Olisi harmittanut mutta Kallen naapurin nainen oli mukava tutustua. Vartin kävelyn jälkee olin Ulko-ovella. Pihalla oli tuttu rytmi ryhmä istumassa keinussa ja penkilläpolttivat tupakkaa ja paransivat maailmaa. Moikkasin ja avasin ulko-oven. Kävelin rappusia pitkin kun naapurini tuli vastaan. Joko kuulit se sinut työ kaverisi oli ajanut kolarin. Kuorma-auto oli tullut kylkeen Nesteen risteyksessä kolmiontakka. Kalle vietiin ambulanssilla sairaallaa. Siinä oli se syy miksi Kalle eikä sen muija ollut kotona. Kävelin 4 kerrokseen ja avasin ulko-oveni. Ei muuta kun suihkuun ja nukkumaan ajattelin. Ammulla lähdin käymään lähikaupassa. Kortteli marketti. Tai olisi jos tämä olisi kunnon kaupunki. Maalaiskunta tämä oli joka oli saanut itsellee kaupunki oikeudet. Alan miehet käyvät ostamassa oluet ja tupakat sieltä. Ja kesäsin menevät kirkkopuistoon juomaan. Lappasin koriin keissin Vichyä ja Colaa. Eikömuuta kassa neiti sanoi. Ei nyt sanoin raittius linjalla. Otin kupaakiin käteen keissin ja kävelin kotiin päin. Olin kävelly pari minuttia kun viereen pysähtyi punainen Avensis. sieltä astui ulos Kallen naapuri se eilinen nainen. Tiedätkö syyn miksi Kalle ei ollut eilen kotona. Kuorma-auto törmäsi sen autoon eilen se leikattiin eilen. Jalat meni huonoksi. Hän sanoi. Joo kuulin siitä naapuriltani. Miten Anja. Se tuli eilen illalla kotiin oli hermona lähti aamulla sairaallaan. Se kyllä sanoi että ei hän mitään voi tehdä ja Kalle nukkuu koko ajan lääkeissä. Tuu illalla käymään yritetään saada Anja ajattelee muuta. Voin tullakin sanoin tuun kello 6 illalla. kävelin kotiin. Kello 17. kävin suihkussa ja lähdin kävelle Kallen naapurin luokse. Kallen naapuri oli leikkaamassa taloyhtiön nurmikkoa. Kävelin naisen luokse ja moikkasin. Leikkatko aina nurmikon kysyin. Kalle sen tekee hän vastasi. Mutta ei nyt voi niin teen sen. Anja on sairaallassa. Joudut tyytymään minun seuraan hän sanoi. Mee terassille tuun kohta vien tä leikkusin taloyhtiön varastoon. Kävelin terassille ja istuin puutarhatuollin. Pian ovesta tuli jotain 18 vuotias neiti. OOtko sä se Kallen kaveri hän kysyi. OOn minä Arto mun nimeni on. Mä oon Liisan tytär sano mua vaikka Liisaksi kans. Kaikki muut sanoo pikku Liisaksi vaikka olen äitiäni 10cm pidempi. Onko sama etunimi kysyin. No melkein. Mun nimessä on yksi i vähemmän. Lisa lähti sisälle ja jäin tuolille istumaa. Pian Kallen naapuri tuli. Istui penkille. Anja on koko päivän ollut sairaallassa. Kävi kerran kotona ja lähti taas. Se kuorma-auton kuskilla oli vähän alkoholia veressä. Ei paljon alle 0.5. romillea. Liisa sanoi. Ei taideta voida Anjaa auttaa. Se viettää nyt aikaa sairaalassa. Ei niin sanoin. Braatailimme vähään aikaan. Kun Liisan aviomies tuli kotiin. Pitkä vaalea mies. Pitkähköt valkoiset hiukset ja valkoinen parta. Tuli suoraan terassille. Liisa hyppäsi heti hänen kaulaansa. Liisa estitteli minut miehelleen ja kertoi Kallen kolarista. Näkyi heti että Mies oli tervetullut kotiin. Istuskalin vielä hetken ja lähdin kävelle kotiin kun Anjaakaan ei näkynyt. Pysähdyin Kirkkopuistoon ja jututin alan miehiä. He tiesivät kuka oli ajanut kuorma-autoa. Paikallinen urakoitsija. Oli juuri saanut kortin takaisin. Oli ollut liikaa sakkoja ja kortti oli ollut pari kuukautta kuivumassa. Vauhti kirkkopuistossa oli minulle liikaa ja kävelin Nesteelle. SE oli rekkakuskien suosiossa. rekkoja tuli ja meni. Huoltamon pitäjä oli rakentanut rekkakuskeille oman suihku ja sauna tilan. Istuin huoltamon kuistilla ja join colaa. Kauppiastar tuli moikka. Kysyi tarvinko jotain. Kiitin häntä ja sanoin näin on hyvä. En viitsinyt kysyä mitään Kallen onnettomuudesta. MIhin asti olette auki tänään kysyin. Varmaan kelloo 24. hän sanoi. Meillä on lupa olla vaikka 24 h mutta maksavat asiakkaat loppuu puolelta öin sit on vaan nuorisoa jos sitäkään. Noi rekkakuskit kyllä pärjää kun niilä on toi sauna ja suihkutilat nyt,sekin menee silloin kiinni. Onko pysynyt sauna ehjänä kysyin. On se yksi hana hajoitettiin se on pientä. Millä liikenteellä kauppiastar kysyi. Kävelten vastasin. Loma päivä ja kesä ei kiirettä. Oota sanoi kauppiastar. Pian hän saapui takaisin 2 isoa lonkeroa kädessä antoi toisen minulle ja istui seuraksi. Mulla loppui vuoro. Kyllä kylmä Lonkero maistui hyvälle. Kiitin kaupastarta Lonkerosta ja otin toisen kulauksen. Onneksi on iltavuoroon tulijoita hän sanoi. Jutteltiin ja join lonkeron loppuun. Nyt kun pääsisi vielä saunaan ja meereen uimaan sanoin. Riitääkö uima-allas kauppiastar kysyi. Kyllä riittä pelkkä saunakin sanoin. Asun ton mäen päällä 500 m päässä siellä on sauna ja uima-allas, tosin se on sisällä mennäänkö. Mennään vaan. Oota hetki sanoi kauppiastar. Hän palasi 10 minutin päästä. Kävelimme mäenpäälle. Tä oli mun omistuksessa jo ennen tota huoltoasemaa ja tota moottoritietä. Oli vuokralla. Kun mootoritie tuli niin vuokralainen lähti halusi rauhallisempaan paikkaan. Osti tontin 8km päästä lammen rannalta ja rakensi talon sinne. Talo ei ollut suuri. Sauna ja uima-allas sijaitsi alakerrassa upotettuna maahan tai kallioon. Sauna on päällä Kauppiastar sanoi. Pyyhkeet ovat suihkuhuoneen kaapissa. Jos osaat käyttä aina valmista kiuasta niin mee. Eli kansi ylös ja vettä kiukaalle. Älä koske nappeihin. Penin pesuhuoneessen ja laitoin vaatteet pesukoneen päälle suihkuun ja saunaan. Nostin vain kiukaan kannen ja heitin vettä. Ihan hyvät löylyt. istuskelin saunassa 15. minuttia ja menin suihkuun ja päätin kokeilla uima-allasta. Aukaisin oven allashuoneeseen. Koitin kädellä vettä yllättävän lämmintä. Hyppäsin altaaseen. Ja uin muutaman kerran päästä päähän. Kyllä teki hyvää ajattelin. Nousin ylös ja menin vielä hetkeksi saunaan. Suihkuun ja puin vaatteeni. Kävelin yläkertaan. Kauppiastar. Käveli vastaa. Helpotiko. Kyllä sanoin. Vesikin oli sopivan lämmintä sanoin. Joo se lämmitetään maa lämmöllä tai jotain sinne päin. SAin avustusta kun vaihdoin lämmitysmuotoa. On joku seka lämmitys. Voi kyllä muutta vaika öljyllä toimivaksi hän sanoi. Kauppiastar oli pukeutunut tumman keltaiseen leninkiin jossa oli keltainen esiliina. Kaunis näyttävä nainen varmaan 180 cm pitkä. Menn