Kelan rahoista

16.09.2006
225
0
16
Onko kukaan siinä tilanteessa ollut kun mä nyt. Eli Esikoinen syntyi 2004 ja kakkonen syntyi 2006 eli sain kakkosesta saman päivärahan kuin ekasta joka oli silloin alle kolmevuotias. Niin kuinkas se nyt lasketaan kun kakkonen alle 3-v kun tää kolmas lapsi syntyy et saankohan saman rahan taas kun en töissä välillä ole ollut. Paikallisesta kelasta kysyin mut ei nekään osannu sanoa kun meidän kela-alueella ei tällaista ole viel ollut. Lupasivat selvittää asiaa mut eipä oo mitään kuulunut.

Olis kiva tietää hiukan etukäteen et mitäs sitä sit mahdollisesti sais...

Minä olen samassa tilanteessa.. ja kun kolmatta "suunniteltiin" niin kysyin kelalta ja sanoivat siellä että menee sen palkan mukaan josta jäin ensimmäiselle äitiyslomalle. Koska ensimmäisen ja toisen sekä toisen että tulevan kolmannen ikäero on alle se 3v. -toivottavasti pitää paikkaansa mutta niin minulle ainakin puhelimessa kerrottiin.

^^ Näin se virkailija ekaks mullekin sano mut sit soitti johonkin ylemmälle virkailijalle ja seki meinas et sais saman rahan mut alko kuitenkin sit epäröimään. Lupasivat selvittää asiaa mut ei oo pariin viikkoon mitään kuulunu. Luulis nyt et joku ennakkopäätös olis, ilmeisesti ei olla osattu varautuu tällaiseen kun kelan lakipykälistäkään ei löytynyt vastausta.

Yhteistyössä