Keksikääs mulle laavulle terveellisempi vaihtoehto makkaralle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kutistuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En tykkää makkarasta =S Joskus sitä olen syöny, mutta nykyään ei maistu. Ja vielä tosiaan kun painoa pudottelen tässä, niin ois kiva löytää joku hyvä välipala laavulle, minkä vois paistaa notskilla =) Ja valkoistajauhoa en syö, joten vaaleat leivätkin saa unohtaa.
Ainiin, tapolan mustaamakkaraa syön joskus. Menisköhän sitä paistaa notskilla? Sekään ei kyllä taida niitä keveimpiä olla...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En tykkää makkarasta =S Joskus sitä olen syöny, mutta nykyään ei maistu. Ja vielä tosiaan kun painoa pudottelen tässä, niin ois kiva löytää joku hyvä välipala laavulle, minkä vois paistaa notskilla =) Ja valkoistajauhoa en syö, joten vaaleat leivätkin saa unohtaa.
Ainiin, tapolan mustaamakkaraa syön joskus. Menisköhän sitä paistaa notskilla? Sekään ei kyllä taida niitä keveimpiä olla...

banaani?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

banaani?

Ei makeaa, suolaista välipalaa kaipaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Paista Banaania :)

Mun piti tätä kans ehdottaa. Tosin mun versio ei ole sen terveelllisempi kuin makkarakaan, mä kun teen viillon siihen banaaniin ja tungen sisälle vielä muutaman palan suklaata.. nam.. :D

Minä en kans syö makkaraa (joskus aikoinaan syöny liikaa). Mutta yleensä otan retkille mukaan ihan tavallisen voileivän. Tumma tai vaaleaa mitä millonkin. Väliin sit juustoa ja leikkelettä. Kurkut ym saattaa paleltua.

Sama ongelma täälläkin aina, kun en syö makkaraa ollenkaan (en ole koskaan syönyt, en vaan tykkää). Toi pyörykkä-idea on kyllä aika hyvä! Yleensä mä oon ostanut jotain valmiiksi grillattua kanaa ja lämmittänyt sitä sitten vaan. Tai syönyt kylmänä :D

Osta valmiita jotain grillattuja kananpaloja ja pistä tikun päähän?

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja kiuh:
Minä laittaittaisin valmiiksi jo isoihin herkkusieniin nokareen homejuustoa ja kiertäisin vaikka pekonin ympärille. *Lurps*

Ah niin terveellistä...

On ne nyt terveellisempiä kuin makkarat. Ja jos grillaa barillassa ovat lihottavia mutta jos ritilällä niin rasva valuu pois, eli ei lihota....

kyllä makkarakin terveellistä voi olla, kunhan on suuri lihapitoisuus eikä turhia jauhoja

Sepässe, kun makkara EI ole terveellistä. Kaikki lihajalosteet, kinkkuleikkeleet, makkarat ja jopa jotkut juustotkin, sisältävät nitriittiä. On OK jos syö nakin pari viikossa. mutta on sellaisia jotka syövät päivittäin. Mutta eihän meille kerrota kuinka paljon kannattaa syödä mitäkin päivässä. Ihmiset luulevat että kaikkea mitä meille tyrkytetään, voi syödä huoletta mielinmäärin. Ajatelka jos mainoksissa alettaisiin sanomaan kun mainostetaan makkaraa tai karkkeja että " näitä ei kannata syödä kun kerran pari viikossa tai kuukaudessa ja silloinkin vähän ". Sehän herättäisi ihmisissä epäluuloa ja vähentäisi niiden myyntiä. Ja eihän sellainen käy. Suomen terveysviranomaiset ovat hyvin selvillä tästä ja hyvin voideltu pitämään suunsa kiinni. Nitriitistä sen verran vielä että
suuren nitraatti- tai nitriittisaannin arvioidaan aiheuttavan muun muassa methemoglobinemiaa. Methemoglobiini on hemoglobiinin muoto, jonka kyky kuljettaa happea on huono.

Nitriittialtistuksen on myös epäilty lisäävän diabeteksen, sepelvaltimotaudin sekä syövän riskiä.7

• Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Fileetä. Siis mistä tykkää, nautaa, possua, lammasta. Tai vaikka broilerin fileepihvejä tai paistileikkeitä.

Kotona valmiit pihvit/leikkeet muoviussiin, sopivasti mausteita ja kunnon loraus öljyä, pussinsuu kiinni ja vähän puristellaan niin että mausteet ja öljy leviävät. Laavulla sit vaan ritilälle. Öljy jelppii etteivät pala kiinni.

Tai silakkafileitä, suolaopurkki ja halsteri matkaan.

Yhteistyössä