi laittaa joko rautakaupasta saatavaa paksua kontaktimuovia ( löytyy eri kuoseja) tai mieluummin maalata. Ekaks kunnon tartuntapohjamaali ja sitten tasoitetta, jos tarvitsee. Tasoitettuihin kohtiin vielä pohjamaalikerros. Pintaan liuoteohenteinen huonekalumaali, löytyy eri kiiltoasteita. Rautakaupasta ja viimeistään maalipurkeista löytyy ohjeet.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
:laugh:
Niin, mies meinas että maalilla tulee tosi ruma..onkohan sellasta kalvoa olemassakaan..
Mä oon nyt jotenkin päättänyt että haluan kalvoa niihin :snotty:

Niin ja missä myydään halvalla(tietty) tiskipöytiä?

Pohjahan sen ratkaisee, maalaustapa ja maalin kiiltoaste lopputuloksen. Tasainen pohja, tela tai ruisku ja korkeakiiltoinen maali. Empirelläkin tulee hyvää jälkeä.

Kalvot voi mennä niin kalliiksi, että sulle tulee halvemmaksi uusia kaapinovet. Mutta mitä kalvoa sinne haluat? Viilua? Kontaktimuovilla tulee varmasti hirveän näköistä, ellei kysymyksessä ole vain koristeet.

Tiskipöytiä saa halvalla tarjouksesta, kierrätyskeskustyyppisistä paikoista ja kirpparilta (jos joku vaikka uusii uudehkoa keittiötään).

Ei tiskipöydässä muuta vikaa ole kuin se että sen alle ei mahu tiskikonetta...tartteis saada sellanen yksialtainen.

Ja rouva x:lle kiitos erittäin tarkasta ohjeesta :)

Tuo hiominen on aika työlästä joten siksi tartuntapohjamaali on parempi. Kannattaa sävyttää kaupassa samaan sävyyn kuin pintamaalikin. Olen itse maalannut huopatelalla ja toimii. t: rautakaupan myyjänä 4 vuotta toiminut

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Pohjahan sen ratkaisee, maalaustapa ja maalin kiiltoaste lopputuloksen. Tasainen pohja, tela tai ruisku ja korkeakiiltoinen maali. Empirelläkin tulee hyvää jälkeä.

Kalvot voi mennä niin kalliiksi, että sulle tulee halvemmaksi uusia kaapinovet. Mutta mitä kalvoa sinne haluat? Viilua? Kontaktimuovilla tulee varmasti hirveän näköistä, ellei kysymyksessä ole vain koristeet.

Tiskipöytiä saa halvalla tarjouksesta, kierrätyskeskustyyppisistä paikoista ja kirpparilta (jos joku vaikka uusii uudehkoa keittiötään).
No juu, ehkä se kalvo ei ole hyvä ideä. Mä aattelin että sellanen olis ollut edullinen ratkaisu.. Noh, maalia sitten vissiin.

Ei tiskipöydässä muuta vikaa ole kuin se että sen alle ei mahu tiskikonetta...tartteis saada sellanen yksialtainen.

Miksi tiskikone pitää saada tiskipöydän alle? Voi siinä päällä olla muukin taso ;) nimimerkillä keittiö tuunannut aikoinaan.

Miksi tiskikone pitää saada tiskipöydän alle? Voi siinä päällä olla muukin taso ;) nimimerkillä keittiö tuunannut aikoinaan.

Ei se mahdu muualle ja vesi tulee siihen. tai no mahtuis se toiselle puolelle keittiöö, mutta menis vissiin aika mahdottomaks noiden letkujen kanssa?

Kannattaa vilkaista huutiksesta myytäviä keittiöitä ja ovia. Me ostettiin tammiovet sieltä ja ei tullut kalliiksi. Koot täsmäsi hyvin meidän kaappien kanssa ja osaan vaihdettiin rungot.

Alkuperäinen kirjoittaja Hei:
Kannattaa vilkaista huutiksesta myytäviä keittiöitä ja ovia. Me ostettiin tammiovet sieltä ja ei tullut kalliiksi. Koot täsmäsi hyvin meidän kaappien kanssa ja osaan vaihdettiin rungot.

Kiitos, pitääkin vilkaista.

Ja kiitos kaikille vastanneille muutenkin :D

Me siis maalattiin pinnoitetut lastulevy-ovet (vuodelta -77 ), vaihdettiin kaakelit, uusittiin ovien saranat ja kahvat, uusittiin työtaso, heivattiin tiskipöytä helkuttiin ja tilalle tuli vaan tasoon upotettu allas. Sen lisäksi vaihdettin hana ja lisättiin avokaappeihin ovet. Katto maalattiin. Liesi meni vaihtoon.
Seinältä revittiin tapetit ja puolpanelit ja maalattiin (siitä ei kuvia, valitettavasti ).

Vielä pitäisi lattia tehdä, mut sit laitetaan samalla koko alakerran lattia uusiksi.

Ei se mahdu muualle ja vesi tulee siihen. tai no mahtuis se toiselle puolelle keittiöö, mutta menis vissiin aika mahdottomaks noiden letkujen kanssa?

Vesi ja viemäri tosiaan kyllä pitää olla vieressä. Mutta miten se tason materiaali muuttaa tilannetta sen suhteen mitä alle mahtuu? Täytyyhän siinä kuitenkin olla jotain tyhjää (eli usein kaappi) ja sen päällä taso...

Mulla oli sellainen tilanne, että siirsin hellan pois vesipisteen vierestä käytävän toiselle puolelle (sähkötöitä) ja sen tilalle apk + päälle samaa tasoa kuin muualle. En venyttänyt tiskipöytää pidemmäksi.

Tässä pari ennen-kuvaa:
http://www.aijaa.com/img/b/00546/3382832.jpg
http://www.aijaa.com/img/b/00325/3382850.jpg

Ja tässä jälkeen-kuvat:
http://www.aijaa.com/img/b/00474/3382879.jpg
http://www.aijaa.com/img/b/00794/3382911.jpg

Vesi ja viemäri tosiaan kyllä pitää olla vieressä. Mutta miten se tason materiaali muuttaa tilannetta sen suhteen mitä alle mahtuu? Täytyyhän siinä kuitenkin olla jotain tyhjää (eli usein kaappi) ja sen päällä taso...

Mulla oli sellainen tilanne, että siirsin hellan pois vesipisteen vierestä käytävän toiselle puolelle (sähkötöitä) ja sen tilalle apk + päälle samaa tasoa kuin muualle. En venyttänyt tiskipöytää pidemmäksi.

Niin siis tiskipöydän alla on kaksi kaappi, toisen kaapin tilalle tulisi se tiskikone mutta se ei nyt mahdu kun siinä on kaksi allasta. Sitten kun on yksi allas niin kone mahtuu. :) Ja meillä myös hella vesipisteen vieressä, siitä voisi hiukan liikuttaa sivulle ja kapeampi tiskari mahtuis sitten tiskipöydän ja hellan väliin...mmm.mitähän mies meinaa mun suunnitelmista :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Tässä pari ennen-kuvaa:
http://www.aijaa.com/img/b/00546/3382832.jpg
http://www.aijaa.com/img/b/00325/3382850.jpg

Ja tässä jälkeen-kuvat:
http://www.aijaa.com/img/b/00474/3382879.jpg
http://www.aijaa.com/img/b/00794/3382911.jpg

Tosi hieno :) Tuliko teidän remppa kovin kalliiksi? Mistä tuo allas on? Sellasenhan vois meillekin laittaa jos olis se tiskari..