Kelan elatusmaksu ei ole tullut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi monilla tankissa ei ole bensaa? Ihmettelen vain kun käytte töissä mutta töihin pitää päästä elatustuen avulla... Kai aikuisille pitäisi tietää että ongelmia voi aina tulla ja joku edes pieni säästö tähän varteen, vai sanoitteko te pomoille että sorry en pääse töihin kun elatustukia ei ole tullut (n)
Sellasta se elämä joskus on. Toiset perheet todella elää kädestä suuhun. Pienikin raha on iso ja tarpeen.

Sellasta se elämä joskus on. Toiset perheet todella elää kädestä suuhun. Pienikin raha on iso ja tarpeen.
Sitten kyseinen työ ei kannata. En halua olla ilkeä mutta itse olisin mielummin kotona. Kun aika järjetöntä elatustuella maksaa vielä työmenot. Saa mua haukkuakin ja mun kommentit, mutta sen verran kuitenkin aikuisille pitää tietää että mitä tahansa rahaa voi olla myöhässä. Pankeissa kun näitä ongelmia jatkuvasti. Ei voi ajaa bensat tyhjäksi ja sitten itkeä kaksplussalla ettei pääse töihin kun elatustuki ei näy. Sekä Nordeaan saa soittaa 24/7.

Niin ja sanoit että elämä on joskus sellainen? Tuntuu aina kun lapsilisät, elatustuki päivät ja rahat muutama minuuttia myöhässä palstoilla ja Facebookissa jo itketään. Todellakin joskus? Kyllä ne rahaa tulee.

joo näin on, ei todella ole varaa ostaa itelleen mitään ja viikkobudjetti on niin naurettavan pieni että kaikesta tingitään mistä pystyy.
Ärsyttää varakkaitten ihmisten ihmettely "elääkö joku elatustuilla tai lapsilisillä"

Sitten kyseinen työ ei kannata. En halua olla ilkeä mutta itse olisin mielummin kotona. Kun aika järjetöntä elatustuella maksaa vielä työmenot. Saa mua haukkuakin ja mun kommentit, mutta sen verran kuitenkin aikuisille pitää tietää että mitä tahansa rahaa voi olla myöhässä. Pankeissa kun näitä ongelmia jatkuvasti. Ei voi ajaa bensat tyhjäksi ja sitten itkeä kaksplussalla ettei pääse töihin kun elatustuki ei näy. Sekä Nordeaan saa soittaa 24/7.

Ja mitäköhän toi 24/7 palveluun soitto mulla auttoi? Siellä - anteeksi razziztinen kommentti - hoono soomi -täti sanoi ettei nordealla oo mitään ongelmia. Wau, no kiitos tästä tiedosta. Ehkä mä sit meen tänään kauppaan ja sanon että ei mulla kyllä rahaa ole mut hei, ei ongelmaa.:D

Toi 24/7 on muuten niin yks tyhjän kanssa. Soita sinne ni aina joku joka ei ymmärrä mua ja mä en ymmärrä sen "suomea", ni käskee vaan soittamaan kasilta uudestaan. Eli mistä aiheesta sinne sit voi soittaa että saa kans jonkinlaista apua???

Elatustuella eläminen ei ole pahaa yhtään tai Kelan tuella.
Nyt kysymys on tästä että miten aikuisilla ei ole edes tätä kymppiä pahan päivän varteen jos on tiedossa että tankki on tyhjää? Tämäkin ei pitää paikkaansa, budjetin saa aina tehdä pienestäkin...

Nyt kysymys on tästä että miten aikuisilla ei ole edes tätä kymppiä pahan päivän varteen jos on tiedossa että tankki on tyhjää? Tämäkin ei pitää paikkaansa, budjetin saa aina tehdä pienestäkin...
Koita nyt rikasääliö tajuta, että ne rahat menee elämiseen!!!! Mua vituttaa tuollaiset ihmiset jotka tulee neuvomaan muita eivätkä tajua mitä todellisuus on monelle. Sulla itsellä kun on rahaa (miehen rahaa) joten pidä turpasi kiinni kun et mitään taaskaan tajua.

Ei, en elä kädestä suuhun joten älä tule mulle antamaan neuvoja. Mä kuitenkin olen elänyt hyvinkin pienillä rahoilla joten tiedän mikä kriisi se on jos ei tule rahaa silloin kuin pitää ja tili huutaa tyhjyyttään.

SIksipä juuri sinä istut kotona, kun sinulla ei koulutus, kokemus, osaaminen, eikä todellakaan se halu, ole koskaan riitänyt töihin saakka, omasta matkarahasta puhumattakaan. Miehellesi perustelet sillä, että olet joko sairas tai raskaana.

Koita nyt rikasääliö tajuta, että ne rahat menee elämiseen!!!! Mua vituttaa tuollaiset ihmiset jotka tulee neuvomaan muita eivätkä tajua mitä todellisuus on monelle. Sulla itsellä kun on rahaa (miehen rahaa) joten pidä turpasi kiinni kun et mitään taaskaan tajua.

Ei, en elä kädestä suuhun joten älä tule mulle antamaan neuvoja. Mä kuitenkin olen elänyt hyvinkin pienillä rahoilla joten tiedän mikä kriisi se on jos ei tule rahaa silloin kuin pitää ja tili huutaa tyhjyyttään.
En tiennytkään että olen rikas ja ääliö ja vielä taas vain miehen rahoilla mennään :D

SIksipä juuri sinä istut kotona, kun sinulla ei koulutus, kokemus, osaaminen, eikä todellakaan se halu, ole koskaan riitänyt töihin saakka, omasta matkarahasta puhumattakaan. Miehellesi perustelet sillä, että olet joko sairas tai raskaana.
Tirsk :D vaikka olen raskaana ja viides lapsia tulossa, omistan jo montaa asiaa, niin kuin ulkomaa yrityksia. T. Ylpeä ja T. Ylpeä myös miehestä kun samanlainen kuin minä tykkää tehdä paljon ja vielä nautti!

Tirsk :D vaikka olen raskaana ja viides lapsia tulossa, omistan jo montaa asiaa, niin kuin ulkomaa yrityksia. T. Ylpeä ja T. Ylpeä myös miehestä kun samanlainen kuin minä tykkää tehdä paljon ja vielä nautti!

Lopeta tuo paskan puhuminen. Perusta edes yksi yritys Suomeen, joka toimii puhtaasti ja oikein. Monta yritystä sinulla on ollut, liikevaihto keskimäärin 1000-10000 € vuodessa. Ulkomailla yrityksiä ? No way.

Lopeta tuo paskan puhuminen. Perusta edes yksi yritys Suomeen, joka toimii puhtaasti ja oikein. Monta yritystä sinulla on ollut, liikevaihto keskimäärin 1000-10000 € vuodessa. Ulkomailla yrityksiä ? No way.
Tietysti no way :) eikai Kela tuella oleva tätä ymmärrä?
Miksi Suomeen pitäisi perustaa? Suunnitelen kyllä tuoda tännekin muutama juttua, mutta ajat sitten jo päätin etten halua toimia täällä, saa todella kovasti tehdä työt että tienaa edes sen ,,tonnin,, täällä, vaikka on mulla Suomessakin pieni liikevaihto, vähän kyllä enemmän kuin tonni tai kymppi.

Jopas taas, pikkusen mammat teidän jutut meni ohi aloituksen mutta nyt on kuitenkin tilanne korjattu ja elarit näkyvät tileillä.
En ole mistään löytänyt ilmoitusta maksun viivästymisestä tms, se olisi minusta kuitenkin kohteliasta ilmoittaa jos viivästyksiä tulee.

Rappareita? Tarkoitat ketä? (n) On toki meillä sekin palvelu, mutta ei mies mikään rappari ole.

Se. tasoittaako lattioita vaiko seiniä ei eroa toisistaan yhtään paljon mitenkään. Väliillä ukkosion kontallaan ja välillä ei ole kontallaan. Yritys nimi teilllä on vain siksi, että ukkos on pääurkoitsijalla halpa palkollinen nimeltä aliurkaoitsija - ilman työeläkemaksuja ja sossumaksuja. Ukkosi yrityksen pitäisi hoitaa itse ne maksut valtion kassaan, ja niitä kun ei ole muistettu hoitaa. Kiva, kun vuoden pian vierivät ohitsenna - aika kuluu nopeasti, ja pain onkin se aika, kun niitäkin säästöjä alkasi tarvita, muttei ku oo..

Se. tasoittaako lattioita vaiko seiniä ei eroa toisistaan yhtään paljon mitenkään. Väliillä ukkosion kontallaan ja välillä ei ole kontallaan. Yritys nimi teilllä on vain siksi, että ukkos on pääurkoitsijalla halpa palkollinen nimeltä aliurkaoitsija - ilman työeläkemaksuja ja sossumaksuja. Ukkosi yrityksen pitäisi hoitaa itse ne maksut valtion kassaan, ja niitä kun ei ole muistettu hoitaa. Kiva, kun vuoden pian vierivät ohitsenna - aika kuluu nopeasti, ja pain onkin se aika, kun niitäkin säästöjä alkasi tarvita, muttei ku oo..
Mies ei tasoittaa mitään edelleen :LOL: eikä rappaa tai räppää! Mikä urakoitsija ja mitkä säästöt? Me kun emme elää ilman säästöjä...Ne kun luulen joka aikuisella löytyy enemmän tai vähemmän.

Mitenköhän tää maa pyörisi enää tätäkään vähää, jos kaikki kädestä suuhun elävät/vähän tienaavat ajattelisivat noin?
Toisekseen: itse aina mainostat, kuinka teet töitä 24/7, olet niin ahkera etkä voisi jäädä koskaan kotiin. Kaikkien köyhien olisi hyvä jäädä himaan masentumaan?
Mä ite arvostan aivan suunnattomasti pienipalkkaisia ihmisiä, jotka jaksavat käydä rehellisissä töissä ja maksavat verot SUOMEEN!

Mitenköhän tää maa pyörisi enää tätäkään vähää, jos kaikki kädestä suuhun elävät/vähän tienaavat ajattelisivat noin?
Toisekseen: itse aina mainostat, kuinka teet töitä 24/7, olet niin ahkera etkä voisi jäädä koskaan kotiin. Kaikkien köyhien olisi hyvä jäädä himaan masentumaan?
Mä ite arvostan aivan suunnattomasti pienipalkkaisia ihmisiä, jotka jaksavat käydä rehellisissä töissä ja maksavat verot SUOMEEN!
Ohoh ja kyllä mä maksankin Suomeen myös, mutta Suomi ei mikään paras maa yrittäjien kannalta sekä täällä kaupaksi ei paljon mitään menee ja muualla on helpompi toimia, siksi tarkoitus myös tulevaisuudessa asua muuallakin silloin tällöin, nyt vain matkustan paljon...
Miksi pitäisi jäädä kotiin? Onko työt ykkösasia millä saa itseä ulos? Jos työ ei ole kannattava ja pitää elareista maksaa bensat että pääse kulkemaan, niin onko harrastus sen arvoinen? Itse joskus maksanut yrittäjänä itseä kipeäksi ja voin sanoa ettei tässä mitään kivaa ole, jos joko liikevaihdot liian pienet tai palkkaa on sellainen että pitäisi elää kädestä suuhuun ja vielä tuet eivät riittää siihen.
Tämä palsta on myös aika hauska :D. Joku mulle sanoi että elän miehen rahoilla, vaikka tämä ei ole totta, tai onhan se totta kun hänen rahat on minunkin rahoja kans...Tätä sanoi se joka on tässä keskustelussa odottaa elareita, ketkä ne elarit maksaa, kröhöm, kans x-mies tai Kela, mitäs mä sanon ,,paras puhuja,,....Tai tästä repesin totallisesti kun joku aloitti mulle puhumaan jostain säästöistä, ettei meillä ole säästöä, vaikka itse mä täällä neuvosin säästämään edes sen kympin ettei tarvitse joka palstalla ja Facebookissa itkeä kun rahaa muutama minuuttia myöhässä ja seinät alkaa kaatumaan päälle. Niin ja kiitos kun minustakin joku on huolehtinut tässäkin, mutta olisi noloa jos 30vuotialla ei olisi yhtään säästöä tai muuta, että vaikkapa pääse kulkemaan lähikauppaan. En mä edes 18 vuotiana niin elänyt ettei ikinä jää yhtään mitään ja tarvitse itkeä tai soittaa pikavippiin, puhumattakaan vanhemmilta en ole ikinä ottanut mitään, päinvastoin antanut. Mutta totta tämä on, kaikki eivät ajattelee samalla tavalla, siksi joku pärjää hyvin ja jotkut eivät tuloista riippumatta.

Yhteistyössä