Keksiikää mulle uusi ammatti? Mitä voisin tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dippadaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

dippadaa

Vieras
Vaatimuksena ensinnäkin se, että työ olisi klo 8-16 välillä (tai toki voi alkaa aikaisemminkin, mutta ei siis vuorotyötä).

Ei ole ajokorttia enkä hirveän fyysiseen työhön pysty (selkä krenkkaa, istuminen vielä ainakin menee.. tosin joskus mietin että istumatyöstä voi olla vain haittaa ja ehkä olisikin parempi selälle että tulisi vähän liikkumista työssä? Ei kuitenkaan mitään painavia nostoja).

Vanhusten hoito on käväissyt mielessä, mutta siinä taitaa olla vähän pakko kyetä nostelemaan? Ja vuorotyö, joten se siitä. Maanviljely (:D) on myös sellainen haave, mutta ei kovin realistinen kun en siitä mitään tiedä. Siinä houkuttelisi se yksin työskentely ja omassa tahdissa tekeminen.

Ja kaiken ylläolevan lisäksi pitäisi olla lyhyt koulutus tai ei koulutusta lainkaan :D Olen tradenomi entiseltä koulutukseltani..

Heitelkää ehdotuksia! Tiedä vaikka jotain sellaista tulisi jonkun mieleen mitä itse ei ole osannut ajatellakaan!

Pientä ristiriitaa, vanhusten parissa teet lähes koko ajan tiimityötä, maanviljelijänä yksin. Molemmat todella fyysistä työtä, eikä 8-16 arkisin.

Tiedän :D Nuo ei olekaan kovin realistisia haaveita, mutta ehkä ne kertoo siitä millaista työtä toivon? Eli tuo maanviljely olisi ajatuksissa juuri sitä, että saisi tehdä omassa tahdissa yksin töitä. Vanhusten parissa työskentely kiinnostaisi siksi että se on työtä jolla on merkitystä (niinkään se tiimityöskentely ei kiinnosta.. olen tehnyt tuota joskus hetken ja luulen että tiedän mitä se työ on, juurikin nostoineen ym. raskasta työtä). Kumpaankaan noista en taida pystyä, joten ehdotuksia otetaan vastaan vielä =)

Miten sairaalaan pääsee lähetiksi? Ei ole koskaan sattunut silmiin tuollaista avointa paikkaa..

[QUOTE="vieras";24604759]Työvoimatoimiston virkailija. Kelan etuuskäsittelijä.[/QUOTE]

Nämä kuulostaa kivalle! =) Mitenkähän esim. kelalle pääsee töihin??

Ja yllä olevalle: en halua olla työtön! Haluan tehdä töitä, mutta järkevästi.. ei niin (niin kuin nyt) että työ vie melkein kaiken sen oman ajan kun pitää miettiä missä vaiheessa ehtii tehdä mitäkin (vuorotyötä siis). 8-16 työssä on ihanaa se, että ne illat on vapaita.. aina. Voisi ehkä harrastaakin jotakin, käydä jumpissa tms.

Osta meiltä navetta niin pääset maanviljelijäksi ja me päästään viimeinkin täältä pois elämään tavallista elämää :D En suosittele selkävaivaiselle, lupaan että tässä työssä niitä tulee vain lisää :D

[QUOTE="vieras";24604806]Osta meiltä navetta niin pääset maanviljelijäksi ja me päästään viimeinkin täältä pois elämään tavallista elämää :D En suosittele selkävaivaiselle, lupaan että tässä työssä niitä tulee vain lisää :D[/QUOTE]

Uskon :D Ajattelinkin ihan vain maanviljelyä, en elukoita. Että ajelisin vain traktorilla pellolla :D Joo, kuuluu siihen varmaan vähän muutakin ;) Mutta tosiaan, ei taida ikinä tulla siitä ajatuksesta mitään..

Uskon :D Ajattelinkin ihan vain maanviljelyä, en elukoita. Että ajelisin vain traktorilla pellolla :D Joo, kuuluu siihen varmaan vähän muutakin ;) Mutta tosiaan, ei taida ikinä tulla siitä ajatuksesta mitään..

Selkä joutuu siinäkin tosi koville. Joutuu istumaan helposti yli 10 tuntia kerrallaan traktorissa ja se kyyti on välillä sellaista pomppimista, että olen itsekin saanut joskus niksautettua selkäni tosi ikävästi traktorin kyydissä istuessa.

Mitä työtä sä olet tehnyt aikaisemmin?

Sulle voisi sopia joku sihteerin työ. Mä olin joskus joitakin kuukausia yhdessä firmassa töissä dokumentointiosastolla (mulle oli siellä oma työtehtävä ilman mitään nimikettä, liittyi muuttoon) ja sain oman työni valmistuttua tehdä projektiassistenttien kanssa töitä, ja aloin haaveilla että saisin tehdä sitä ihan vakituisesti. Töitä joutui tekemään tietokoneella, mutta siihen liittyi paljon kaikenmaailman paperien järjestelemistä ja kansioiden kokoamista ym. että sai usein liikkua työpisteestä muualle ja tehdä käsillä muutakin kuin näppäillä tietokonetta.

[QUOTE="hmm";24604828]Kelalla on vähän väliä paikkoja auki mol:n sivuilla. Sinne vaan hakemusta sisään. samoin työvoimaneuvojia haetaan melko usein.[/QUOTE]

Vaatimukset vaan on aika tiukat; luonteen täytyy olla aika v****mainen kummassakin paikassa, eikä saa olla ollenkaan sydämen sivistystä eikä inhimillisyyttä.

Terveydenhuollon tekstinkäsittelijä tai osastonsiheeri. Ensimmäisessä kirjoitetaan potilaiden sairauskertomustekstejä saneluista. Toisessa asiakaspalvelua + kirjoittamista. Ensimmäinen työ on todella omatoimista, mutta toki tulosta pitää tulla.

Yhteistyössä