Kellojen siirto on ihan P:stä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiiteni harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiiteni harmaana

Vieras
Kärsin nyt raskausaikana unettomuudesta/huonosta nukkumisesta. Nyt rv 28. Tää kellojen siirto sekoitti viimeisenkin unirytmin. Onneksi olen just saikulla (väsymyksen takia), ettei niin väliäkään olla koko ajan skarppina, mutta viikon päästä pitäisi taas töissä jaksaa. 1-2 tunnin välein heräilen vessaan ja uni tulee välillä uudelleen heti, mutta nyt ei enää viime yönä tullut eikä edes nukuttanut illalla eikä tänäänkään. Mitenhän saisi itseltään tajun pois!?

pakko kysyä, miten tuo kellojen siirto oikeasti vaikuttaa niin paljon?
eikö sitä voi ennakoida ja siirtää sitä rytmiä 15min kerrallaan (kellon siirto suunnasta riippuen) jos se kellonaika nyt on niin tarkka

Niin on! Meillä kuopus ei meinannut mennä millään nukkumaan. Nukahti taistelun jälkeen ja heräsi tunnin päästä valvomaan klo 23-02. Tosi kiva juttu.

No, toivotaan että menee pian ohi, niin sinulla ap kuin meilläkin.

Juu, hölmöläisten hommaa koko kellojen rukkaus. Nyt kun ollaan tähän kesäaikaan siirrytty niin jäädään pysyvästi tähän!

Mitä pitää lääkärille osata valittaa, että saa saikkua väsymyksen takia?

Mä sanoin vainlääkärille, niin kuin asia on, että nukahtelen auton rattiin työmatkoilla, kun yöunet ei riitä pätkittäisinä ja päiväunia ei ole mahdollista työpäivinä nukkua. Lääkäri totesi, että kyllähän sen itse parhaiten tietää ja antoi 2 viikkoa s-lomaa. Nyt olen saikulla yrittänyt pärjätä ilman päiväunia, että riittäisi yöksikin ynta, mutta näköjään puolen tunnin päiväunetkin pistää pakan sekaisin.

Ja "Neithille": En tiedä, miten vaikuttaa, mutta kello on nyt muka tuntia enemmän ja stressaan, että pitäisi olla jo nukkumassa tähän aikaan ja tyttö herää aamulla kuitenkin aikaisin, joten en saa ottaa aamullakaan univelkaa takaisin, vaikka silloin tietysti nukuttaisi.

Meilläpä ei kellojen siirto vaikuttanut elämäänmillään tavalla, ensimmäistä kertaa. Aiemmin olen aina "stressannut" asiasta, yrittänyt miettiä aikatauluja uusiksi, mihin aikaan laitan lapsia unille jne. Ja onhan se kellojen siirto silloin tuntunutkin vaikuttavan rytmeihin. Nyt sitten tällä kertaa koko kesäaikaan siirtyminen meni vähän "ohi". Oli paljon kaikenlaista ohjelmaa koko prheellä ja kellot siirtyivät tietokoneella ja kännykässä ihan automaagisesti, joten ei tarvinnut tehdä itse mitään asian eteen. Eli kun ei edes ajateltu koko asiaa, meni omalla painollaan ja huomaamatta koko siirtyminen.

Yhteistyössä