Kenellä moottoripyöräajokortti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asd

Vieras
Mua on alkanut kiehtomaan ajaa moottoripyöräkortti. Miten se käytännössä menis? Millainen ajokoulu, kauanko kestää, paljonko maksaa? Omaa pyörää mulla ei luonnollisestikaan ole. Kokemuksia kortin hankinnasta ja muutenkin naisten ajokokemuksia, kiitos!

Viime kesänä ajoin. 2 kertaa oli teoriaa n 2 h/kerta, sit 3 ajokertaa ja yks ajokerta kesti 2h, sit kirjalliset ja inssi. ei kauan menny et kortin sain.
Ja mä niiin tykkään ajella. En kaipaa vauhtia ja vaarallisia tilanteita. : )

kirjalliset kokeet pitää suorittaa, ja ajokoe on varmasti edelleenkin kaksi osainen; "temppukoe" jossa pujottelua, hidasajoa yms ja sitten se liiikenteessä tapahtuva ajokoe. pyörää et vielä tarvitse, autokoululta lainataan.

mä haaveilen kortista ja omasta pyörästä kanssa. vielä mun on tyydyttävä mökki ja sorakuopalla ajaluun miehen vanhalla piikillä. mut vitsit et sekin on hauskaa!

Ite ajoin A-kortin 2 vuotta sitten. B-kortti tuli ajettua -93, mutta sitä ikäluokkaa olen että A-kortti pitää erikseen ajaa eli ei tule kaupanpäälle niin kuin näille -72 syntyneille ja sitä vanhemmille.

Muutama ajokerta ja käsittelykokeita harjoiteltiin, 2 kertaa teoriaa, kirjalliset. Ja tosiaan se kaksiosainen se inssi eli ensin katottiin että käsittelykoe menee ok ja heti sen perään samana päivänä ajokoe.

Ite ajoin nämä harjoitteluajot, käsittelykokeet ja inssin omalla moottoripyörällä. Kun ite oon aika lyhyt, joten siksi halusin omalla "matalalla" pyörällä ajaa. Ja sai hyvän tuntuman pyörään heti.

Mulla on kortti ollut muistaakseni vuodesta 2001 ja sen jälkeen on hinnat ja ajokokeet muuttuneet. Se käsittelykoe voi olla aika kinkkinen, joten siihen ei kannata lähteä ellei tunne kunnolla hallitsevansa pyörää. Oli kyllä mahtava fiilis päästä siitä läpi 600-kuutioisella prätkällä, kun teinipojat reputtivat kevarilla vaikka olivat niin taitavia olevinaan:D Pitää muistaa, että kortin saannin jälkeen opettelu vasta alkaa, sillä prätkällä ajamisen oppii vain ajamalla. On se kyllä mahtavaa ja päihittää pelkän kyydissä istumisen satakertaisesti.

Yhteistyössä