V
vierailija
Vieras
Kävelin linja-auto pysäkiltä kotiin päin. Puuduttavan työpäivän jälkeen. Jotain lomautus hömppää. Ilmottauduin heti että minut saa lomauttaa heti. Arvasin heti se on vain jotain paskaa jota työnantaja yrittä että porukka ei pullikoi. Ovat vaan nöyriä. Minulla ei ole väliä ei velkaa. Ei luottokorttia. Ajattelin kunhan pääsisi lomalle. Ostaisin matkan Kreikkaan ja joisin Ouzoa. Mutta jatkoin kävelyä. Pujahdin parkkipaikan kautta takapihalle ja menin terassin kautta sisälle. Nyt käsi jääkaapille ja pullo kaljaa niin kuin Erkka Makkonen laulaa. Sillä saa vaikka mailman pelasttua. Evakko oulut aukesi kunnon sihalluksella. Olin juuri nostamassa pullon huulille kun kuulin ovikellon soivan. Ei perkele kuka hiritsee minua otin kunnon kulauksen evakko olutta ja kävelin ovelle ja avasin se. Moi kuului tuuthan illan yhtiökokoukseen hän sanoi. En tule vastasin, olen vuokralainen. Maksan 430€ kuukaudessa vuokraa ja asun tässä sanoi. Mies katsoi minua hölmistyneenä. olin laittamassa ovea kiinni kun mies laittoi käden väliin. Minulla on tässä valtakirja jossa sinut on valtuutettu edustaa tän kämpän osakkeita. Kokous alkaa kello 18.30. Sun vuokra nousee varmasti jos et tuu tä koskee kaikkia. Haista huilu sanoin , mitä tä on ei multa kysytä mitään. Me tullaan hakee sunt jos et tuu isännöitsijä sanoi. Paiskasin oven kiinni ja join pullon loppuun. Perkele meen sinne mutta en selvänä. Kävelin jääkaapille ja avasin 3 kaljapulloa . Nä juon ainakin. Istuin tuolille ja laitoin TV:n päälle. Jotain politiikka voi että. Käänsin kanavaa samaa juttua. Joku poliitikkoa oli tönäisty ja hän oli pahoittanut mielensä. Sammutin TV:n ja laitoin Stereot soimaan kunnon 80 luvun stereot 2 x 60 w niinkuin armeija ystäväni sanoi. Kaivoin pahvilaatikostä Pelle Miljoonan LP: . Nyt alki tykitys. Kunnon rahiseva LP ja Pelko ja Viha. Gapriel loppui ja lähdin kokoukseen. Isännöitsiä aloitti kokouksen luki viime kokouksen pöytäkirjan, ja sitten mentiin päivän asiaan. Joku katto remontti. Voi perkele mitä minä täällä teen. Nousin ylös ja lähdin ei se mulle kuullu . Jos on remontti niin on remontti irtisanon vuokrasopimuksen jos se häiritsee minua. Kävelin terassille ja istuin tuoliin. Ilta aurinko lämmitti viellä. Kohta tulee Elokuu ja kesä loppuu siinä oli minun murheet. Naapurin rouva tuli kyselee kokouksen asioista. Vastasin kohteliaaasti en tiedä. Lähdin pois. Ne varmaan puhuu siellä pitkään hän sanoi. Viime kokous venyi kello 22. Istuin hetken terassilla kun naapurin rouva kysyi maistuisiko Punaviini tai Lakka likööri. Likööri maistuisi sanoin. Hentken päästä naapuri rouva tuli Viini lasi ja lasi liköriä mukanaan. Mitä juhlitaan kysyin. Kesää hän sanoi. Alkoi loma. Lomauttivat minut ainakin 3 kuukaudeksi. Vähenttävät sairaalasta henkilökuntaa. Niillä on pulaa rahasta. Pidän ensin lomani sitten alkaa lomautus. Meillä on kans sama juttu tulossa sanoin pomo pelotteli sillä. Mutta veikkaan että niitä ei meille tule. Haluavat vain pelotella. Meille tä on totta Tiedän että osa porukasta lähtee muualle. Eivät tuu enää takaisin.