Keliakia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meidän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

meidän

Vieras
Eli siis mulla on vatsa melkein joka päivä kipeä ja turvonnut, koskee tohon vasemmalle navan viereen, vatsa on välillä ihan normaalina ( siis ulostus) ja toisinaan sit tulee pelkkiä sellasia pieniä papanoita, sit on tosi usein aftoja/ vastaavia, myös ilmavaivoja paljon. Sit myös laiduin 4 vuoteen n.20 kg ilman mitään sen kummempaa syytä. Joten oon epäillyt et mulla olis keliakia mut en sit tiedä, joten te viisaammat mikä ihme mulla voi olla? Kiitos jos joku viitsii lukee:)

perjantaina onkin lääkäri ja ajattelin mainita asiasta! :) Kiitos! Ja lisään vielä sen että olen laktoosittomalla ruokavaliolla, maidotontakin kokeillut mutta kummastakaan ei ole ollut hyötyä:/

Alkuperäinen kirjoittaja miedän;25453241:
Mut eikös verikokeiden perusteella myös saa jotai viitteitä?

Saa, mutta vain viitteitä. Jos verikokeen tuloksella todetaan keliakia, niin se on luotettava. Mutta toisinpäin luotettavuus on heikko, eli suuri osa oikeista keliakioista ei näy verikokeella.

[QUOTE="vieras";25453399]Saa, mutta vain viitteitä. Jos verikokeen tuloksella todetaan keliakia, niin se on luotettava. Mutta toisinpäin luotettavuus on heikko, eli suuri osa oikeista keliakioista ei näy verikokeella.[/QUOTE]

Väärin. Verikoe on 93% luotettava joten pieni osa ei näy verikokeessa. En kutsuisi tuota prosenttia heikoksi.

Yhteistyössä