kela, helvetin kela, mä vihaan kelaa

Hemmetin Raivostuttavaa

Aktiivinen jäsen
12.02.2008
1 133
0
36
No tuli kieltävä päätös kelalta, koskien alle 16 lievän vammaistuki hakemuksesta.

Tämä käsittelijä oli kirjoittanut että flunssia ei oteta huomioon, hitto mä mitään tukea hakis jos mun tyttöni vain flunssassa olis.
No soitinpa ja tämä joka oli luurin päässä luki sen lääkärin todistuksen niin hänen mielestä lääkäri oli kirjoittanut sen huonosti ja sanoi että pitäisi valitus tehdä ja jostakin noi epikriisit, diagnoosit joka kerrasta ynnä lääkkeet

Mä tässä mietin noitten lääkkeitten osalta kirjautuuko ne jotenkin kelalle kun kela kortin kanssa käy hakemassa lääkkeen, että saiskohan sitä kautta noi lääketiedot mitä lapselle on määrätty ???

Alkuperäinen kirjoittaja Hemmetin Raivostuttavaa:
No tuli kieltävä päätös kelalta, koskien alle 16 lievän vammaistuki hakemuksesta.

Tämä käsittelijä oli kirjoittanut että flunssia ei oteta huomioon, hitto mä mitään tukea hakis jos mun tyttöni vain flunssassa olis.
No soitinpa ja tämä joka oli luurin päässä luki sen lääkärin todistuksen niin hänen mielestä lääkäri oli kirjoittanut sen huonosti ja sanoi että pitäisi valitus tehdä ja jostakin noi epikriisit, diagnoosit joka kerrasta ynnä lääkkeet

Mä tässä mietin noitten lääkkeitten...noi lääketiedot mitä lapselle on määrätty ???

Luulis kirjautuvan kelalle itelleen
Nehän vahtii sitäkin, et jos täyttyy se maksukatto tms

Kelan vois lopettaa. Jokainen sais pärjätä omillaan. Laskivat vaan veroprosenttia sen edestä, että rahat riittäis satunnaiseen sairastamiseen tai vakuutusten hankkimiseen...

vihaa vaan ihan rauhassa. niillä on siellä perusteet millä tukea annetaan. voit tehdä valituksen, mutta teekin kunnollinen. te saakelin kotona venyvät mammat saatte rahanne kelalta, jos pulju lopetettaisiin, niin millä te eläisitte? pitäs sunkin hinata ahterisi työmaallle... itse ainakin olisin todella helpottunut jos lapseni ei vammaistukea tarvitsisi..

Juu.
Kelan mielestä mein esikko "paranee" parin kuukauden päästä!
On se kyllä kiva ettei oo enää sit dysfaattinen, oppimishäiriöinen, keskittymisvaikeuksinen..... hmm.. pitäisköhän perua seuraava koulukokous missä päätetään ens vuoden erityisluokalle siirtämisestä missä sais just sitä apua ja tukea mitä tarvii!
Juu ja ei sit varmaan tarviikkaa enää terapiassa käydä, eikä neuropsykologin tutkimuksissa eikä kuntoutuksessa...
Elämästähän tulee niin helppoa kun noi menot vähenee!

:saint: :D

Eiks ookkii mukavaa kun on terveitä lapsia :saint:

Ei valittamista,kela on kyllä kohdellut täydellä kympillä :flower: Yllätys oli aikoinaan saada yksinhuoltajakorotuskin lapsilisään takautuvasti puolelta vuodelta kun en ollut sitä itse hoksannut hakea ajoissa :hug: Nyt nousi asuntotuki tarkistuksen yhteydessä yli 100?./kk. Työnsä ne sielläkin tekevät ja varmasti niillä on ohjeistus minkä mukaan asiat käsitellään :attn: Ruusuja meidän kelalle ainakin :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Hemmetin Raivostuttavaa:

Mä tässä mietin noitten lääkkeitten osalta kirjautuuko ne jotenkin kelalle kun kela kortin kanssa käy hakemassa lääkkeen, että saiskohan sitä kautta noi lääketiedot mitä lapselle on määrätty ???

Mikä sairaus sun tytöllä on? Mä laitoin just hakemuksen, kun meidän tytöllä on astma ja odottelen päätöstä.

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
no mä en odottanut saavani ollenkaan vammaistukea mutta sainkin korotettua! kela on kiva kun osaa toimia oikein niiden kans :)

Se on kiva niille joille myöntää, joo. Mutta tosiasia on että kyllä ne laskeskelee aina oman mielen mukaan lakeja kiertäen virkailijasta riippuen.

Ei tuu vastaan kun ihmetystä. Kukaan ei tiedä siellä mitään. Puolet ajasta menee kun ne soittelee toisilleen ja yrittää selvittää mitä niiden pitäisi ite tietää. Sitten kun niille soittaa ne on aina varattuja. Huonosti organisoituja: Otin vaavista tälläisen kuvan ja tein siitä kelan kunnian osoituksen: http://s1196.photobucket.com/albums/aa420/ldezem/?action=view&current=KELA_VAUVA.jpg

Yhteistyössä