Keksikaa mulle uusi ammatti (koulutus ekonomi)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aityli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eipa ole niin rakasta harrastusta, etta voisin tehda siita ammatin. Koirista tykkaan ja tanssimisesta. Mutta mita koiriin liittyvaa voisi tehda ammatikseen? Tanssimisessa en mitenkaan parjaa ammattilaisille..

Siivoamisesta en tykkaa, taysi tyo edes siivota oma kamppa.

Olisko jollakin viela jotain ideaa? Esim. pienyrityksesta?

Yrittäjällä vasta paineet onkin kovat. Samoin jo minitsemallasi ravintolakkokilla kiireinen ja tsressaava työ ja perheen kannalta epämiellyttävät työajat, jos ei lounaskokki.

Minäkin peräänkuuluttaisin, että ei se työ vaan työpaikka.

Akateeminen itsekin ja muutamasta yrityksestä kokemusta. työnkuva mulla aika sama kuin edellisessä paikassa, mutta totaalisen eri fiilis mennä töihin tässä uudessa paikassa. nyt siis huonompi työyhteisö ja johto. Onneksi kohta alkaa äitiysloma!

Tuosta yrittajyydesta. Haluaisin siis olla sellainen yrittaja, ettei tarvitsisi mitaan paineita kestaa. Ei siis mitaan kirjanpitohommia, vaan ihan joitain muuta. Ideoita?

Rahan takia en siis yrittaja olisi, mies tienaa niin hyvin, ettei toita tarvitsisi tehda ollenkaan. Mutta kuitenkin kun lapset kasvaa, olisi kiva, etta olisi muutakin kuin lapset ja koti.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Tiedän että toi ekonomi on ostettava titteli, minulle on vaan kerrottu että joskus valmistuttiin ekonomiksi. En jaksa alkaa googlaamaan asiaa... :)

Ent. ekonomi = merkonomi tänä päivänä.
Tunnen lähes 80-vuotiaan ekonomin ja kauppakoulun käynyt hän on.

mitäs jos olisit taloushallinossa vähän aikaa.. Aika tylsää hommaa, mutta siinä samalla voisit miettiä mitä oikeesti haluat. Itse olen kirjanpitäjänä suuressa yrityksessä, ja homma on lähinnä valvontaa, eli ei mitää kirjauksia tarvitse tehdä. Kerran kuussa laitetaan kirjat kiinni ja se on ainoaa aikaa jolloin joutuu tekemään pari päivää ylitöitä. Hommat on helppoja, eikä käytössä ole kellokorttia joten työaika- ja paikka on rentoja (teen usein kotona hommia). Palkka on reilu 2500 ilman lisiä, eikä ole juurikaan stressiä tai vastuuta. Ja meidän yksikön ei tarvitse tehdä mitään tulosta, niin ei oo senkään suhteen paineita ;)

Mä kans olen miettinyt tuota samaa. Olen vastuullisessa, itsenäisessä asiantuntijatyössä. Jotenkin vain alkanut tuo vastuu, miettiminen jne. ottamaan päähän. Joskus olis ihan kiva tehdä jotain sellaista, jossa ei tarvi puhki miettiä päivästä toiseen ongelmiin ratkaisua.

Kennel olisi ihana vaihtoehto! Mutta sinne olisi varmasti muitakin menijoita, enka varmasti tulisi valituksi :)

Jarjestopuolta olen ajatellut, hyva idea! Myos jossakin yhdistyksessa haluaisin tyoskennella. Mutta olen maailman surkein esiintyja, luulen etta nuo ihmiset joutuvat aika paljon esiintymaan..

Mie:lle. Hyva, etta olet loytanyt hyvan yrityksen, missa on kiva tyoskennella talouspuolella. Olen myos tyoskennellyt talouspuolella, ja siella on toita aivan mielettomasti. Liian paljon tyota ja liian vahan ihmisia. Ja viela yt:t paalle, ja lisaa ihmisia pihalle. Tama oli tosin porssifirma, yksityisella puolella voisi olla eri tavalla.

Vanhempani vahan pakottivat minut yliopistoon. Nyt jos ajattelin uudestaan, en menisi. Menisin johonkin inhimillisemmalle alalle. Vaikka kosmetologiksi. Mutta nyt kuitenkaan en halua lahtea enaa uudestaan koulun penkille.

Eraopas, maatila tai matkailumaatilayrittaja hyvia ideoita. Mutta meilla on jo omakotitalo, enka halua taalta muuttaa pois. Mutta unelma olisi asua maatilalla, missa olisi elaimia. Ehka sittenkin..?

Kirjastovirkailijaan tarvitaan koulutus.

Kiitos vastauksista! :)

Eikun tarkoitin, etät perusta kennel, kun olet kinnostunut yrittäjyydestä, pehmeistä arvoista ja koirista.

Ok, perhe voi olla eri mieltä ja ehkä asutte Espoossa pienellä pihalla :)

Niin joo, jos perustaisi kennelin. Rakastan koiria. Mutta kun mies suostuu vain siihen yhteen koiraan. Suht pienella tontilla asutaan, muttei Espoossa. Tai siis nyt ulkomailla, mutta sitten kun palataan Suomeen.

Rakastan myos kirjoja. Joten miksen sitten tyoskentelisi niiden parissa :)

Luomukauppaa olen ajatellut. Tai jotain, mita moisi netin kautta.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Pankkivirkailija? Joskus, kun joutuu asioimaan pankin konttorissa, saattaa olla sillä hetkellä ainoa asiakas. Tiskien takana 3-5 pankkivirkailijaa työskentelee kenenkään häiritsemättä...edes asiakas ei häiritse vaan istuutuu kiltisti vuoronumeronsa kanssa odottamaan. Pankkivirkailijat saattavat käydä jossain takahuoneessa välillä, mutta ei ensimmäistäkään kiireistä askelta vaan kaikessa rauhassa siirtyvät työpisteestään jonnekin. Jossain vaiheessa sitten joku heistä huomaa, että kappas vaan, meillähän on asiakas. Mulle pankissa istuskeleminen on suorastaan terapeuttista. Siitä selkäänpuukotuksesta en osaa sanoa mitään.

Huhhuh, miten väärä voikaan olla ihmisen kuva pankkityöstä!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hyva idea Keittionoita, mutta luulen, etta noilla pankkineideilla on aika kovat myyntitavoitteet. Ainakin nain kertoi yksi ystavani, joka oli kesatoissa pankissa. Muuten seuraavissa yt:ssa heitetaan pihalle. Mutta siis tuota pankkivirkailijaa olen kieltamatta ajatellut. Ihanaa, jos voisi lahtea toista tasan kello 16 ja jattaa kaikki tyot tyopaikalle!

Olkaa onnellisia te, kenella on mukava ja leppoisa tyo! Ja palkasta en valita, kunhan jotain leipaa saa poytaan.
Joissain pankeissa on kyllä todella kiirekin ja vielä ihan samalla alueella. Mutta esim Helsingissä Länsi-Pasilan Nordeassa on varsin rauhallista. Joku Keittis tai muu mummo siellä silloin tällöin asioi :)

Niillä pankkivirkailijoilla voi olla älytön kiire, vaikka päällepäin näyttää rauhalliselta. Työssä on paljon paperin pyörittämistä, joka saattaa näyttää siltä, että henkilö ei tekisi juuri mitään.

Jos mies hoitaa rahan kantamisen kotiin, niin tee niin kuin monet muutkin seurapiirirouvat, perusta oma pikku "butik" sen mukaan mistä olet kiinnostunut. Ja siinä hommassa tuo sun ktm:n koulutus olisi luonnollisesti plussaa, vaikka ostaisit kirjanpitopalvelut kirjanpitotoimistolta.