Keksin avun pahoinvointiin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muuma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Muuma

Vieras
Olen jo ennen raskautta välillä kokeillut vähentää hiilihydraatteja, pikku keventämisen takia ja siksi, että siitä tulee hyvä olo ja jaksaa. En kuitenkaan ihan karpiksi ruvennut, kun pidän liikaa leivästä, hedelmistä ym., ja "tavallinen" ruoka tuntuu helpommalta laittaa.

Nyt raskaana ollessani huomasin syöväni entistä epäterveellisemmin, munkkeja, sokerijugurttia, ym., mitä en koskaan ennen harrastanut. Kokeilin sitten paria vähähiilihydraattista päivää, jotta pääsisin eroon liiasta hiilarimussutuksesta.

Ihmeekseni huomasin, että pahoinvointi katosi kokonaan! Siihen asti minulla oli ollut kuukauden verran koko ajan paha olo. Tarkkailin muutaman päivän: kun söin hiilareita, vaikka vain ruisleipää tai tuoremehua, jonkin ajan päästä pahoinvointi iski.

En takaa, että kaikilla toimii, mutta kannattaa kokeilla! Eli sokeri, vilja ja peruna jätetään vähemmälle. Sen sijaan voi syödä vaikka maustamatonta jogurttia, rahkaa, kanaa, munakkaita, ja paljon paljon kasviksia! Hedelmien sijaan mieluummin marjoja.

Kysyin neuvolastakin, ja lääkäri vakuutti, ettei hiilareiden vähentämisestä ole mitään haittaa.

Ihmettelen nyt, miksi pahoinvointiin lääkkeeksi neuvotaan tuoremehua, ruisleipää ja korppuja! Ennen sängystä nousemista vähän tuoremehua ja keksi tai korppu, lukee monessa oppaassa. Minulle tulee niistä nimenomaan paha olo, mutta öljyssä paistettu pekonimunakas antaa loisto-olon ja jaksamista! (Juu en syö pekonia jatkuvasti. Ja senkin kanssa syön kunnolla salaattia. Piti tässä vain vähän shokeerata:)

Rela-tipat!!! Ostin esikoiselle niitä kun mahavaivat vaivasi vauvana, ja nyt kokeilin niitä itse mahan turvotukseen, lähti turvotus sekä pahoinvointi!! Siis mitkä tahansa maitohappobakteerit varmaan tekee ihan hyvää...

Mä en alkuraskaudessa pystynyt syömään melkein mitään muuta kun muna-riisipasteijoita ja ananasmehua...Myös kylmät lihapiirakat kävi joskus. Että näin terveellistä oli ruokavalio alussa.......

Yhteistyössä