Keksikaa mulle uusi ammatti (koulutus ekonomi)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aityli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aityli

Vieras
Kertokaa mulle joku ammatti, jossa olisi henkisesti hyva olla. Aamulla tuntuisi hyvalta menna toihin ja tunnit toissa hurahtaisi nopeasti. Ei todellakaan tarvitse olla kaupallista tyota, kaikki ehdotukset otetaan vastaan =)

Ei kiiretta, tehokkuusajattelua, kehittymismahdollisuuksien tyrkyttamista, selkaanpuukottamista tms.

Onko tallaisia ammatteja oikeasti olemassa??

päiväkodin lastenhoitajana pienessä yksityisessä päiväkodissa

Kiva työporukka, rento meininki, ihanat asiakkaat.
Herään tajuamaan työviikon alkaneen yleensä vasta torstaina.
Päivät menevät ohi ihan pikavauhtia.
Aamuisin tuntuu kuin menisin kylään kaveriperheeseen aamukahville. :D

Pankkivirkailija? Joskus, kun joutuu asioimaan pankin konttorissa, saattaa olla sillä hetkellä ainoa asiakas. Tiskien takana 3-5 pankkivirkailijaa työskentelee kenenkään häiritsemättä...edes asiakas ei häiritse vaan istuutuu kiltisti vuoronumeronsa kanssa odottamaan. Pankkivirkailijat saattavat käydä jossain takahuoneessa välillä, mutta ei ensimmäistäkään kiireistä askelta vaan kaikessa rauhassa siirtyvät työpisteestään jonnekin. Jossain vaiheessa sitten joku heistä huomaa, että kappas vaan, meillähän on asiakas. Mulle pankissa istuskeleminen on suorastaan terapeuttista. Siitä selkäänpuukotuksesta en osaa sanoa mitään.

Kiva, etta muillakin samanlaisia ajatuksia. Olen 99% varma, etta aion tehda paatoksen parin vuoden sisalla. Nyt lasten kanssa kotona ja viihdyn aivan alyttoman hyvin. En jaksa menna takaisin tuohon kylmaan ja kovaan tyoelamaan, olen paljon "kiltimpi" ihminen, mita nykyisessa tyoyhteisossa vaaditaan. Enka jaksa tuota tyoelaman jargonia, sellaista paskanjauhamista, ainakin meilla konsulttifirmassa on. Yaks!

Eikos lastentarhassa pida olla koulutus? Mutta kuulostaa kivalle. Ravintolakokiksikin pitaa olla koulutus..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En jaksa menna takaisin tuohon kylmaan ja kovaan tyoelamaan, olen paljon "kiltimpi" ihminen, mita nykyisessa tyoyhteisossa vaaditaan. Enka jaksa tuota tyoelaman jargonia, sellaista paskanjauhamista, ainakin meilla konsulttifirmassa on. Yaks!

Mä huomaan myös muuttuneeni kyyniseksi ja vihaiseksi akaksi työn myötä. Oikeasti en oo sellainen ihminen. Oon kans nyt kotona lapsen kanssa, ja huomaan olevani taas oma itseni vähitellen. Vaan kohta se on taas muututtava ilkeäksi ja kovaksi ämmäksi. Surullista.

Hyva idea Keittionoita, mutta luulen, etta noilla pankkineideilla on aika kovat myyntitavoitteet. Ainakin nain kertoi yksi ystavani, joka oli kesatoissa pankissa. Muuten seuraavissa yt:ssa heitetaan pihalle. Mutta siis tuota pankkivirkailijaa olen kieltamatta ajatellut. Ihanaa, jos voisi lahtea toista tasan kello 16 ja jattaa kaikki tyot tyopaikalle!

Olkaa onnellisia te, kenella on mukava ja leppoisa tyo! Ja palkasta en valita, kunhan jotain leipaa saa poytaan.

Kiva, etta muillakin samanlaisia ajatuksia. Olen 99% varma, etta aion tehda paatoksen parin vuoden sisalla. Nyt lasten kanssa kotona ja viihdyn aivan alyttoman hyvin. En jaksa menna takaisin tuohon kylmaan ja kovaan tyoelamaan, olen paljon "kiltimpi" ihminen, mita nykyisessa tyoyhteisossa vaaditaan. Enka jaksa tuota tyoelaman jargonia, sellaista paskanjauhamista, ainakin meilla konsulttifirmassa on. Yaks!

Eikos lastentarhassa pida olla koulutus? Mutta kuulostaa kivalle. Ravintolakokiksikin pitaa olla koulutus..

Itse opiskelin oppisopimuksella aikuiskoulutuksessa pari vuotta sitten lähihoitajaksi suuntautumisena lapset ja nuoret. Koulu kesti reilu kaksi vuotta, josta suurimman osan vietin töissä päiväkodissa, koulua oli joka toinen kuukausi pari viikkoa kerrallaan.

Hyva idea Keittionoita, mutta luulen, etta noilla pankkineideilla on aika kovat myyntitavoitteet. Ainakin nain kertoi yksi ystavani, joka oli kesatoissa pankissa. Muuten seuraavissa yt:ssa heitetaan pihalle. Mutta siis tuota pankkivirkailijaa olen kieltamatta ajatellut. Ihanaa, jos voisi lahtea toista tasan kello 16 ja jattaa kaikki tyot tyopaikalle!

Olkaa onnellisia te, kenella on mukava ja leppoisa tyo! Ja palkasta en valita, kunhan jotain leipaa saa poytaan.
Joissain pankeissa on kyllä todella kiirekin ja vielä ihan samalla alueella. Mutta esim Helsingissä Länsi-Pasilan Nordeassa on varsin rauhallista. Joku Keittis tai muu mummo siellä silloin tällöin asioi :)

Ihan samanlaisia mietteitä. Ainakaan esimiehenä toimiminen ei ole unelma. Saan samaa palkkaa kuin monet alaiseni, ja pelkkää paskaa niskaan päivästä toiseen. Yritän olla tasapuolinen ja kiltti. Silti ihmiset kokevat, että mun huoneeseen voi tulla käyttäytymään miten vaan. Itse en tietenkään voi antaa takaisin. He eivät tajua, että minunkin pitää tehdä velvollisuuteni esimerkiksi laskuja hyväksyessä. Ei saisi edes kysyä, mistä tietty kulu johtuu. EI saisi edes kysyä, missä on seuraavana päivänä. Heti ollaan niin loukkaantuneita ja saadaan raivari...

Alkuperäinen kirjoittaja aivan:
Mä olen ainakin KTM... Tosin joskus tosi kauan aikaa sitten valmistuttiin ekonomiksi, mutta tää oli tosiaan sillon joskus...

Ekonomi on erikseen ostettava titteli, ei koulutus. Näin on ollut minusta jo vuodesta 1 ja 2.

Ei se työ vaan se sopiva työpaikka.
Itse olen ollut jo toistakymmentä vuotta viikonloppumyyjänä keväät ja moni on ihmetellyt miten jaksan kahta työtä. Päätyö on ollut ehkä rankkaa, mutta tuo viikonloppputyö on ollut enemmänkin harrastus, tosin minulla on ko. alan koulutus.
Pointti on siinä, että myymälässä on mielettömän mukava esimies ja samoin ovat olleet kollegani. Tekisin mielelläni ko. työtä päätyönä, mutta palkka on huono, ja se ei oikein olisi elättänyt. Ehkä mietin asioita uusiksi, kun palaan lapsenhoidosta työelämään.

No koulutus on kauppatieteiden maisteri, mutta todistuksessa lukee, etta saa kayttaa ekonomin nimiketta.

Yksityisyrittajaksi olen ajatellut ryhtyvani, mutta mita tekisin? Mista olisi kysyntaa? En nyt kuitenkaan prostutioiduksi ;)

Kirjoittaa en osaa, hyva kun pilkkusaannot osaan.

Tietaakseni Kelassa ja verohallinnossa on aika tiukat tehokkuusvaatimukset nykyaan.