Kemiallinen raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pirkko pohtii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pirkko pohtii

Vieras
Yritämme miehen kanssa lasta. Peitot heiluivat ihan oikeaan aikaan maaliskuussa. Kuukautiskiertoni on hyvin säännöllinen ja vuoto alkaa aina ensin ruskehtavalla tuhrulla pari päivää aikaisemmin, sitten pari kolme päivää runsaampaa vuotoa kunnes loppuu. Kuukautiset kestävät 5 päivää.

Viime viikolla sitten jännitin, että alkavatko kuukautiset vai olisiko tärpännyt. Yllättäen kuukautiset alkoivatkin neljä päivää aikaisemmin, kp 10, ja vuoto oli heti veristä, tosin niukkaa. Sitten vuoto muuttui todella niukaksi ruskeaksi tuhruksi, loppui melkein päiväksi pariksi kokonaan ja alkoi uudelleen todella runsaana ja jatkuu aina vain. Olen nyt vuotanut 7 päivää, joista pari viimeistä päivää tosi runsaasti.

Minulla oli yhtenä päivänä selvä raskauden oire, huimaus. Meillä siis on yksi lapsi entuudestaan ja muistan edellisestä raskaudesta ihan ensimmäisenä oireena tämän huimauksen, jota ilmeni jo ennen positiivista testiä. Huimaus kuitenkin kesti vain yhden päivän. Raskaustestin olen tehnyt kerran muutama päivä sitten ja se näytti negaa.

Tämä pitkä ja runsas, etuajassa alkanut omituinen vuoto on niin poikkeuksellista että pohdin oliko kyseessä ns. kemiallinen raskaus. Munasolu siis hedelmöittyi, mutta ei kiinnittynyt ja vuotaa nyt pois.

Te saman kokeneet, onko päätelmäni oikea? Ja entäs seuraava kierto, voiko yrittämistä jatkaa ihan normaalisti vai täytyykö pitää jotakin taukoa yrittämisestä tms? Onko teille seuraavat ovis ja menkat tulleet ihan normaalisti kemiallisen raskauden jälkeen?

Eipä kai tuossa kukaan oikein tiedä, mitä oikeasti on tapahtunut. Oireet eli runsas vuoto ja lyhyen aikaa jatkuneet raskausoireet viittaavat vahvasti kemialliseen raskauteen. Mitään taukoa ei tarvitse pitää, sen kun jatkatte yrittämistä. Keskenmenon jälkeen monet raskautuvat heti seuraavasta kierrosta.

Yhteistyössä