A
auttakaapa nyt naista mäessä
Vieras
Meillä on kymmenisen vuotta vanha talo, jossa ei ole ennen haissut mikään. Kesän alussa olen viimeksi haistanut tuonne katon välitilaankin eikä siellä haissut mikään. Nyt kesän kuluessa ja varsinkin mitä pidemmälle syksyyn mennään olen huomannut, että yläkerran makuuhuoneisiin tulee semmoinen "kostean puun / vanhan puun" -haju (jos olet koskaan haistanut vanhaa puista esinettä, tiedät hajun), kun ovet ovat kiinni, vaikka koneellinen ilmastointi olisikin päällä. Tutkimme tätä tai hajun lähdettä, mutta itse emme keksi, mistä nyt kiikastaa. Välikatolla, tuossa samassa tilassa, on tuota hajua lievästi, mutta tila on tosi hyvin tuulettuva, joten sinne se ei todennäköisesti vaan pääse niin kertymäänkään. Kosteutta tai siihen viittaavaa emme onnistu löytämään. Huolestuttaa nuo lasten makuuhuoneet nyt kuitenkin. Niissä on ovi kiinni öisin, joten ilma ei samaan tapaan kierrä kuin täällä muualla.
Minulla on tosi tarkka nenä, miehellä ei juuri hajuaistia ole. Hän ei tuota hajua huomaa, mutta itse huomaan sen aina, kun menen portaiden yläpäähän. Haju on tosi lievä, jos ovet ovat auki ja ilma kiertää. Mutta kun oven laittaa kiinni, ilmankierto hidastuu ja heti huomaan. En ole huomannut, että meistä lähtisi mitään hajua eli mielestäni haju ei tartu vaatteisiin.
En vaan tiedä, miten tästä nyt edetään? Keneltä tästä voisi kysyä lisäapua? Pakkohan tuon hajun lähde on saada selville.
Minulla on tosi tarkka nenä, miehellä ei juuri hajuaistia ole. Hän ei tuota hajua huomaa, mutta itse huomaan sen aina, kun menen portaiden yläpäähän. Haju on tosi lievä, jos ovet ovat auki ja ilma kiertää. Mutta kun oven laittaa kiinni, ilmankierto hidastuu ja heti huomaan. En ole huomannut, että meistä lähtisi mitään hajua eli mielestäni haju ei tartu vaatteisiin.
En vaan tiedä, miten tästä nyt edetään? Keneltä tästä voisi kysyä lisäapua? Pakkohan tuon hajun lähde on saada selville.