Keltainen ilta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Istuin rivitalon terassilla. Työ kaveri oli pyytänyt juomaan olutta perjantai iltana. Onneksi olin ottanut oman keissin mukaan. Availiin siitä toise oluen. työkaveria ei näkynyt missään. ei edes hänen tasalaatunen vaimonsakaan ollut kotona. Istuskelin rauhassa kun Oikeanpuolisen terassin aidan yli kurkkasi vaaleahiuksinen nainen. OOtatko Kallea hän kysyi. kyllä vastasin. Se lupasi tarjota oluet. onneksi kävin ostamassa tosta pikku marketista nämä. Näytin keissiäni. Tarjoatko minullekkin seuraksi nainen kysyi. Ja pää poistui aidalta. Pian Edessäni oli Pitkät vaaleat hiukset omavaa nainen. Pieni ja pyöreä. Annoin hänelle oluen ja hän istui seurakseni puutarhatuoliin. Kyllä se Kalle kohta tulee hän sanoi ja kiitti oluesta. Kaatoi sen lasiin ja maisteli. Aika meni ja joimme kaikki oluet. Missä se Kalle mahtaa olla sanoin. pyysi tulemaan oluelle mutta ei näy paikalla. Ei se haittaa sanoi nainen. Mennä minun puolelle.. Kävelimme aidan toiselle puolelle.. Nainen ojensi minulle kokoon taitetun puutrha tuolin. Avasin sen ja istuin siihen. Otatko viiniä hän kysyi. Ei kiitos sanoin. Tuo vettä iso lasi. Mun pitää viellä tänään päästä kotiin. Istuin terassilla kun nainen toi kulhollisen popkorneja ja lasin vettä. Hänellä oli kädessään täysi punaviini lasi. Keskustelimme viellä ainakin tunnin.

Nyt varmaan minun pitää lähteä sanoin. Ei se Kalle taida tulla kotiin tänään. On se kummallista Anjakin on pois nainen sanoi. Moikkasin ja lähdin kävelee kotia kohti.

Olisi harmittanut mutta Kallen naapurin nainen oli mukava tutustua. Vartin kävelyn jälkee olin Ulko-ovella. Pihalla oli tuttu rytmi ryhmä istumassa keinussa ja penkilläpolttivat tupakkaa ja paransivat maailmaa. Moikkasin ja avasin ulko-oven. Kävelin rappusia pitkin kun naapurini tuli vastaan. Joko kuulit se sinut työ kaverisi oli ajanut kolarin. Kuorma-auto oli tullut kylkeen Nesteen risteyksessä kolmiontakka. Kalle vietiin ambulanssilla sairaallaa. Siinä oli se syy miksi Kalle eikä sen muija ollut kotona. Kävelin 4 kerrokseen ja avasin ulko-oveni. Ei muuta kun suihkuun ja nukkumaan ajattelin. Ammulla lähdin käymään lähikaupassa. Kortteli marketti. Tai olisi jos tämä olisi kunnon kaupunki. Maalaiskunta tämä oli joka oli saanut itsellee kaupunki oikeudet. Alan miehet käyvät ostamassa oluet ja tupakat sieltä. Ja kesäsin menevät kirkkopuistoon juomaan. Lappasin koriin keissin Vichyä ja Colaa. Eikömuuta kassa neiti sanoi. Ei nyt sanoin raittius linjalla. Otin kupaakiin käteen keissin ja kävelin kotiin päin. Olin kävelly pari minuttia kun viereen pysähtyi punainen Avensis. sieltä astui ulos Kallen naapuri se eilinen nainen. Tiedätkö syyn miksi Kalle ei ollut eilen kotona. Kuorma-auto törmäsi sen autoon eilen se leikattiin eilen. Jalat meni huonoksi. Hän sanoi. Joo kuulin siitä naapuriltani. Miten Anja. Se tuli eilen illalla kotiin oli hermona lähti aamulla sairaallaan. Se kyllä sanoi että ei hän mitään voi tehdä ja Kalle nukkuu koko ajan lääkeissä. Tuu illalla käymään yritetään saada Anja ajattelee muuta. Voin tullakin sanoin tuun kello 6 illalla. kävelin kotiin. Kello 17. kävin suihkussa ja lähdin kävelle Kallen naapurin luokse. Kallen naapuri oli leikkaamassa taloyhtiön nurmikkoa. Kävelin naisen luokse ja moikkasin. Leikkatko aina nurmikon kysyin. Kalle sen tekee hän vastasi. Mutta ei nyt voi niin teen sen. Anja on sairaallassa. Joudut tyytymään minun seuraan hän sanoi. Mee terassille tuun kohta vien tä leikkusin taloyhtiön varastoon. Kävelin terassille ja istuin puutarhatuollin. Pian ovesta tuli jotain 18 vuotias neiti. OOtko sä se Kallen kaveri hän kysyi. OOn minä Arto mun nimeni on. Mä oon Liisan tytär sano mua vaikka Liisaksi kans. Kaikki muut sanoo pikku Liisaksi vaikka olen äitiäni 10cm pidempi. Onko sama etunimi kysyin. No melkein. Mun nimessä on yksi i vähemmän. Lisa lähti sisälle ja jäin tuolille istumaa. Pian Kallen naapuri tuli. Istui penkille. Anja on koko päivän ollut sairaallassa. Kävi kerran kotona ja lähti taas. Se kuorma-auton kuskilla oli vähän alkoholia veressä. Ei paljon alle 0.5. romillea. Liisa sanoi. Ei taideta voida Anjaa auttaa. Se viettää nyt aikaa sairaalassa. Ei niin sanoin. Braatailimme vähään aikaan. Kun Liisan aviomies tuli kotiin. Pitkä vaalea mies. Pitkähköt valkoiset hiukset ja valkoinen parta. Tuli suoraan terassille. Liisa hyppäsi heti hänen kaulaansa. Liisa estitteli minut miehelleen ja kertoi Kallen kolarista. Näkyi heti että Mies oli tervetullut kotiin. Istuskalin vielä hetken ja lähdin kävelle kotiin kun Anjaakaan ei näkynyt. Pysähdyin Kirkkopuistoon ja jututin alan miehiä. He tiesivät kuka oli ajanut kuorma-autoa. Paikallinen urakoitsija. Oli juuri saanut kortin takaisin. Oli ollut liikaa sakkoja ja kortti oli ollut pari kuukautta kuivumassa. Vauhti kirkkopuistossa oli minulle liikaa ja kävelin Nesteelle. SE oli rekkakuskien suosiossa. rekkoja tuli ja meni. Huoltamon pitäjä oli rakentanut rekkakuskeille oman suihku ja sauna tilan. Istuin huoltamon kuistilla ja join colaa. Kauppiastar tuli moikka. Kysyi tarvinko jotain. Kiitin häntä ja sanoin näin on hyvä. En viitsinyt kysyä mitään Kallen onnettomuudesta. MIhin asti olette auki tänään kysyin. Varmaan kelloo 24. hän sanoi. Meillä on lupa olla vaikka 24 h mutta maksavat asiakkaat loppuu puolelta öin sit on vaan nuorisoa jos sitäkään. Noi rekkakuskit kyllä pärjää kun niilä on toi sauna ja suihkutilat nyt,sekin menee silloin kiinni. Onko pysynyt sauna ehjänä kysyin. On se yksi hana hajoitettiin se on pientä. Millä liikenteellä kauppiastar kysyi. Kävelten vastasin. Loma päivä ja kesä ei kiirettä. Oota sanoi kauppiastar. Pian hän saapui takaisin 2 isoa lonkeroa kädessä antoi toisen minulle ja istui seuraksi. Mulla loppui vuoro. Kyllä kylmä Lonkero maistui hyvälle. Kiitin kaupastarta Lonkerosta ja otin toisen kulauksen. Onneksi on iltavuoroon tulijoita hän sanoi. Jutteltiin ja join lonkeron loppuun. Nyt kun pääsisi vielä saunaan ja meereen uimaan sanoin. Riitääkö uima-allas kauppiastar kysyi. Kyllä riittä pelkkä saunakin sanoin. Asun ton mäen päällä 500 m päässä siellä on sauna ja uima-allas, tosin se on sisällä mennäänkö. Mennään vaan. Oota hetki sanoi kauppiastar. Hän palasi 10 minutin päästä. Kävelimme mäenpäälle. Tä oli mun omistuksessa jo ennen tota huoltoasemaa ja tota moottoritietä. Oli vuokralla. Kun mootoritie tuli niin vuokralainen lähti halusi rauhallisempaan paikkaan. Osti tontin 8km päästä lammen rannalta ja rakensi talon sinne. Talo ei ollut suuri. Sauna ja uima-allas sijaitsi alakerrassa upotettuna maahan tai kallioon. Sauna on päällä Kauppiastar sanoi. Pyyhkeet ovat suihkuhuoneen kaapissa. Jos osaat käyttä aina valmista kiuasta niin mee. Eli kansi ylös ja vettä kiukaalle. Älä koske nappeihin. Penin pesuhuoneessen ja laitoin vaatteet pesukoneen päälle suihkuun ja saunaan. Nostin vain kiukaan kannen ja heitin vettä. Ihan hyvät löylyt. istuskelin saunassa 15. minuttia ja menin suihkuun ja päätin kokeilla uima-allasta. Aukaisin oven allashuoneeseen. Koitin kädellä vettä yllättävän lämmintä. Hyppäsin altaaseen. Ja uin muutaman kerran päästä päähän. Kyllä teki hyvää ajattelin. Nousin ylös ja menin vielä hetkeksi saunaan. Suihkuun ja puin vaatteeni. Kävelin yläkertaan. Kauppiastar. Käveli vastaa. Helpotiko. Kyllä sanoin. Vesikin oli sopivan lämmintä sanoin. Joo se lämmitetään maa lämmöllä tai jotain sinne päin. SAin avustusta kun vaihdoin lämmitysmuotoa. On joku seka lämmitys. Voi kyllä muutta vaika öljyllä toimivaksi hän sanoi. Kauppiastar oli pukeutunut tumman keltaiseen leninkiin jossa oli keltainen esiliina. Kaunis näyttävä nainen varmaan 180 cm pitkä. Menn

Mennäänkö kylpylää kaupiastar kysyi. Siellä on joku Bändi tänään. Mulla on polkupyörät meille kummallekkin. Ei mua tarvi yllyttää sanoin. Kävelimme mäkeä alas huoltoasemallle ja kauppiastar avasi varaston oven 2 Cresent merkkistä 70-luvun miesten pyörää näkyi ovesta. Näissä on renkaissa ilmaa ja numerolukot. Otin toisen pyörän ja lähdimme polkee kohti kylpylää 20 minutin päästä olimme perillä. Kävelimme kylpylän aulaan ja kauppiastar meni respaan juttelemaan. Minä pysyttelin etäälä ja katselin jätte suuresta taulu TV:stä RR ajoja. Suomalainen selostaja kehui Ajon tallia. 15 minutin päästä kauppiastar tuli ja menimme tanssi ravintolaan. Eikö ole sisänpääsy maksua kysyin. Ei meille hän vastasi. Tarjoilijatar tuli vastaan ja ohjasi meidät Privatti pöytään. Toi juomaa minulle lonkeron ja kaupiastarelle valkoviiniä. Ennen kuin artisti astui lavalle pöytämme täyttyi kaikki kyllä esittelivät itsensä mutta en oikein kuunnellut. Tumma tukkanen laulajatar ja pitkä punainen leninki. Vieressä oleva nainen sanoi olevansa leninkin tekijä. Laulaja lauloi hyvin olin pyytämässä kaupiastarta tanssimaan kun lenikin suunnittelia kaapasi minut mukaan tanssilattialle. Ei Hanna tanssi hän sanoi. Tansimme ainakin 4 tai 5 tanssia ja kun tulimme takaisin pöytään. Minulla oli uusi lonkero pöydässä. Hanna kauppiastar keskusteli porukoitten kanssa kädet heiluen. Päätin lähteä kymään ulkona. Istuin matalan aidan päällä. Kun pari bändin soittajaa tuli tupakalle. Muutam nainen meni heti heidän luokseen. Tarjoivat tupakkaa ja pyysivät tulta. Katselin touhua hetken ja totesin ikuisen totuuden kyllä kännissä oleva nainen on omasta mielestä kaunis ja haluttava. Kun bändin porukka lähti takaisin sisälle menin pöytään istumaan. Hanna tuli heti viereeni. Miten menee ihan hyvin sanoi. Piti hakea sinua tanssiin mutta tuo neiti sanoi että et tanssi. En niin hän vastasi ei puhuta siitä. Mutta tanssi sinä vain me suunnitellaan ensikesän artisteita. ei ole sanoin.Lähdin kävelee ja Istuin baari tiskille ja tilasin juomaa. stuin ja katselin kun bändi teki paluuta lavalle. Viereinen neito pyysi minua tanssimaan. Tanssimme muutamia kappeleita. Neito puhui kokoajan ei tarvinut kun myötäillä. Menimme takaisin baari tiskille keskustelimme Politiikka en kyllä tiedä siitä mitää mutta esitin poikkevia mielipiteitä. Pian kyllä hänen kaverinsa tulivat hakeemaan häntä. Menin takaisin meille varattuun pöyttä. Oliko hyvä keskustelu politiikasta Hanna kysyi. Mitä sinä sen tiedät että jjuteltiin politiikasta. Se nainen oli minun sisko ja se puhu aina politiikasta kun juo puolikkaa siiderin. Kun se juo 6 niin se rupeaa väittelee ja haastta riitaa politiikasta. Mutta lähdetäänkö hän kysyi. Ihan sinusta kiinni sanoin. Tv:stä tulee RR:än suurin luokka meen aulaan katsoamaan, tuu hakee kun lähdetään. Kävelin aulaan ja istuin tuoliin ja katselin kun suurin luokka ajoi lämmittely kierrosta.

Pian Hanna tuli viereeni istumaan . Ei ole kiirettä hän sanoi. Ei kun mennään sanoin. Kävelimme polkupyörille ja poljimme huoltoasemalle. Tuutko yksille Hanna kysyi. Ja vastasin. Mutta mulle riittää pelkkä cola sanoin. Ei riitä sanoi kauppiastar. Kävelimme talolle Hanna haki kaksi lasia ja kaatoi itselleen votkaa ja minulle votka kolaa. Istuimme suhvassa ja joimme. Kauppiastar puhui ja puhui. Kuuntelin ja nyökyttelin. Ja huomasin olevani väsynyt. Mun tarvii mennä kotiin nukkumaan sanoin kauppiastarelle.. Et mene mulla on vierashuone mee sinne nukkuu. Hanna nousi ylös ja avasi huneen oven kävelin sinne ja heitin vaatteet lattialle ja kömmin sänkyyn.

Aamulla Hanna tuli herättämään. Mitä kello on kysyin 8 hn vastasi. Lähden töihin, mulla on kyllä merkattu vapa päivä mutta meen auttelee siivoamaan pihaa. Minä voin tulla mukaan vastasin. pian kävelimme mäkeä alas Hanna antoi minulle käsineet jätesäkki rullan ja roskien keruu 'käden'. Keräilin pihalta roskia. pihan puhdistettuani laajensin aluetta ojanpientareissin. Sillon jätesäkit täytyivät nopeasti. Oli purkkeja ja käsinetitä kaikkea mitä oli heitetty ikkunasta ja unohdettu autojen katoille. Juttelin samassa muutaman rekkakuskin kanssa. olivat tyytyväisiä uuteen saunarakennukseen. Saunan takana oli pöytiä ja tuoleja joissa istuivat on levähdys päivä he sanoivat. Viellä kun pääsisi kalaan. Onkimaan se riittää. Naureskelin heidän juttujaan ja jatkoin roskien keräilyä. Kävin välillä heittämässä jäte säkkejä roskikseen. Noin neljän tunnin jälkeen piha näytti suht siistiltä. Hanna tuli ulos luokseni kiitos hän sanoi. Saat ruuan kiitokseksi käy hakemassa. Sanoin kassalle että tuut syömään. Syötyäni kävin kiittämässä Hanna ruuasta ja sanoin että meen kotona käymään. Koskatuut taas siivoamaan hän kysyi. Teen muutaman päivää töissä tuun sitten sanoin. vilkutin kädellä viellä ja lähdin kävelemään.
4 pitkän työpäivän jälkeen oli vapapäivä. Kävelin Huoltoasemalle. Tulithan sinä sanoi Hanna kunnäin hänet kassalla. Ostin pullon Jaffaa ja istuin Baarijakkaralle. Hanna tuli viereeni hetkeksi. Oon tunni yksin hän sanoi. Työntekijä joutui lähtee. Asiakkaita saapui hän meni kassalle. Lähdin kävelee entiselle soran ja hiekan otto paikalle. Muutamia suuria hiekan ja soran oton vuoksi tulleita järvejä. Oli nyt joku rauhoitus ja roskaamis kielto mutta kalasttaa sai. Muutaman paikalliset herrasmiehet kävivät kalastamassa pikku kaloja. En tiedä voiko niitä syödä mutta miehet onkivat. Täytyy laitaa kartta rekkamiesten ilmoitustauluu. Niin saavat kuivattua krapula kalaa. Paikalla oli myös uimareita sekin oli rajoitettu vain yhteen teko järveen. Olin jo lähdössa kun paikalle tuli kalastus lupien tarkastaja. Hän sanoi että kyllä sulee suurempiakin kaloja. Yhteen järveen oli istutettu myös kirjolohta kokeilu mielessä. Jos viihtyy niin voidaan lisätä istutusta ja pyytää maksu kalastuksesta. Ensivuonna nähdään sitten hän sanoi. Lähdin kävelee huoltoasemalle.

Huoltoasemalla kysyin Hannalta voiko lainata tietokonetta. Tulostin kymmenen karttaa MML sivuilta merkkasin niihin reitin kalastus paikoille. Sitten vein ne rekka miesten saunan ilmoitustaululle. Huoltoasemalla Hanna kysyi mitä teen. Jaa vastasin laitoin kala karttoja rekkamiesten ilmoitustaululle. Minulla on tänään iltavuoro Hanna sanoi. Mutta tule illalla kello 23 niin pääset saunaan. Ju juu sanoin. Kävelin takaisin kotiin. Illalla kävelin uudestaan huoltoasemalle. Hanna siivosi jo paikkoja. Ei taida ketään enkä tulla hän sanoi. On hiljaista. Osa rekkakuskeista on lakossa ja ihmiset ovat jo menneet mökeille. Pian pihalle kaarsi poliisi auto. VW paku toinen poliiseista tuli sisälle ja toinen ulkoilutti koiraa. Poliisi kysyi onko siellä paikka auki. Niin kauan kun asiakkaita on Hanna sanoi. Kiitos poliisi vastasi ja meni vessaan. Hanna vei kipolla raikasta vettä koiralle. Istuin ja katselin euro liigan peliä. Pian paikalle tuli 3 muuta poliisi autoa. Hanna teki heille syötävää. Kävin kysymässä Hannalta tarviiko hän apua.

Olisit vain tiellä Hanna sanoi. Ilta limonadi pullo. Otin pullon aurinko jaffaa ja aukaisin TV:n. Sieltä tuli snookeria. Pian paikalle tuli 5 paloautot. On tainnut olla iso tapahtuma ajattelin. Meni vielä tunti ennenkin poliisit ja palomiehet poistuivat. Sitten Hanna tuli pyytämään minua viemään roskat jäte puristimeen. Raahasin muutamia säkkejä ulos ja heitin ne puristimeen. Hanna sulki ovet ja tuli luokseni nyt saunaan hän sanoi. Kävelimme mäkeä ylös. Kun yht äkkiä Hanna pysähtyi ja suuteli minua. Kiitos kun jaksoit odottaa. Ei tää minua haittaa sanoin. Mulla on 2 vapa päivää. Ei kiire mihinkään. Kävelimme asunnolle. Tuutko saunaan hän kysyi. Ja käveli alakertaa kohti seurasin häntä. Alakertaan päästyämme hän laittoi vaatteensa penkille ja käveli kohti suihkuhuonetta. Laitoin omat vaatteet pöydälle ja seurasin häntä. Avasin oven ja huomasin että Hanna oli jo mennyt saunaan.

Suihkun jälkeen avasin saunan oven . Hanna istui lauteilla jalat olivat suorana ylä lauteilla ja hän nojasi seinään. Nyt kun pysyn vielä huomenna koko päivän kotona. Hän sanoi. Hanna heitti kipollisen vettä kiukaalle. Hanna puhui päivän tapahtumista. En kyllä kuunnellut. Sanoin välillä ju juu. Lähdin suihkuun. Jään tänne vielä hetkeksi hän sanoi. Ota virvokkeita hän lisäsi. Kävin suihkussa ja kietouduin isoon vihreään pyyheliinaan. Ja kävelin hetkeksi terassille. Ilma oli tyyni ja tuntui hyvälle. Istuin kori tuoliin. Katselin maisemia. Varmaan paikkakunnan parhaat näkymät. Hanna saapui 2 lasia kantaen. Siinä on whiskey cola hän sanoi ja antoi minulle lasin. Muistelin varovasti. Liian vähää kolaa minun makuuni mutta oli se hyvää. Hanna antoi minulle ison viltin ja istui viereeni. Toiselle korituolille. Siemailin juoma. Hanna puhui tapansa mukaan. En edes kuunnellut. Olin väsynyt. Mutta istuin seurassa ja olin kuin kuuntelesin häntä. Rupesin pilkkimään joten tyhjensi lasin kurkuuni. Ota toisen Hanna kysyi. Otan sängyn sanoin. Oli kiivas työrupeama nyt mulla on 2 vapaata sanoin. Pitäisi nukkua sanoi. Mennään Hanna sanoi. Menin vieras huoneeseen nukkumaan. Isoon sänkyyn jossa oli liilat satiini lakanat ja tyynyliinat. Liukkaat mutta ei se haitannut. Heitin pyyhkeen lattialle ja menin peiton alle.

Nousin varovasti ja kävelin keittiöön. Avasin jääkaapin ja otin sieltä valion appelsiini tuoremehu purkin. Aukasin keittiön kaappeja etsin mukia. Ekassa kaapissa oli ruoka tarvikkeita seuraavassa alkoholijuoma pulloja.

Seuraavassa oli laseja otin pitkän lasin ja lisäsin siihen appelsiini tuoremehua . Maistui hyvälle. Istuin keittiön pöydän vieressä olevalle tuolille ja otin aikakauslehden. Kannessa oli kuva jostain naisesta joka käveli niityllä valkoinen hame päällä. Olin avamassa lehteä kun Hanna tuli keittiöön. Hänellä oli keltainen yö asu päällään. Moi hän tervehti. Moikka sin takaisin. Ja siemailin tuoremehua. Nousin ylös ja halasin häntä ja suuteli. Hyvää huomenta sanoin. Hän vaan nyökkäsi. Minun pitäisi käydä huoltoasemalla hän sanoi. Nyt sitten vaan. Tuun vartioimaan. Sulla piti olla vapaata tänään. Niin onkin mutta Nesteen edustaja tulee kello 11.30. menen sinne kun herään. Hanna teki itselleen aamiaista sanoin heti ei minulle tyydytin 2 lasiin tuoremehua. Kello 11.00 olimme huoltoasemalla. Otin varastosta jätesäkin ja roskien poimurin. Ja rupesin kerää roskia. Niitä oli vain siellä täällä. Kävelin rekkamiesten saunalle. Ja braattailen parin kuskin kanssa. Olivat kummatkin Tukholman seudulta. Heittäneet keikan Saloon ja menossa takaisin. Pysähtyi näet lepo päiväksi. Kuulleet lakosta. Sanoin sen koskevan osaa ajajia. Että osa ajaa. Joo olivat huomanneet. Entä toi kalastus paikka he kysyivät. Siellä saa kyllä onkia sanoin. Ei tarvi lupia. Yhdessä järvessä on istutettua kirjolohta sitäkin saa kalastaa. Ei tarvi erillistä lupaa. Miehet sanoivat lähtevänsä ongelle. Vein jätesäkin puristimeen ja vein haalarit varastoon. Pesin samalla kumisaappaat ja käteni. Kävelin aseman sisälle. Edustaja sanoi Hannalle heipat ja hyppäsi autoonsa. Kävelin Hannan luokse ja sanoin sit mennään. Eiku Hannan sanoi. Ei mitään sulla on vapaa päivä. Otin häntä kädestä kiinni. Hei hei sanoin työntekijöille. Pomollanne on vapaa päivä. Ulos päästyämme Hanna sanoi että olisi ollut tekemistä. Niin minullakin. Nyt kävellään sun luokse istutaan niihin ulko tuoleihin. Sitten juodaan virvokkeita. Tuoremehua , vichyä ja jopa limonaadia. Teen sinulle lihapullia ja sinä vain istut tuolissa. Saat kyllä kuunnella radiota ja lukea lehtiä. Hanna katso minua. Ei auta sanoin. Huomenna saat kyllä jo mennä töihin. Kävelimme talolle. Et mee huoltoasemalle tänään vaan olet vaan. Ja sama juttu ainakin kerran viikossa. Pidät vapaata päivän.

Hanna istui terassi tuoliin. Saanko minä sentään juoda edes viiniä. Ei alkoholia sanoin. Sun pitää levätä et jaksa tota tahtia loputtomiin. Nyt lepäät. Tein meille lihapullia ja muusia sieni kastikkeella. Kaaduin Hannalle lasin tuoremehua. Söimme ja siivosin pöydän. Nyt voidaan käydä katsomassa niitä pikku järviä. Onko siellä kalastajia. Entä jos siellä on mun asukkaita Hanna sanoi. Ei auta nyt saat nähdä luontoa. Kävelimme järville. Kalastus valvoja oli paikalla. Moikka sin hänelle. Oletko töissä kysyin. Ei vapa ajalla. Meillä on onki kerhon kisat. Se joka saa eniten eri lajeja kalaa voittaa. Otettiin noi paikalla olevat rekkakuskit Kin mukaan kisaan. Hanna katseli miesten touhua. Niillä on kauheasti vapoja. Joo ottavat tosissaan vastasin. Kalastus valvoja kysyi mitä Hanna täällä on se on aina huoltoasemalla . Sillä on valvottu vapaa päivä. Vahdin sitä että ei mee töihin. Voisi vaikka ottaa osaa teidän kilpailuun. Valvoja naurahti. Kävelimme Hannan kanssa toiselle järvelle. Pitkä järvi korkeitten jalkojen välissä. Piti laskeutua varovasti rannalle. Tukhomalaiset rekkakuskit istuivat kivellä ja onkivat. Ollaan kisoissa numerolappu rinnassa. Ja naureskelivat. Hanna jutteli heille jotain katselin vaan paljon seinää. Eri värejä heijastui siitä.

Yhteistyössä