Kenellä kodin turvapalvelu käytössä - miten toimii?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turvaa kotiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27940237]Meillä on kodissa hälytinjärjestelmä ja kerran on tullut väärä hälyytys, kun palohälytimessä oli joku vika. Meillä ei soitto mene vartiointifirmaan, vaan tulee omiin ja naapurin puhelimeen. Hyvin niinkin toimii, sillä käytännössä naapuri on nopeammin paikalla mitä vartiointifirma. Muistakaa, että ei ne vartiointifirman vartijatkaan muuta tee, kun tule paikalle, tarkistaa tilanteen ja tarvittaessa soittaa poliisin, ambulanssin tai palokunnan.

Ps. Tuntuu tämä ketju hieman Verisuren mainosketjulta...[/QUOTE]

Kyllä ne tilaavat tarvittaessa myös lasimiehet paikalle. Ikävä tilanne, jos itse on etelässä viikon ja ikkunat säpäleinä sen ajan.

Mitä muuta sitten pitäisi tehdä? En minä ainakaan naapureita halua altistaa jonkun huumehörhön hyökkäykselle, joten parempi, että vartijat tulevat paikalle, eikä naapurit.

[QUOTE="aapee";27940356]Ei kai se heti huuda, kun ovesta sisään tulee? Eikö silloin yövuorosta kotiutuva herätä koko talon?[/QUOTE]

Huutaa heti, tai ei se nyt "huuda" vaan tekee sellasta piippiippiip-ääntä.
Sen saa kuitattua muutamassa sekunnissa, mutta meillä se ei ainakaan kuulu talon toiseen päähän.

ja tosiaan, jos on älypuhelin, melkeinpä nykyään mikä tahansa, halvimmatkin, niin niihin saa sen sovelluksen jolla saa hälytyksen pois jo etukäteen. Ei tartte ku näppäillä se sama koodi pois.

Samalla kun on sellainen sovellus, näkee kännykästä aina heti jos hälytys on pois päältä tai päällä. Tietää sitten jos on vaikka unohtanut laittaa päälle, voi sen laittaa kauko-ohjauksella päälle kännykän kautta.

Me käytetään sitä aina päivisin sen takia, että jos tulipalo alkaa, niin hälytys menee samantien. Voi koko talo mennä (meillä eläimetkin) jos ei ajoissa havaita, joten mukava olla päivisinkin poissa kotoa kun tietää että kaikki on ok.
Kuitenkin siitä maksetaan, joten se on tosi helppo laittaa päälle kun lähtee pois, pieni vaiva siitä ku että koko talo menis..

Juuri tämän takia minä haluankin uusia hälytysjärjestelmämme. Kissojen takia emme voi vanhaa järjestelmää pitää päivisin päällä. Toivon uuden systeemin suojaavan kissoja ja lapsia myös tulipalon varalta.

Ymmärtääkseni nuo palovaroittimet ovat toiminnassa aina, vaikka muu hälytyssysteemi onkin kytketty pois päältä.

Verisuren markkinointi on erittäin tökeröä. Ovelle tullaan virallisen näköisissä vermeissä ja kerrotaan että haluaisivat tulla neuvomaan turva-asioissa jne jne. Kehuskeli jolppi vielä liikkuvansa poliisin valtuuksilla. No, heppu suihkauttaa jotain teatterisavua palovaroittimeen ja sitten alkaa myynti. Ensin kaivetaan tilastot kuinka juuri tällaisella asuinalueella tapahtuu murtoja jne. Lisäksi häiskä saa minut vakuuttuneeksi että taloni palaa viimeistään ensi viikolla. Hintoja ei kerrota koska show on vielä kesken.

Aina välillä tyyppi tekee mukaovelia kysymyksiä joihin ei oikeastaan ole kuin yksi järkevä vastaus ja kas kummaa, siltähän se sen esitekansion seuraavalta sivulta paljastuukin oikea vastaus joka on sama kuin juuri antamani. Tällä saadaan asiakas hienosti tuntemaan että tämä on täydellinen järjestelmä juuri minulle.

Kun show on ohi, lyödään lappu eteen ja kynä kouraan. Miettimisaikaa ei anneta sillä tarkous on voimassa vain ja ainostaan nyt. Kun sanon että haluan harkita niin sitten tulee tarkoin harjoitellut vuorosanat ja hinta tippuu 200€. Jäpikkä kerää säälipisteitä mukamas luopumalla omasta provikastaan asiakkaan turvalisuuden nimissä.

Jätkä ei osannut edes vastata kaikkiin kysymyksiin ja soitteli pari kertaa esimiehelleen. Vartiointiliikkeen vasteaikoja ei luvannut mustaa valkoisella mutta vakuutteli kyllä että tällaisessa paikassa vartiointiliike on paikalla keskimäärin 8:ssa minuutissa. Ja paskan marjat! Jos saisin sydärin niin edes ambulanssi ei olisi täällä siinä ajassa. Heebon mukaan vartiointiliike kiertelee lähistöllä ja siksi on nopea. Just joo, vitähän helvettiä ne vartsat tällä metsän keskellä kiertilisi. Ei ole vaan koskaan omaan silmään osunut.

Laitteet maksavat aika paljon mutta sitten selviääkin että nehän ovatkin vain vuokralla. Lisäksi peruspaketin vermeillä ei kummoista tölliä vahdi joten käytännössä lisätunnistimia pitää ottaa muovikassillinen mukavaan lisähintaan.

Jäi muuten kyseinen järjestelmä hankkimatta moisen teatteriesityksen takia.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="aapee";27940404]Juuri tämän takia minä haluankin uusia hälytysjärjestelmämme. Kissojen takia emme voi vanhaa järjestelmää pitää päivisin päällä. Toivon uuden systeemin suojaavan kissoja ja lapsia myös tulipalon varalta.

Ymmärtääkseni nuo palovaroittimet ovat toiminnassa aina, vaikka muu hälytyssysteemi onkin kytketty pois päältä.[/QUOTE]

Kyllä, ne on aina toiminnassa.

Mulle eläimet (ja tietysti ihmiset, omia lapsia ei vielä ole) on kuitenkin sen verran tärkeitä, että haluan tietää et kaikki on hyvin.
Kamalinta on kun lukee lehdistä näistä tulipaloista, kun ei saatu ihmisiä tai eläimiä ulos ajoissa.
Täällä kun hälytys menee päälle, muutamassa sekunnissa tulee soitto kännykkään ja jos se on palohälytys, lähtee palokunta paikalle heti jos itse on sanonut että ei ole paikalla.
Siinä säästää niin paljon aikaa, mikä on kaikkein tärkeintä tulipalossa.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27940419:
Verisuren markkinointi on erittäin tökeröä. Ovelle tullaan virallisen näköisissä vermeissä ja kerrotaan että haluaisivat tulla neuvomaan turva-asioissa jne jne. Kehuskeli jolppi vielä liikkuvansa poliisin valtuuksilla. No, heppu suihkauttaa jotain teatterisavua palovaroittimeen ja sitten alkaa myynti. Ensin kaivetaan tilastot kuinka juuri tällaisella asuinalueella tapahtuu murtoja jne. Lisäksi häiskä saa minut vakuuttuneeksi että taloni palaa viimeistään ensi viikolla. Hintoja ei kerrota koska show on vielä kesken.

Aina välillä tyyppi tekee mukaovelia kysymyksiä joihin ei oikeastaan ole kuin yksi järkevä vastaus ja kas kummaa, siltähän se sen esitekansion seuraavalta sivulta paljastuukin oikea vastaus joka on sama kuin juuri antamani. Tällä saadaan asiakas hienosti tuntemaan että tämä on täydellinen järjestelmä juuri minulle.

Kun show on ohi, lyödään lappu eteen ja kynä kouraan. Miettimisaikaa ei anneta sillä tarkous on voimassa vain ja ainostaan nyt. Kun sanon että haluan harkita niin sitten tulee tarkoin harjoitellut vuorosanat ja hinta tippuu 200€. Jäpikkä kerää säälipisteitä mukamas luopumalla omasta provikastaan asiakkaan turvalisuuden nimissä.

Jätkä ei osannut edes vastata kaikkiin kysymyksiin ja soitteli pari kertaa esimiehelleen. Vartiointiliikkeen vasteaikoja ei luvannut mustaa valkoisella mutta vakuutteli kyllä että tällaisessa paikassa vartiointiliike on paikalla keskimäärin 8:ssa minuutissa. Ja paskan marjat! Jos saisin sydärin niin edes ambulanssi ei olisi täällä siinä ajassa. Heebon mukaan vartiointiliike kiertelee lähistöllä ja siksi on nopea. Just joo, vitähän helvettiä ne vartsat tällä metsän keskellä kiertilisi. Ei ole vaan koskaan omaan silmään osunut.

Laitteet maksavat aika paljon mutta sitten selviääkin että nehän ovatkin vain vuokralla. Lisäksi peruspaketin vermeillä ei kummoista tölliä vahdi joten käytännössä lisätunnistimia pitää ottaa muovikassillinen mukavaan lisähintaan.

Meillä ei ainakaan markkinointi ollut kuvailemisesti kaltaista, meille ei edes tullut kukaan ovelle.
Soittivat oltaisiinko kiinnostuneita ja sitten laittoivat pari esittelijää meille käymään kun sovittiin aika.

Meille tarjous oli voimassa päiviä, saatiin miettiä mitä lisäosia halutaan ja jne, ei tarvinnut siinä heti päättää.

Meillä on 3 palohälytintä, ja 2 liiketunnistinta omakotitalossa, se riittää meille. Ei tarvita muovikassillista.

Ja mua ei ainakaan murtotapauksessa haittaa tuleeko se vartija 1 vai 10 min päästä, ei haittaa yhtään vaikka veis vorot töllön ja mikron, siinäpähän vie, niitä saa aina uusia.

Mutta, mä en halua että joku päivä saan soiton että teidän talo on liekeissä (eläimet) ja ehkä lapset sisällä.
Niille menee hälytys HETI kun vähäki käryää, ja siinä on tärkeää se kuinka nopeasti saadaan joku paikalle!!

Meillä ei ainakaan markkinointi ollut kuvailemisesti kaltaista, meille ei edes tullut kukaan ovelle.
Meille tosiaan tuli kaksi tyyppiä sinivalkoisiin unovormuihin tälläytyneinä ja kun menin avaamaan niin kertoivat kartoittavansa alueen turvallisuutta ja olivat tekevinään joitain merkintäjä fläppivihkoihinsa kun pälyilivät mukamas ympäristön turvallisuuspuutteita tai mitä lie paskaa.
Meille ei sillä hetkellä sopinut joten sovittiin että tulevat seuraavana päivänä tiettyyn aikaan. Eivät tulleet nämä samat vaan joku muu tyyppi.

Meidän turvapalvelu

german_shepherd_dog_18.jpg

[QUOTE="vieras";27940553]Meidän turvapalvelu

german_shepherd_dog_18.jpg
[/QUOTE]

Mites toi auttaa tulipalossa?

Juu, en ole vakuuttunut noiden turvapalveluiden tarpeellisuudesta mutta ei koira sentään kaikkeen pysty ;)

Mites toi auttaa tulipalossa?

Juu, en ole vakuuttunut noiden turvapalveluiden tarpeellisuudesta mutta ei koira sentään kaikkeen pysty ;)
Tulipalo alkaa lähes aina ihmisen ollessa kotona ja tulipalo on lähes aina ihmisen itsensä joko välittömästi tai välillisesti aiheuttama. Ihminen on siis paikalla tulipalon sattuessa ja voi välittömästi tehdä itse hälytyksen. Edellytyksenä toki on että talossa on riittävästi toimivia palovaroittimia.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27940837:
Tulipalo alkaa lähes aina ihmisen ollessa kotona ja tulipalo on lähes aina ihmisen itsensä joko välittömästi tai välillisesti aiheuttama. Ihminen on siis paikalla tulipalon sattuessa ja voi välittömästi tehdä itse hälytyksen. Edellytyksenä toki on että talossa on riittävästi toimivia palovaroittimia.

Eipä siihen tarvita kuin se kerta kun se alkaa kuitenkin niin, ettei ihminen ole paikalla.
Meillä paloi autotalli ettei oltu kotona, olis voinu olla talokin.

Sen jälkeen en enää riskiä ota, se voi kerrasta olla kaikki menetetty. Kaikki muistot, ehkä ihmiset tai eläimet.
Jos mulla on mahdollisuus pelastaa ne, mä teen sen.

Jotta tämä ketju palvelisi vielä paremmin mainostamistarkoituksessa, laitan tähän linkin kotisivuillemme:
http://www.verisure.fi/kodin-turvapalvelut/tayden-palvelun-ratkaisu-/halytyskeskus.html

Meillä ei testattu palovarottimia ja harkinta-aikaa saatiin seuraavaan päivään asti. Mies kävi edellisenä päivänä kysymässä ovellamme, haluammeko kuulla heidän palveluistaan. Minä halusin, joten sovimme ajan seuraavaksi päiväksi.

Olimme jo aiemmin miettineet hälytysjärjestelmämme päivittämistä, koska tällä alueella ja tuttavapiirissämme on tehty paljon asuntomurtoja. Jopa omaan taloomme on murtauduttu, mutta edellisen asukkaan aikana. Viime kesänä oli naapurustossamme ainakin kolme asuntomurtoa, joten mielelläni suojaan asuntoni myös päiväajaksi, kun olemme töissä.

Minua ei häirinnyt kotiovikaupustelu tai myyntiedustajan ulkoaopeteltu tyyli, koska palvelu oli juuri sitä, mitä olemme kaivanneet. Olin vain tyytyväinen, ettei tarvinnut itse vaivautua lähtemään minnekään tietoa hankkimaan ja tarjousta pyytämään. Nyt pitäisi kilpailuttaa vakuutukset. Voi kun joku vaivautuisi tulemaan meille tekemään tarjouksia.

Ei ollut tarkoitus tehdä tästä minkään firman mainostusketjua. Kunhan vain halusin saada muiden ihmisten kokemuksia nykyaikaisista järjestelmistä. Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille. Päätimme hyväksyä tarjouksen. Olen valmis maksamaan mielenrauhasta. Enää ei tarvitse pelätä yksinäisinä öinä.

Sain tänään Verisurelta viestin, että heidän hälyttimensä sattaa jopa aiheuttaa tulipalon. Sen estämiseksi minun pitäisi viestin mukaan poistaa hälyttimestä yksi paristo ja mukana oli ohjeet, kuinka se tehdään. Kiukustuin tästä ja soitin Verisuren asiakaspalveluun. Sanoin, että minä maksan heille siitä, että he pitävät laitteiston kunnossa ja siksi pariston vaihto kuuluu heille. Asiakaspalvelusta vastattiin, että totta kai huoltomies käy sen vaihtamassa, jos haluan. Tähän sanoin, että heidän sähköpostiviestinsä on laadittu epäasiallisesti; se olisi pitänyt laatia niin, että ensisijaisesti huoltomies käy pariston irroittamassa, mutta jos haluan, voin sen itsekin tehdä ohjeiden mukaan ja ilmoittaa Verisurella sen tehdyksi. Ilmoitin olevani hyvin vihainen tästä viestistä. Asiakaspalvelusta sanottiin, että voin antaa asiasta palautetta, jollon vastasin, että juuri tämä puhelinsoitto on palaute, ja käskin palveluhenkilöä toimittamaan palautteen eteenpäin. Koko tämä tapahtumaketju osoittaa mielestäni, että Verisuren toimintakulttuuri on puuttelllista.

Sain tänään Verisurelta viestin, että heidän hälyttimensä sattaa jopa aiheuttaa tulipalon. Sen estämiseksi minun pitäisi viestin mukaan poistaa hälyttimestä yksi paristo ja mukana oli ohjeet, kuinka se tehdään. Kiukustuin tästä ja soitin Verisuren asiakaspalveluun. Sanoin, että minä maksan heille siitä, että he pitävät laitteiston kunnossa ja siksi pariston vaihto kuuluu heille. Asiakaspalvelusta vastattiin, että totta kai huoltomies käy sen vaihtamassa, jos haluan. Tähän sanoin, että heidän sähköpostiviestinsä on laadittu epäasiallisesti; se olisi pitänyt laatia niin, että ensisijaisesti huoltomies käy pariston irroittamassa, mutta jos haluan, voin sen itsekin tehdä ohjeiden mukaan ja ilmoittaa Verisurella sen tehdyksi. Ilmoitin olevani hyvin vihainen tästä viestistä. Asiakaspalvelusta sanottiin, että voin antaa asiasta palautetta, jollon vastasin, että juuri tämä puhelinsoitto on palaute, ja käskin palveluhenkilöä toimittamaan palautteen eteenpäin. Koko tämä tapahtumaketju osoittaa mielestäni, että Verisuren toimintakulttuuri on puuttelllista.

Harva firma yleensä kehtaa tollaisesta kertoa... !

Hyshys puhutaan hiljaiseksi monessakin paikassa. Meille asentaja kertoi, ettei koko Suomessa ole ainuttakaan edes vikaantunut, jossain keski-euroopassa havaittu kuulemma. Ja että tekevät hirveän operaation "varmuuden vuoksi"... asentajia kivasti työllistää ehjien laitteitten korjailu..

Täydellistä palvelua en vaadi. Sellaista ei ole, joku karkasi Alcatrazistakin. Minulle riittää, että yrittävät parhaansa! Sanamuodoista jossain kirjeessä en jaksa kiistellä... minusta tuntuu, että Verisuren kulttuuri on, jossei nyt vilpitöntä kiinnostusta kodinturvallisuuteen, niin ainakin tehokasta kiinnostusta oman brändin puhtaanapitämiseen. Siinä sivussa pienestäkin aiheesta korjaavat, jos riskin näkevät :b

Toivottavasti eteläisen naapurin pojat käyvät tyhjentämässä triplaisän kodin. Et varmaankaan tarvitse mitään vakuutuksiaan, kun osaat kaikkeen varautua. Puhumattakaan, että kuuluisit ammattiliittoon, kun et työttämäksi voi joutua.

Toivottavasti eteläisen naapurin pojat käyvät tyhjentämässä triplaisän kodin. Et varmaankaan tarvitse mitään vakuutuksiaan, kun osaat kaikkeen varautua. Puhumattakaan, että kuuluisit ammattiliittoon, kun et työttämäksi voi joutua.

Yhteistyössä