kelasta =O miten voi olla mahdollista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja A shadieeyah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

A shadieeyah

Vieras
:o miten voi olla mahdollista.
Tiistaina ukko kävi henkilökohtaisesti jättämässä lapun(antoi suoraan kädestä tälle naiselle) heille palkkakuitin kanssa(saa siis soviteltua).
Ja niitten ois pitänyt periaatteessa eilen mut ei eikä tänään..
eikä näy edes omilta sivuilta että ois otettu hakemus käsittelyyn.
Mihin piruun ne on hukannut sen paperin hittolainen |O

ei siinä muuten mitään mutta kun vuokrat ja muut pitäis maksaa.. rkele

homma selvis jo :D

Alkuperäinen kirjoittaja suklaasuukko:
minä kun vein hakemuksen palkkakuitin kanssa niin meni puoltoista viikkoa ennenku rahat oli tilillä.

juu mut se oli pikkisen eri juttu..kun tää on jatkuva luonteinen juttu ja ne on ollut aina silleen 2päivän päästä tilillä.

Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Kannattaa soittaa ja kysyä :)

muuten mut ukko on hornan kuusessa töissä(sen asia) ja sil on puhelin rikki(huollossa).
Eikä ne tietenkään mulle kerro asiasta ku ei minuu koske..muuten kyllä.
Laitoin sähköpostia ukon puolesta.

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:

muuten mut ukko on hornan kuusessa töissä(sen asia) ja sil on puhelin rikki(huollossa).

Voi ei... toivottavasti vastaa sähköpostiin vielä tänään..

Mulla kerran kanssa kesti ja kesti tosi kauan saada olisko ollut äippärahaa,viimenään soitin sinne niin olin unohtanut allekirjoittaa sen :kieh: :headwall: :kieh:
Miks hemmetissä ne ei voinut mulle päin soittaa että tuutko allekirjoittaa,mä vaan hölmönä ootin et milloin sitä rahaa tulee :snotty:

Mulle kävi niin, että hukkasivat Kelassa yhden lapun. Synnytyksen jälkitarkastuksesta saa sen todistuksen, mikä pitää toimittaa Kelaan tiettyyn päivään mennessä, tai vanhempainpäivärahaa ei makseta enää. Vein lapun henk. koht. ja samalla vein miehen isyyspäivärahahakemuksen. Kelan tätit oli hieman töpeksineet ja tallentaneet mun jälkitarkastustodistuksen miehen tietoihin. Ja multa katkes päivärahan maksu. Pyysivät uutta todistusta vasta sen jälkeen kun maksu oli jo myöhässä ja kirjeessä luki, että jos uutta todistusta ei toimita, maksu saattaa keskeytyä. Juu niin saattoi ja keskeytyikin ja ihan heidän mokansa takia. Soitin ja vakuuttelin tuoneeni lapun sinne. Itse tajusin ehdottaa, että ei kai vaan ole miehen papereiden joukossa, koska hänen lappujaan vietiin yhtä aikaa. Ja tadaa, siellähän se oli. Kela skannaa kaikki hakemukset ja muut koneelle, eikä kukaan ole tajunnut mitään, kun olivat skannanneet mun miehen tietokantaan todistuksen gynekologin tarkastuksesta :headwall: Luojankiitos meillä oli silloin rahaa muutenkin ja mies säännöllisesti töissä. En tiedä miten muuten olis ostettu viikonlopuksi ruokaa, kun mä jäinkin yhtäkkiä ihan ilman rahaa.

Voi ei... toivottavasti vastaa sähköpostiin vielä tänään..

no toivotaan näin..

ei pitäis näköjään luottaa vaikka aiemmin onkin systeemit pelanneet.

oon mie kauhutarinoita kuullu et lappu on hävinnyt jne... mutta toivotaan ettei oo käyny niin.
Laitoin vuokran-antajallekkin sähkäriä et sori myöhästyy.

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Mulla kerran kanssa kesti ja kesti tosi kauan saada olisko ollut äippärahaa,viimenään soitin sinne niin olin unohtanut allekirjoittaa sen :kieh: :headwall: :kieh:
Miks hemmetissä ne ei voinut mulle päin soittaa että tuutko allekirjoittaa,mä vaan hölmönä ootin et milloin sitä rahaa tulee :snotty:

:hug: no juu jo on ihme touhua..
kyl se on allekirjotettu ja kaikki(10kertaa tarkastaa ja tarkastutti vielä miulla sen niin kaikki on kunnossa).

kyl se on allekirjotettu ja kaikki(10kertaa tarkastaa ja tarkastutti vielä miulla sen niin kaikki on kunnossa).

Kiva "nähdä" sinuakin täällä :hug:
Pikasesti tulin piipahtamaan kun en ole aiemmin kerkennyt :snotty:

täh? tässähän mie oon ollunna..

täh? tässähän mie oon ollunna..

Tarkoitin siis kun en ole moneen päivään täällä ehtinyt käydä,niin oli kiva nyt nähdä sutkin täällä.
Töissä on ollut niin kiirettä,viimeks oon täällä ollut vissiin viime vkl...

Jep,mä kans eilen kirosin,kun tuli laput kelasta,kun hain hoitolisää huhti-kesäkuun 2008 ajalta,ja kirjotin selvästi,että vain kesäkuun 2008 loppuun asti,koska tulot ovat pari seuraavaa kuukautta eteenpäin niin hyvät,ettei tuota tukea saa,eikä tarvitsisi sitten maksaa takaisin. Noh,olivat saakeli kuitenkin myöntäneet hoitolisän 2010 asti,vaikka en sitä halunnut kuin tuon muutaman kuukauden,ja haen taas takautuvasti...ei auta taas kun soitella sinne...taas varmaan joutuu lähtemään käymään siellä,kun viimeksikään ei puhelimessa onnistunut heidän mokiaan korjailla :kieh: :kieh:...hankalaa vain,kun pitäisi pakata koko mukulalauma mukaan,ja lähteä Kelaan taistelemaan,ja sitten kun mies kotiutuu töistä,niin minä lähen töihin...että missä välissä sitä muka kerkeää taas sinne mennä...pärkkeleen Kela:kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Mämmäm:
no täällä olivat hävittäneet miehen työsopimuksen (kopion) ja sai mies juosta kotoa hakemaan sen alkuperäisen että saivat siitä uuden kopion :headwall:

ei kai petosen toimisto?(viitaten profiiliin et oot savosta)

Alkuperäinen kirjoittaja Mämmäm:
no täällä olivat hävittäneet miehen työsopimuksen (kopion) ja sai mies juosta kotoa hakemaan sen alkuperäisen että saivat siitä uuden kopion :headwall:

ei kai petosen toimisto?(viitaten profiiliin et oot savosta)

ei sentään, täältä naapurikaupungista olen :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Tanja:
Minä ainakin soittaisin ja kysyisin. Ainakin mulle annetaan kelasta mieheni tietoja kun sinne soitan. Kysyvät miehen sotun vain.

asia selviskin jo..sähköpostiin vastasvat ja ens viikolla tulee..helpotuksen huokaus :saint:
(sitä kun tykkää maksaa kaikki ajallaan).

juu kyllä kela osaa. montakohan kertaa laitoin kuopuksen vammaisraha-hakemuksen menemään... hukkasivat saakeli lääkärintodistuksen ja pari kertaa koko hakemuksen. aikoinaan hain opintotukea, vastaus kesti ja kesti ja kun viimein 3kk odottelun jälkeen soitin sinne, tuli lappu, etten voi saada opintotukea, koska asun vanhempieni kanssa WTF!?!?! :o olin naimisissa silloin exän kanssa ja ihan asuttiin omassa talossa.... selvis se sitten, että kun exän veljen perhe asui naapurissa (paritalo, osoitetta ei jaettu A ja B asuntoihin) niin kelassa lukivat heidät automaattisesti vanhemmikseni = ikäero ja sama sukunimi :headwall:

kuopuksen äitiyspvraha päätöstä odottelin 6kk kun ilmeisesti hukanneet hakemuksen. äityispakkauksen sain kun kuopus oli 2vkoa vanha :laugh:

ja onhan noita vaik kuin paljon.

MUTTA!

jos jotain kela osaa moitteettomasti, on se ylimääräisten maksujen takaisinperiminen :kieh:

Yhteistyössä