kelasta *menee niin hermot*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ellukka1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ellukka1

Vieras
Eikö ne oikeasti osaa siellä käsitellä asioita? vai tekevätkö he tahallaan kaikista liian vaikeaa? |O |O

mieheni siis oli silloin heinkuussa armeijassa 9.7--> 13.7 ja pääsi sieltä pois ja tuntuu että kela on seonnut päästään |O |O

ensiksi kävin tietysti perumassa sotilasavustus hakemuksen ja siittä tuli tietty tuli hylkäys viikonsisällä, sen jälkeen kelasta tuli ihan normaalisti kotihoidontuki ja sitten tuli taas lappu että puolisosi tulot ovat 0/kk armeijan vuoksi :o no just ja sieltä kun tuli juuri ennen että sotilasavustus on hylätty..noo täyttelin siinä laput ja laitoin puolisoni palkkalaskelman ym mukaan ja että hän ei ole enään armeijassa ( vaikka tämähän heidän olisi jo kaiken jären mukaan pitänyt tietää) no sieltä tuli sitten taas ihan normaalisti kotihoidon tuki ja TAAS |O |O tänään tuli lappu emme ole huomioineet puolisosi tuloja armeijan vuoksi, tietojemme mukaan hän on tullut armeijasta pois,saammeko huomioida puolisosi tulot,jos emme sinulle ei makseta kotihoidontukea helvetti mähän olin jo vienyt sen lapun ja täyttänyt uudelleen kotihoidontuen hakemuksen,mitä varten ne luulee että olisin sen täyttänyt ja vienyt mieheni palkkalaskelman? |O |O ja sitten oli: katsotaan mitä joudut maksamaan takaisin mä en aivan 100% varmasti maksa mitään takaisin heidän mokiensa vuoksi! mitä edes maksaisin koska kotihoidon tuki on tullut samalla summalla oli joka kk heinäkuun jälkeen! sekavaa tekstiä joo menee vaan niin hermot |O |O

Juu, kaikista lapuista mitä kelaan kiikuttaa pitäisi varmaan ottaa kirjallinen selvitys että virkailija on saanut paperit ja ymmärtänyt miksi ne sinne on kiikutettu, voisi näyttää ettei moka ole tapahtunut omassa päässä vaan KELAssa :/

Mie kolmisen vuotta sitten tappelin Kelan kanssa. Asumistuista tällä kertaa.
En ollut kuulemma tarpeeksi ajoissa ilmoittanut, että muutetaan ( 2 vk:n varoitusajalla saatiin tää asunto) ja sitäkään en ollut ilmoittanut heille ajoissa, että isäntä tulisi valmistumaan saman vuoden toukokuussa. Kela kuitenkin maksoi hänen opintotukensa...
Lopulta sitte myönsivät omat virheensä ja maksoivat vielä tukea lisää kun oltiin liian vähän saatu.

joo kela sucks...niin kauan kun niiden pitäisi asiakkaille maksaa jotain vitkuttavat ja kitkuttavat paperien kanssa ja päätösten.
Mut auta armias kun asiakkaan pitää maksaa heille takaisin niin jo on kärppänä päätös tulossa.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Juu, kaikista lapuista mitä kelaan kiikuttaa pitäisi varmaan ottaa kirjallinen selvitys että virkailija on saanut paperit ja ymmärtänyt miksi ne sinne on kiikutettu, voisi näyttää ettei moka ole tapahtunut omassa päässä vaan KELAssa :/

Mies vei vasta hitonmoisen kasan lappuja ja selvitti varmaan tunnin että se asia saatas oikein.. Sitten tulee päätös joka on ihan päin persettä |O Mies kävi kysymässä että mites ne laput, ettekö osaa lukea? Täti vaan sanoo että ne on varmaan hävinny, ei täällä näy että oisit tuonu mitään lappuja :o Ne varmaan pyyhkii hanurinsa niillä lapuilla ja vetää hatusta ne päätökset |O |O Huh, helepotti :D

kela on välillä ihan älyttömän osaamaton paikka. Tuntuu et ne kiusaa ihmisiä tahallaan. Meillä on parhaillaan sellanen asia että ne ei käsittele meidän hakemuksia, puolisolla siis opintotuki hakemus ja mulla asumistukihakemus. Mulle vielä sanoivat että nyt ei ole ruuhkaa et viikko varmaan menee. Eikä vieläkään kummallekaan ole edes päätöksiä tehty saati rahoja näkynyt! Ihme touhua :kieh:

niin helvatan tuttua |O
koulun alotin ja peruin kh tuen,ja hain asumislisää ja opintotukee...

maksoivat edelleen mulle kotihoidontuen..
ja tuli lappu että en oo toimittanu opiskelutodistusta ja miehen palkkakuittia |O |O
ne vein sinne ihan ekana!! mies soittikin sinne ja lateli vähän totuuksia,no ei auttanu vaan toiseen kertaan piti käydä viemässä ne samat liput |O
persettäänkö ne pyyhkii niillä lomakkeilla vai mitä

Alkuperäinen kirjoittaja nallekarhu2:
kela on välillä ihan älyttömän osaamaton paikka. Tuntuu et ne kiusaa ihmisiä tahallaan. Meillä on parhaillaan sellanen asia että ne ei käsittele meidän hakemuksia, puolisolla siis opintotuki hakemus ja mulla asumistukihakemus. Mulle vielä sanoivat että nyt ei ole ruuhkaa et viikko varmaan menee. Eikä vieläkään kummallekaan ole edes päätöksiä tehty saati rahoja näkynyt! Ihme touhua :kieh:

Eikun vaan soittelemaan.
Miulla on tavaksi tullut että en montaa viikkoa odottele päätöksiä vaan soitan vaikka sitten joka päivä kysyäkseni missä päätöksenteko menee. Eiköhän sitä päätöstä ala kuulua, jos ei muuten niin pääsevät ainakin eroon minun soittelustani :kieh:

Pitäs tässä lähipäivinä alottaa TAAS soittelu rumba kun päätöstä kotihoidontuesta ei ole tehty ja paperit olleet sisällä jo parisen viikkoa...

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
pari viikkoa on vielä hyvin lyhyt aika. :D

Itse odottelin rahoja vajaan 7 viikkoa. Olin siis täysin tuloton tuon ajan. Ja monen monta kertaa soitin.

Juu, lyhyt aikahan tuo periaatteessa on. Mutta me ei kyllä eletä pelkällä pyhänhengenvoimalla ja ukon opintorahalla viittä viikkoa että kiitos, aion kyllä soitella ja patistella tekemään päätöstä.
Ja yleensä ovat kyllä kiltisti alkaneet päätöksiä tekemään kunhan on tarpeeksi monesti soittanut ja valittanut (asiallisesti).