Mun mies on kans jossain määrin "tunnevammainen", olen huomannut, mut on hän ainakin yrittänyt muuttaa itseään tämän kahden vuoden aikana mitä me on yhdessä oltu.
Häneltä puuttuu kans tuo empatiakyky lähes kokonaan, ei todellakaan osaa juuri lohduttaa, mutta yrittää kuitenkin nykyään. Aiemmin ärsyyntyi silminnähden jos minulla oli surua, huono olla tai mieli maassa. Hän inhoaa ylikaiken itkemistä, siis ihmisten itkemistä. Monen monta kertaa mulleki (itken suht helposti riitatilanteissa ja muutenkin) tokaissut et älä viitti märistä tyhjästä... Olen hokenut ja hokenut hänelle et vaik hänen mielestä itku on turhaa, se ei itkijälle ole turhaa, et jos minä itken, silloin minuun sattuu tosi tosi paljon. Läheisyys, siihen olen hänet pakottanut. Sanonut et vaik hän ei tarvitse lähellä oloa, silitystä niin ymmärtää et MÄ tarvin. Siksi ei pukkaa mua pois sohvalta ku änkeän kainaloon, silittää oma-alotteisesti ku tulen kiehnään ja huomaa et kaipaan kosketusta. Meil miehelle on läheisyydeksi aina omalta kohdaltaan riittänyt seksi. Ja sitä on, ja paljon. Mut seksin lisäks kaikki muu koskeminen, tunteiden näyttäminen on ollut hänelle opettelua. Unissaan hän tosin monesti yöllä ottaa kiinni, suukottelee ja puhuu unissaan sanoja kulta, rakas.... näin on ollut aina, täydessä unessa
Mun mies on myös äkkipikainen, tulistuu helposti ja käyttäytyy uhkaavasti, sekin on tosin vähentynyt. Meidän yhteisen elämän alussa mies ei keskustellut. Ei ristiriitatilanteissa ollenkaan, mut puhumaankin hän on opetellut. Nykyään keskustellaan tilanteet perinpohjin yleensä, ratkaistaan ne, verrattuna aiemmin ku mies häipyi ja parin päivän hiljaisuuden jälkeen otti yht ja oli niinkuin ei olis mitää ollutkaan. Ja eihän mitkää asiat niin ratkea et niistä vain vaietaan..
Ero ap:n mieheen on se, et mä olen pakottanut miehen tuntemaan jotain. Tai siis ero on meillä ollut niin monesti käsillä ku mä en ole voinu hyväksyä miehen "kylmyyttä"... Ja mies ei ole halunnut erota. Eikä halua. Rakastaa mua niin paljon, et viimeisin kriisi puolen vuoden takana sai hänetkin itkemään kun luuli nyt menettäneensä mut lopullisesti. Ero siis tuntuis todellaki hänestä pahalta..
Parisuhde terapiaa mäki suosittelisin teille, tai mies yksin terapeutille puhumaan olis ehkä parempi. Et hän avautuis jollekki säännöllisesti ja keskustelis itsestään, tunteistaan. Onko mies koskaan itse myöntänyt tätä tunnevajavaisuutta??? Mun mies on... on myöntänyt et ei osaa asettua toisen asemaan, ja on myöntänyt et on jossain määrin narsistinenkin. Mut hän ymmärtää sen et mikäåän ihmissuhde ei toimi jos hän ei koita muuttaa itseään. Yänellä kolme "pitkää" ihmissuhdetta takana ennen minua, ja aina on kaatunut saman kaavan mukaan. Mulle sanonut et mua rakastaa ihan erilailla kuin aiemmin.. ja ymmärtää ja haluaa muuttua. Ikä tietysti tehnyt tehtäväänsä siinäkin..
Tsemppiä teille