kellään kala allergiasta tietoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiskä_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äiskä_

Jäsen
02.01.2011
157
0
16
miehelläni on kala allergia ja on joskus 2 vuotiaana syönyt kalaa viimeksi ja meinannut tukehtua siihen.lapsena oli hengenahdistusta kuulemma tullut jo pelkästä hajusta.nyt kun kalaa olen itselleni ja lapselle tehnyt niin ei ole siitä tuoksusta ainakaan mitään tullut.nyt mies ilmoitti että haluaa kokeilla maistaa kalaa,mutta onko kellään kokemusta että kuinka nopeaa se kurkku turpoaa jos jotain tulee?keretäänkö ajaa sairaalaan joka 2km päässä??neuvolassa sanoivat että aika todennäköistä että on kasvanut pois tuo allergia.mutta ku ei ihan viittis äijää silti tukehduttaa..

Minäkin olen allerginen ja kovasti haluaisin testata reaktiota. Ajakaa sairaalan pihaan ja mies maistaa siinä kalaa. Tuntuu ehkä vähän hölmöltä, mutta on ainakin apu lähellä :) Ja ennen maistamista kannattaa kokeilla ihoreaktioita, minulla esimerkiksi turposi silmä umpeen jos koskin ensin kalaan ja sitten silmääni. Tai omatekoinen prick-testi: pieni naarmu iholle ja siihen kalaa.

tänään mies sit kokeili ja ei ainakaan vielä mitään ole tullut.hieroi kalapuikkoa ensin silmä luomeen ja kaupassa kun käytiin niin ajettiin samalla tonne sairaalan pihaan ja söi siellä sitten.seuraavaks täytyy kokeilla lohta sitte samalla tavalla :)

Yhteistyössä