Kenellä on 1 lapsi, etkä halua enään lapsia, niin miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Mun syyt tulee tässä. On enemmän aikaa parisuhteelle, 1 lapsen saat vie helposti yökylään mummulle kun 2 tai 3, 1 lapsi on helppohoitoinen, mitä kattellut sivusta kaverian lapsia, oisin varmaan " hullu " jos ois 2 tai enemmän.

yhden kanssa on niin helppo mennä ja matkustaa. ihan eri asia olisi lähteä viiden kanssa vaikka etelään kun yhden kanssa ottaa äkkilähtö. ja eipähän tarvitse kuunnella sisarusten välistä riitelyä!! :D seuraa saa muista lapsista päiväkodissa ja tuttavaperheiden lapsista

Mä en tiedä haluaisinko lisää lapsia/toisen lapsen. Olen erittäin onnellinen nyt ja musta tuntuu, että meidän perhe on tässä. Ainakin tällä hetkellä haluan saada kunnon paikan työelämässä, haluan saada talon kuntoon ja muutenkin vakaamman taloudellisen tilanteen. En myöskään nauttinut raskausajasta, joten eipä sekään houkuttele. Lapsemme on siis 1v7kk vanha. Olen kyllä myös huomannut, että olen tullut aika mukavuuden haluiseksi, kun tuo pieni on kasvanut ja itsenäistyy koko ajan, niin ei kyllä kaipaa sitä aikaa, jolloin vauvaa piti koko ajan hoitaa ja höösätä. Onneksi iän puolesta aikaa toisen lapsen "hankintaan" vielä on, joten ei tarvitsekaan vielä tietää jääkö tämä ainokaiseksemme vai vieläkö joskus yritämme toista...

Esikoisen raskaus oli suoraan sanottuna helvetillistä aikaa. Ja kun sain tytön punnerrettua maailmaan, niin vannoin, ettei enää ikinä! Ja perusteina oli nimenomaan raskauden ajan peikot, mitkä jäi mieleen.

Mutta niin se vaan mieli muuttuu... Tällä hetkellä tuo esikko 4v ja 4kk, ja toista odotellaan rv 13+5... :whistle: Että ei pidä koskaan sanoa ei koskaan.

Oltiin miehen kanssa molemmat esikon ollessa pieni sitä mieltä,että tämä yksi riittää,juuri ap:n mainituista syistä..Mutta nyt tyttöjä on kolme!:) Rankkaahan tämä välillä on,ja mummulaan ei juurikaan kaikkia yhtä aikaa saada,mutta onpa heistä seuraa toisilleen(riitojakin toki)ja on kiva katsoa,kun varttuvat yhdessä:)
En tiedä,miten tähän tilanteeseen oikein päädyttiin,mut kaippa se on niin,että asioihin ei aian itse voi vaikuttaa,miten ne menee.Joku "ääni"tuolla sisimmässä sai päätymään tähän,vaikak toista mieltä joskus oltiin..

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen tytön äiti:
Oltiin miehen kanssa molemmat esikon ollessa pieni sitä mieltä,että tämä yksi riittää,juuri ap:n mainituista syistä..Mutta nyt tyttöjä on kolme!:) Rankkaahan tämä välillä on,ja mummulaan ei juurikaan kaikkia yhtä aikaa saada,mutta onpa heistä seuraa toisilleen(riitojakin toki)ja on kiva katsoa,kun varttuvat yhdessä:)
En tiedä,miten tähän tilanteeseen oikein päädyttiin,mut kaippa se on niin,että asioihin ei aian itse voi vaikuttaa,miten ne menee.Joku "ääni"tuolla sisimmässä sai päätymään tähän,vaikak toista mieltä joskus oltiin..

Juu no mä olen ollut tätä mieltä jo siitä lähtien kun poju synty ja se on jo 6 v :)

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Esikoisen raskaus oli suoraan sanottuna helvetillistä aikaa. Ja kun sain tytön punnerrettua maailmaan, niin vannoin, ettei enää ikinä! Ja perusteina oli nimenomaan raskauden ajan peikot, mitkä jäi mieleen.

Mutta niin se vaan mieli muuttuu... Tällä hetkellä tuo esikko 4v ja 4kk, ja toista odotellaan rv 13+5... :whistle: Että ei pidä koskaan sanoa ei koskaan.

´Kuitenkin mulle käy näin, tiedän sen! Jossain mielentilanteessa haluaakin ja sitten ollaan taas pississä vauva kainalossa. Onhan ne ihania, mutta niissä on niin kauheesti TYÖTÄ!!!!

Tämä on niin totta. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Jos mie selviin hengissä tästä vauva-ajasta, niin en ikinä enää halua samaa härdelliä uudelleen. En jaksa.
Ja toisekseen, en halua olla enää ikinä raskaana.

niin ja sit toista varten pitäis taas piipahtaa naapurissa...

Alkuperäinen kirjoittaja yhden lapsen äiskä:

´Kuitenkin mulle käy näin, tiedän sen! Jossain mielentilanteessa haluaakin ja sitten ollaan taas pississä vauva kainalossa. Onhan ne ihania, mutta niissä on niin kauheesti TYÖTÄ!!!!

Kyllähän tässä on jo mukavuudenhaluiseksi päässy, kun tyttö on omatoiminen ja itsenäinen. Ja piti miettiä muutaman kerran, että todellako haluan aloittaa kaiken alusta vauvan kanssa. Joku tuolla jo sanoikin, että elämä on niiiiin paljon yksinkertaisempaa yhden lapsen kans, ja se kyllä pitää paikkansa. Voi lähtee mielijohteesta kauppaan, ja napata tytön vaan mukaan, mutta sitten kun se vauva on, niin kaikki sen perustarpeetkin pitää huomioida ennen minnekään lähtöä. Onhan se vaivalloisempaa 2 kanssa ihan varmasti kuin 1 kanssa. Mutta ajatus pienestä tuhisevasta nyytistä vei kuitenkin voiton, ja tässä sitä sitten masssua kasvatellaan :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen tytön äiti:

Juu no mä olen ollut tätä mieltä jo siitä lähtien kun poju synty ja se on jo 6 v :)

Meilläkin esikoinen tänä vuonna 6v.:) Mut niin,jotkut "pitävät päänsä",tai uskon tarkoitukseen,että se on sitten tarkoitettu niin kuin asiat menee:)

Alkuperäinen kirjoittaja yhden lapsen äiskä:

Kyllähän tässä on jo mukavuudenhaluiseksi päässy, kun tyttö on omatoiminen ja itsenäinen. Ja piti miettiä muutaman kerran, että todellako haluan aloittaa kaiken alusta vauvan kanssa. Joku tuolla jo sanoikin, että elämä on niiiiin paljon yksinkertaisempaa yhden lapsen kans, ja se kyllä pitää paikkansa. Voi lähtee mielijohteesta kauppaan, ja napata tytön vaan mukaan, mutta sitten kun se vauva on, niin kaikki sen perustarpeetkin pitää huomioida ennen minnekään lähtöä. Onhan se vaivalloisempaa 2 kanssa ihan varmasti kuin 1 kanssa. Mutta ajatus pienestä tuhisevasta nyytistä vei kuitenkin voiton, ja tässä sitä sitten masssua kasvatellaan :heart:

Mie taidan varmuudenvuoksi kuvata videokameralla pari päivää tästä meidän elämästä nyt, niin voin sit katsoa sen JOS vauvakuume joskus iskee :D

Joskus tuntuu että en tosiaan tahdo enempää lapsia, mutta kyllä mä uskon että joskus yli 3 vuoden päästä tolle tyllerölle pikkusisarus maailmaan tulee. Tuntuu vaan vielä hirmu kaukaiselta ajatus toisesta lapsesta. Yhden kanssa on kyllä helppoa ja mä olen aika mukavuuden haluinen enkä mikään pullalta tuoksuva kuuden lapsen äiti... No, lääkäri kyllä määräsi että lapsiluvun on pysyttävä maksimissaan kolmessa, että sinne meni "haaveet" kuudesta lapsesta :laugh: :laugh: Tällä hetkellä tuntuu että maksimissaan kaksi lasta tulee meidän perheeseen, mutta mitään en vielä vanno B)

Alkuperäinen kirjoittaja 2 lasta:
yksi parhaimmista asiosta jota voit lapsellesi antaa on sisarus, yksin ei ole kenenkään hyvä olla =)

Mun mielestä lapsi saa kavereita tarhastakin, koulusta, ainakin meillä. Ei kukaan jää yksin jos ei ole sisaruksia

Yhteistyössä