kellään lapsi käynyt lastenpsygologilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piut paut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piut paut

Vieras
Mitä siellä tehdään? Tarviiko tarhaan ilmoittaa jos menee? Menee sen takia että ilmoitin neuvolassa että sairastan masennusta ja tarhaan en ole ilmoittanut mitään. Neuvolan täti suositteli lapselle psykologin arviota tilanteesta koska lapsella oli jotain ongelmia päiväkodissa hoitajien kanssa. Nyt psykologi laittoi täytettävät lapsut kotiin ja siihen pitäisi pyytää tarhan opettajan nimmari. Vaikka kyselin häneltä puhelimessa niin sanoi ettei tässä vaiheessa tarvitse ilmoittaa tarhaan jos ei halua.

Jotenkin itseltäni ei tunnu niin luonnolliselta kertoa sairauksistani. Ja varsinkaan kun tarhantätejä näkee niin vähän. Myös äitini meni möläyttämään että olin naistenvaivojen takia sairaalassa. =/ häpesi minun vaivaani. Jotenkin vaan nolottaa ja pelottaa miten suhtautuvat tai voihan olla että ovat huomanneet mutta se siitä.

Jotenkin itseltäni ei tunnu niin luonnolliselta kertoa sairauksistani. Ja varsinkaan kun tarhantätejä näkee niin vähän. Myös äitini meni möläyttämään että olin naistenvaivojen takia sairaalassa. =/ häpesi minun vaivaani. Jotenkin vaan nolottaa ja pelottaa miten suhtautuvat tai voihan olla että ovat huomanneet mutta se siitä.

Ammattitaitonen lastenhoitaja osaa kohdata erilaisissa tilanteissa olevia perheitä. Masennus on sairaus ja tänä päivänä yleinen. Mitä sitä häpeilemään.

Omista vaivoistasi ei tarvitse kertoa. En kertoisi itsekään paitsi, jos olisi poikkeuksellisen läheiset välit. Lapsen käynneistä voit mainita, jos haluat. Siinä mielessä olisi hyvä mainita, kun kerran päiväkodissa on ollut jotain ongelmaa. Lisäksi kun kerrot, niin he tietävät, että olet ottanut asian hoitoosi. Oma lapseni kävi 8-vuoitaana kolmesti psykologilla (arviokäyntejä) . Kerroin asiasta avoimesti salailematta ja senkin kerroin, ettei niistä ollut mielestäni mitään hyötyä. Lapsi ei oikein tullut juttuun psykologin kanssa.

Poika on käynyt psykologin ja psykiatrin luona. Tekivät tehtäviä, piirsivät, pelasivat, juttelivat ja molemmat myös saduttivat lasta (laittoivat lapsen kertomaan tarinoita) Hoitoon kuului myös se että myös vanhemmat tapasivat em henkilöt.
Ei ole pakko infota ketään käynneistä. Me kerrottiin avoimesti lapsen kouluun näistä käynneistä. Tietävät sitten sielläkin missä mennään kuntoutuksen kanssa.