Kenellä muulla lähtee kanssa syksyllä lapsi eskariin ja millä mielellä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
olet asiasta? Entä lapsi itse? Onko jo nyt puhunut, että jännittää? Onko käynyt jo tutustumassa eskariin ja mitä lapsi tuumi eskarista?

Minulla lähtee. On kyllä haikea olotila, äkkiä vuodet ovat kuluneet, lapsesta tulee jo pikkukoululainen. Lapselta kerran tässä kysyin, että jännittääkö tuleva eskari? Hän vastasi, että jännittää. Eskariin mennään tutustumaan ensi viikolla.

meilläkin lähtee.... Jotenkin tosi haikea olo on mullakin, mutta kai se hyvin menee....
Lastakin jännittää ja tutustumassa käytiin jo... Ainoa hyvä puoli tuossa, että päiväkoti paikka vaihtuu on se, että jatkaa samassa paikassa sitten koulussakin.

Ei jännitä lasta pahemmin eskari.Ehkä se pikkasen kun syövät koulun ruokasalissa.
On niin paljon kuitenkin päiväkodin oloista toimintaa vielä vaikka ovatkin osan päivästä koululuokassa.
Eikä äitiäkään jännitä.
Eri asia sitten kun koulu alkaa.

Meilläkin esikoinen aloittaa syksyllä eskarin. Ei oikeastaan ole haikea olo, ihme kyllä. Poika vastusti kovasti eskariin lähtöä kunnes oli tutustumispäivä, siellä oli kivoja pelejä ja nyt ei malttaisi odottaa, että eskari alkaa! =)

Minun tyttö lähtee eskariin, eri rakennuksessa kuin päiväkoti, koulun yhteydessä. Tuttu talo, koska iso veli kävi samaa eskaria kolme vuotta sitten. Epäilen pahoin, että äitiä jännitää ennemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja emma-elinda:
meillä kuopus menee eskariin. äidillä haikea olo kun viimeinen vauva aloitaa koulutaipaleen :'(

Ei eskari ole koulua vielä!
Sieltä ei tule läksyä ei kokeita eikä tarvi oppia lukemaan/laskemaan vielä.

Miksi te laitatte pienet lapset niihin koulun eskareihin? Meidän muksun eskari on päiväkodissa, n. tunnin päivässä ovat muista erillään tekemässä eskarijuttuja. Ei 6-vuotiaan tartte vielä montaa tuntia valmentautua koulua varten. Säälittää ne pienet:(

Alkuperäinen kirjoittaja vee:
Miksi te laitatte pienet lapset niihin koulun eskareihin? Meidän muksun eskari on päiväkodissa, n. tunnin päivässä ovat muista erillään tekemässä eskarijuttuja. Ei 6-vuotiaan tartte vielä montaa tuntia valmentautua koulua varten. Säälittää ne pienet:(

Siksi koska niistä on hyviä kokemuksia.
Lapsen kynnys mennä kouluun paljon pienempi =)
Ihan siis koulun ja eskareiden kokemuksista kuultuna.
Eikä siellä olla koko 4 tuntia vaan myös päikyn pihassa ja muualla.
Ja luokassa on vain muutama pulpetti,mattoja,leluja ja penkkejä.
Kiva paikka oli =)
Ja ruokailupaikka tulee tutuksi =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Siksi koska niistä on hyviä kokemuksia.
Lapsen kynnys mennä kouluun paljon pienempi =)
Ihan siis koulun ja eskareiden kokemuksista kuultuna.
Eikä siellä olla koko 4 tuntia vaan myös päikyn pihassa ja muualla.
Ja luokassa on vain muutama pulpetti,mattoja,leluja ja penkkejä.
Kiva paikka oli =)
Ja ruokailupaikka tulee tutuksi =)

Ja itse ainakin laitan lapseni paljon mieluummin eskariin jonka aikana ollaan myös koulun tiloissa.

meidän keskimmäinen aloittaa syksyllä myös eskarin. kyllä sitä jännitti aika paljonkin tutustumisessa, mutta on innoissaan! minäkin oon innoissani, ja ei ole oikeastaan haikea mieli. esikoisesta oli haikea mieli kun se aloitti.

meillä kuopus menee eskariin. äidillä haikea olo kun viimeinen vauva aloitaa koulutaipaleen :'(

Kyllä eskaristakin voi tulla silloin tällöin pieniä kotitehtäviä/läksyjä. Ainakin koulun yhteydessä olevasta eskarista

meillä eskari koulussa joten mulle se on vähän kuin koulutaipaleen alku!!

Meillä menee esikoinen eskariin syksyllä. Poika itse on oottanu eskaria kuin kuuta nousevaa ja oli sitä mieltä että se olis voinu hyvin alkaa jo nyt keväällä :D kyselee koko ajan että joko hän on eskarilainen :D Itse sitä miettii, että onpa aika kulunu nopeasti, vastahan tuo syntyi... tutustumaan mennään ensi viikolla, mutta poika on kyllä tutustunut paikkaan kun on samassa päiväkodissa ollu hoidossa, että eskarin opet ja hoitajat sekä rakennus on jo tuttuja ennestään.

Alkuperäinen kirjoittaja pieni sydän:

Kyllä eskaristakin voi tulla silloin tällöin pieniä kotitehtäviä/läksyjä. Ainakin koulun yhteydessä olevasta eskarista

Täällä ei kuulemma tule.
Ei ole ehkä kirjaakaan.
Näin sanottiin.

meillä eskari koulussa joten mulle se on vähän kuin koulutaipaleen alku!!

Meilläkin on mutta itse pidän vielä päikkyaikana.

Alkuperäinen kirjoittaja Raidallinen tiikeri:
meijän tyttö aloittaa. Ei ymmärrä yhtään mikä on eskari,oon yrittänyt selittää mut ei :/ Onneksi on samassa rakennuksessa,kun tarha.

Ja miten selittää kun en itsekään tiedä mitä siellä tehdään ja iten toimitaan =)

Itse työskentelen koulun eskarissa. Itse asiassa meidän kunnassa ei päiväkodeissa edes eskaria ole. Eskaripäivä ei todellakaan ole sitä että se koko 4h istutaan pulpettien ääressä ja tehdään koulutehtäviä. päivään sisältyy myös paljon, paljon muuta. Myös leikkiä.

Ketjun kysymyksiin vastauksia:

1. Eipä äitiä jännitä sen enempää kuin lastakaan, sillä jo yksi lapsi on tuossa koulussa.

2. Täällä ei eskareita ole kuin koulujen yhteydessä ja koko hoitopäivä, siis eskarin ulkopuolinenkin aika, vietetään koululla, jos lisähoitoa tarvitsee.

3. Eskarista tulee läksyjä ja 3 vuotta sitten eskarin käynti oli erittäin paljon helpompaa lukutaitoiselle, sillä joutuivat heti ensimmäisestä viikosta alkaen kirjoittamaan viestejä kotiin vihkoon.

4. Kaksi kirjaa eskarista oli ja monisteita niiden lisäksi, joten siinä oli kannettavaa kotiin.

Yhteistyössä