kelasta ja veroprossasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lässy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja lässyn:
ok..onko se sosiaalietuuksia varten vai millä nimellä kulkeva? mikä siihen tulee prossaksi? onko se tuo mun nykyinen 12%

No se riippuu täysin sun tuloista mikä on oikea prosentti. Välttämättä edes 20 ei riitä. Kannattaa kuitenkin hakea muutosverokortti tai tehdä se netissä, ettei tuu mätkyjä

Siis kun mulla on oma veroprosentti tossa uudessa mikä tuli 13.5% mutta olen koko vuoden äitiyslomalla. Niin voinko saada sillee että kela perii kanssa tuon 13.5? kun mie olen ymmärtäny että ne ottaa sen 20 oli mikä oli vaikka sulla itellä olis pienempi prosentti?

Se verokortti mikä tulee kotiin on palkaa varten ja laskettu sen mukaan JOS ON TÖISSÄ jos on äitiyslomalla, kh:lla tai vaikka työttömyystuella kannattaa laskettaa uusi veroprosentti SOSIAALIETUUTTA varten.
Että menee sitten se veroprossa oikein eikä tarvi pelätä mätkyjä.

Alkuperäinen kirjoittaja annnas:
Siis kun mulla on oma veroprosentti tossa uudessa mikä tuli 13.5% mutta olen koko vuoden äitiyslomalla. Niin voinko saada sillee että kela perii kanssa tuon 13.5? kun mie olen ymmärtäny että ne ottaa sen 20 oli mikä oli vaikka sulla itellä olis pienempi prosentti?

kelä pidättää sen 20% vaikka sulla on verokortissa pienempi prossa, mutta jos toimitat kelaan verokortin sosiaalietuuksia varten voi prosentti olla pienempi. laske koko vuoden äippärahat ja soita verotoimistoon ja pyydä niiden tietojen perusteella uusi verokortti, lähettävät sen sähköisesti myös kelaan.

Yhteistyössä