Kenellä isompi sisar pk: ssa kun itše kotona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Mikä ikäero ja onko ollut hyvä ratkaisu? Oletteko kohdanneet pk: ssa arvostelua muilta vanhemmilta tai hoitajilta?
Tässä ketjussa pyydän ettei huomioida niitä jotka tulevat arvostelemaan ratkaisua, niitä ketjuja on jo paljon. Haluaisin vain kuulla kokemuksia!!

Kaikki ovat vuorollaan olleet tai tulevat olemaan, paitsi tietty tuo kuopus.

Esikoisen ja kakkosen ikäeroa oli 1v3kk ja esikoinen oli 1v10kk aloittaessaan kuntouttavan päivähoidon. Kakkonen oli 4,5v kun kolmonen syntyi ja jatkoi esikoisen tavoin kuntouttavaa päivähoitoa (ja olisivat jatkaneet ilman mitään kuntoutustarpeitakin).

Kolmosen ja nelosen ikäeroa on tasan 2v. Kolmoselle haettiin päivähoitopaikkaa jo nelosen synnyttyä mutta ei saatu sitä toivomastamme päiväkodista joten jäätiin odottamaan. Reilun viikon päästä sitten aloittaa, 2v9kk ikää tuolloin.

Ihan hyvä systeemi, arvostelua tullut vain tältä palstalta. Päiväkoti ja muut vanhemmat ovat ihmetelleet vain sitä miksi noita on hoidettu kotona noin kauan. :D Täällä kun virikehoito on yleinen käytäntö ja lapset aloittavat päivähoidon normaalisti 1-1,5v iässä, 2v täyttäneitä ei kotihoidossa näe kuin aniharvoin.

Me olemme mieheni kanssa molemmat kotona, esikoinen eskarissa ja nuorempi (4v) puolipäiväisenä saman ajan hoidossa. itsestä tuntuu tyhmältä, mutta elton ja puheterapeutin suositus nuorimmaisen kohdalla.

Kaikki ovat vuorollaan olleet tai tulevat olemaan, paitsi tietty tuo kuopus.

Esikoisen ja kakkosen ikäeroa oli 1v3kk ja esikoinen oli 1v10kk aloittaessaan kuntouttavan päivähoidon. Kakkonen oli 4,5v kun kolmonen syntyi ja jatkoi esikoisen tavoin kuntouttavaa päivähoitoa (ja olisivat jatkaneet ilman mitään kuntoutustarpeitakin).

Kolmosen ja nelosen ikäeroa on tasan 2v. Kolmoselle haettiin päivähoitopaikkaa jo nelosen synnyttyä mutta ei saatu sitä toivomastamme päiväkodista joten jäätiin odottamaan. Reilun viikon päästä sitten aloittaa, 2v9kk ikää tuolloin.

Ihan hyvä systeemi, arvostelua tullut vain tältä palstalta. Päiväkoti ja muut vanhemmat ovat ihmetelleet vain sitä miksi noita on hoidettu kotona noin kauan. :D Täällä kun virikehoito on yleinen käytäntö ja lapset aloittavat päivähoidon normaalisti 1-1,5v iässä, 2v täyttäneitä ei kotihoidossa näe kuin aniharvoin.

Asun itše Espoossa ja musta tuntuu että täällä myös tapana...

Tosiaan: mun sisko oli jo koulussa kun synnyin ja vietin kotielämää ????

Mutta nyt kun oma esikoinen on 5v, näy hän päiväkodissa, vaikka olen itse kotona vauvan kanssa. Kukaan ei ole arvostellut.

Meillä olivat hyvin kannustavia kun kuopusta odottaessani saikun kautta äitiyslomalle jäädessäni meidän 6v oli vielä muutaman kuukauden puolipäiväisenä pk:ssa vaikka itse olinkin kotona. Silloinen kuopus oli alle 2 ja hänet otin pois hoidosta samantien kun jäin kotiin.

Yhteistyössä