Keksitkö mitään syytä, miksi pitäisi olla käteistä? Pärjääkö jos maksaa aina kortilla eikä edes nosta käteistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rahan hallinta helpompaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joskus joutuu antamaan koululaiselle käteistä johonkin tarkoitukseen. Niin ja tietty sillon tarvii käteistä, kun käyttää lapsityövoimaa kauppareissun tekemiseen :D Bussissakaan ei taida kertalippuun käydä vielä Visa Electron...en ole varma.

Vakikahvilaani ei Electron käy, lisäksi nuo jo mainitut parkkimittarit ja kirpputorit. Ja aina joskus ei Electron toimi, ja silloin olisi hyvä jos olisi lompakossa käteistä, jolla maksaa.

Käteistä tarvii ehkä kerran kuussa, max. Jos käy sellaisella kirpparilla, jossa ei electron käy. Mutta nuo itsepalvelukirpparit toimii nykyään lähes poikkeuksetta myös electronilla.

Nyt kun mulla ei ole ollut bussikortti ladattuna, niin bussissa olen tarvinnut käteistä. Samoin kuin parkkimaksuissa. Muutenkin yritän maksaa mahdollisimman paljon käteisellä, jottei se rahan kulutus mene yli rajojen. Viikonloppuna ostan aina ruuat kortilla, kun on vähän vaikeampi arvioida, mitä menee.

Mulla on usein käteistä, orpo olo jos ei ole. Kerran yhdessä kaupassa kävi tilanne, että ojensin käteistä ja sanoin että "kortilta loput". Myyjä joutui kysymään apua toiselta, että mites se nyt sitten tulikaan... Onko se muka nyt niin harvinaista jos tarjoaa sekä käteistä että korttia? :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Mulla on usein käteistä, orpo olo jos ei ole. Kerran yhdessä kaupassa kävi tilanne, että ojensin käteistä ja sanoin että "kortilta loput". Myyjä joutui kysymään apua toiselta, että mites se nyt sitten tulikaan... Onko se muka nyt niin harvinaista jos tarjoaa sekä käteistä että korttia? :snotty:

:D Minä ainakin maksan noin aika useinkin, kyllä nemyyjät osaavat. Kolme maksuvälinettä kuulemma ainakin S-Marketin kassasysteemi hyväksyy kerrallaan.

Jo mainittujen lisäksi -kun nuohooja soittaa ovikelloa, niin ottavat täällä käteisellä maksun samantien, samoin likakaivontyhjentäjä ja kävipä yhteisvastuukeräyskin tässä yhtenä päivänä.

Alkuperäinen kirjoittaja deziluu:
Jo mainittujen lisäksi -kun nuohooja soittaa ovikelloa, niin ottavat täällä käteisellä maksun samantien, samoin likakaivontyhjentäjä ja kävipä yhteisvastuukeräyskin tässä yhtenä päivänä.

Apua, meille kyllä antavat aina laskun käteen, siis nuohoojat! Likakaivontyhjentäjä lähettää laskun jälkikäteen.

Kyllä mä ainakin tartten käteistä joskus tai siis aika usein, jos ostaa puistossa ruokaa soppakuppilassa lapsille ja itsellen, käyn vaikka torilla tai kirppiksellä. Joulukuustakaan ei varmaan olis saatu hommattua ilman käteistä, luulen mä.

Tuli vaan mieleen kysyä teiltä, jotka ette käytä käteistä, että saako teidän lapset koskaan laittaa itse rahaa säästöpossuun ja siten oppia säästämisen jaloa taitoa?

Esim. meidän asiamiespostissa ei käy mikään kortti. Paketteja kun tulee, niin pitää aina käydä hakemassa käteistä! Joskus suututtaa, kun sen takia ei pysty samana päivänä hakemaan pakettia. Mutta en kyllä varuilta pidä käteistä kotona. Ja onhan sitten näitä ovelta ovelle keräyksiä, mihin minulla ei nykyisin koskaan ole antaa rahaa... vähän noloa!

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Joskus joutuu antamaan koululaiselle käteistä johonkin tarkoitukseen. Niin ja tietty sillon tarvii käteistä, kun käyttää lapsityövoimaa kauppareissun tekemiseen :D Bussissakaan ei taida kertalippuun käydä vielä Visa Electron...en ole varma.

Tuohon nuorelle rahan antoon meilläkin tarvitaan käteistä ja joskus harvoin bussilippuun. Meillä käy myös kirppiksellä Visa-Elecktron, enpä ole törmännyt missä ei käy.
Jaa, toinen uusiotori oli jossa luki ettei käy kuin käteinen. Olin etsiskelemässä levitettävää puusohvaa keittiöön, ei ole löytynyt.

Yhteistyössä