Kellään herkullista kinkkukiusauksen reseptiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja kaipaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2 500 gramman perunasipulisekoituspussia
kinkku pussi, ehkäpä kaksikin
kunnon kuohukermaa 5dl
suolaa
valkopippuria,
ehkäpä paprikajauhetta.

ei kaipaa muuta
ja eikun uuniin

Olen tehnyt perunasipulipussissa olevan ohjeen mukaan. siis perunasipulia, kinkkusuikaleita esim. savukinkkua, jauhettua mustapippuria ja hieman timjamia. Ja vuokaan ruokakermaa (+ maitoa). Paistan uunissa 200 asteessa, ja pari kertaa kääntelen, lopuksi juustoa pintaan, että ruoka saa väriä. Tosi helppo ja minusta hyvääkin.

Me just syötiin kinkkukiusausta. Ihan vaan siivutettiin perunat, pilkottiin kinkkua ja ne vuokaan. Sit sekaan yks valkosipulin kynsi, mustapippuria, normi sipuli, rakuunaa ja persiljaa. Ja suolaa tietysti myös. Perään ruokakerma ja maitoa. Tuli hyvää :p =)

1 Kg peruna-sipulisekoitusta
Pussi kinkkusuikaleita
2 prk 10% ruokakermaa
1 purkki smetanaa
suolaa noin 1 tl ehkä vähän reilu lusikallinen
pippurisekoitusta

En laita munia koska smetana saostaa kiusauksen ja siitä tulee just hyvää.

Mä teen nopean version niillä valmiilla peruna-sipulisekoituksella ja kinkkusuikaleilla. Sekaan vaan kermaa ja maustan vain suolalla ja mustapippurilla.

Jos on enemmän ainaa, niin saatan tehdä ihan perunoista ja siivuttaa niitä sekä suikaloida itse palvikinkkua. Tähän menee enemmän kermaa nesteeksi kuin tuohon pakasteesta tehtyyn, tulee kai nestettä niistä kun sulavat.

Alkuperäinen kirjoittaja Minttu:
1 Kg peruna-sipulisekoitusta
Pussi kinkkusuikaleita
2 prk 10% ruokakermaa
1 purkki smetanaa
suolaa noin 1 tl ehkä vähän reilu lusikallinen
pippurisekoitusta

En laita munia koska smetana saostaa kiusauksen ja siitä tulee just hyvää.

Smetanalla mäkin aina teen,paljon parempi maku tulee ja jos oikein herkkua haluan tehdä käytän kinkkusuikaleen tilalla pekonikuutioita.

Yhteistyössä