Kelpaako karppaajan päivän ruuaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pippuri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24308062]En ole noin vähähiilarista löytänyt, alin on ollut 7g ja Karppisessa on hyvin öljyä ja siemeniä.[/QUOTE]

anteeksi sekoilu.. se olikin näkkileipä. BD

[QUOTE="nyyti";24307918]karppileipää saa kaupasta(karppinen merkkistä)yhdessä palassa 3g hiilareita.Ja se on hyvää.[/QUOTE]

Mä ostin sitä; ei maistunut yhtään miltään! Oikeasti, mieskin sanoi ettei siinä ollut yhtään makua. Ei siis hyvää eikä pahaa.

Tässä karpimpi versio päivän ruuaksi

[QUOTE="pippuri";24307811]aamu: 2 paistettua kananmunaa, kinkkua, juustoa, kurkkua, kahvia
lounas: tonnikalasalaatti, jossa keitettyä kananmunaa
päivällä kahvia, pala tummaa suklaata, jos on ihan pakko jotain olla
päivällinen: possun ulkofilepihvi, salaattia(salaatti, kurkku, tomaatti, he-ma-pa,oliivi)salaattikastike (he-ma-pa:ssa he ja ma sisältävät aika paljon hiilareita, joten ihan tuore paprikakin on hyvä vaihtoehto)
Iltapalaksi partista marjoilla tai mehukeitolla, jos kaipaa makeutta
[/QUOTE]

[QUOTE="Jenis";24307879]No ei oikein kuulu karppaukseen noi vehnäjauhot, suklaakeksit ja ruisleivät.[/QUOTE]

No arvasinkin ettei tää mun päivän ruoka karpiksi kelpaa... tumma suklaa hyvä idea, keksit voin jättää pois. Mutta ei musta taida karppaajaa saada, en oikein pysty runsaampaan rasvansyöntiin. Paljon muuten ruisleivässä on hiilareita? Jos pelkkää ruista sisältää leipä?

No ei kyllä kovin hyviä aamu- ja iltapalavinkkejä tullut, jos pelkkää rahkaa tai jugurttia pitäisi syödä... tai munia. Että ei kovin monipuolista kyllä.

ootte kyllä nii pihalla. menkääpäs tutustumaan tänne foorumille http://karppaus.info/ ja tutustukaa vhh kirjoihin, sitten tulkaa kyselemään koska nyt olette niin pihalla että on mahdotonta auttaa teitä täältä käsin koska tietämyksenne on nolla tasoa, ei millään pahalla. älkää luovuttako vielä.

tuolla karppaus sivulla on myös aloittelevien karppien forumi, käykääpä tutustumassa tuohon foorumiin ja niihin jokaseen osa-alueeseen http://karppaus.info/forum/viewforum.php?f=13

Mä suunnittelin huomisen ruokani jo tänään (alotan huomenna taas karppauksen kun olin "kesätauolla" ) Ja toi sun ruokalistas näyttää siltä, mitä mä syön nyt.
Vaikka nyt sitten esimerkin vuoksi kerron (jos mäkään enää osaan :D )

Aamupala: Kinkkumunakas kunnon voissa/oliiviöljyssä paistettu, pikkasen salaattia kylkeen, että kevenee ja kahvia kermatilkalla.

Päivällinen: Aurajuustolla kuorutettu broilerin file, 100g wokvihanneksia, raejuustoa ja fetasalaattia.

Illalla jos siltä tuntuu, niin kermavaahtoa ja tuoreita mustikoita :P

Koko systeemiin tulin seuraavanlaiset makrot: 1204 kcal hiilarit: 12,3 g rasva: 102,5 g Proteiini: 60,8g

paremminkin olis voinu proteiinia ja rasvaa tulla, mutta noiki pitää kyllä mut kylläsenä :D

No ei kyllä kovin hyviä aamu- ja iltapalavinkkejä tullut, jos pelkkää rahkaa tai jugurttia pitäisi syödä... tai munia. Että ei kovin monipuolista kyllä.

Voit sä tehdä minuuttisämpylän tai vaikka raikkaan salaatin taikka pekonia ja vaikka mitä muuta. Smoothie on oikeiinkin hyvä aamiainen näin mustikka aikaan ;)

ootte kyllä nii pihalla. menkääpäs tutustumaan tänne foorumille karppaus.info ja tutustukaa vhh kirjoihin, sitten tulkaa kyselemään koska nyt olette niin pihalla että on mahdotonta auttaa teitä täältä käsin koska tietämyksenne on nolla tasoa, ei millään pahalla. älkää luovuttako vielä.

tuolla karppaus sivulla on myös aloittelevien karppien forumi, käykääpä tutustumassa tuohon foorumiin ja niihin jokaseen osa-alueeseen Näytä alue - Aloittelevat karpit - karppaus.info :: keskustelufoorumi

tuolla on myös niitä kaivattuja aamupalaehdotuksia :) kantsii tutustua karppaukseen ihan sivustoja lukemalla...

Mua vähän kyllä epäilyttää tuo runsas rasvan syönti, että voiko se oikeesti olla "terveellistä"? Vai miten karppaajat sen perustelee? Energiaa pitää jostakin saada, mutta pitäisikö vaan sitten parantaa ruokailutapojaan sen verran, että jättää ne nopeat hiilarit pois ja lisää kasviksia. Se ei sitten enää karppausta ole, mutta kuulostaa mulle fiksummalta. Eli herkut ja vaaleat leivät pois ja lisää kasviksia, tummaa riisiä ja pastaa. Kai se on sitten jo lähellä virallista ravitsemussuositusta.
Siis mihin se rasvajuttu perustuu, jos karppaamalla laihtuu, eli jääkö ne kovat rasvat sinne verisuoniin?

[QUOTE="pippuri";24308745]Mua vähän kyllä epäilyttää tuo runsas rasvan syönti, että voiko se oikeesti olla "terveellistä"? Vai miten karppaajat sen perustelee? Energiaa pitää jostakin saada, mutta pitäisikö vaan sitten parantaa ruokailutapojaan sen verran, että jättää ne nopeat hiilarit pois ja lisää kasviksia. Se ei sitten enää karppausta ole, mutta kuulostaa mulle fiksummalta. Eli herkut ja vaaleat leivät pois ja lisää kasviksia, tummaa riisiä ja pastaa. Kai se on sitten jo lähellä virallista ravitsemussuositusta.
Siis mihin se rasvajuttu perustuu, jos karppaamalla laihtuu, eli jääkö ne kovat rasvat sinne verisuoniin?[/QUOTE]

Unohda nyt jo koko juttu, joohan!!!

Pistänpä lusikkani soppaan. Vaikka ei pitäisi. :D

Mutta aamupalaksi syön useimmiten munia. Jotkut uskoo puuroon, mä tykkään munista. Pitää nälän pitkään pois ja on nopea tehdä. Mutta kakkosvaihtoehtoja on esim. karppisämpylät, leipäjuusto. Turkkijogurttikin kävisi, muttei mulle. Aamupalaksi sopii myös edellisiltana ylijäänyt salaatti lihan kera. Lisäksi kuppi (kofeiinitonta) kahvia kerman kera.

Päivällä syön kasviksia (kypsennettynä, reseptejä on mooooooooooonia), lihaa sekä salaattia, jossa on lähes aina lisäksi jotain juustoa ja öljykastiketta.

Illalla syön salaatin lihan kera + öljykastike, kinkkupiirakkaa (tai mitä muuta vain piirakkaa. Karppausinfossa on hyviä reseptejä sekä pohjallisiin että pohjattomiin), karppipitsaa, karppisämpylöitä jne.

Kun jaksaa tutustua noihin resepteihin, keksii vaikka mitä vaihtoehtoja sen leivän tilalle. ;)

Yhteistyössä