Kenellä on 1 lapsi, etkä halua enään lapsia, niin miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Mä en sanonukaan, että sinä ET VOI OLLA ONNELLINEN AINUT LAPSI, vai sanoinko??? Sanoin, että sinä et voi tietää minkälaista elämää olisit eläny sisaruksen kans. Onko jotensakin luetun ymmärtämisessä vikaa?

Et, mutta minäkin luin kirjoituksesi siten, että yleisfiilingiksi jäi mieleen "mutta miten onnellinen olisitkaan ollut, jos sinulla oli ollut..."
Niin kuin onnellsuuden asteissa olisi eroja, jotkut parempia ;)

Mulle on ollut kyllä koko ajan selvää, että tämä yksi jää ainoaksi. En vaan ole halunnut toista tehdä. Joo, ehkä on itsekästä ajatella että pääsee yhden kanssa helpomalla. ei kiinnosta enään vaipattelut, hyssyttelyt yösyötöt ja monen vuoden univajeet.
Itse olen kasvanut onnellisena ainoana lapsena. Asuttiin kerrostalossa joka oli täysi samanikäisiä muksuja, aina löyty leikkikaveri. En koe että olisin jäänyt mistään paitsi, kun ei ole sisaruksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Mä en sanonukaan, että sinä ET VOI OLLA ONNELLINEN AINUT LAPSI, vai sanoinko??? Sanoin, että sinä et voi tietää minkälaista elämää olisit eläny sisaruksen kans. Onko jotensakin luetun ymmärtämisessä vikaa?

Et, mutta minäkin luin kirjoituksesi siten, että yleisfiilingiksi jäi mieleen "mutta miten onnellinen olisitkaan ollut, jos sinulla oli ollut..."

Ei, en sitä tarkoittanut, että olisit onnellisempi jos sinulla olisi sisarus. Vaan sitä, että ainoat lapset ei tiedä sisarussuhteesta ja sen kehittymisestä ja sen aiheuttamista tunteista mitään, kun ei ole omakohtaista kokemusta eikä sitä voi kirjoistakaan opiskella.
*muoks* ei se minunkaan lapsuus ollu ruusuilla tanssimista kun oli 1v 10kk vanhempi isosisko. Mutta nyt en kyllä siitä ihmissuhteesta halua ikinä luopua!

Sulla on kans se ymmärrysjuttu :D

Ei, en sitä tarkoittanut, että olisit onnellisempi jos sinulla olisi sisarus. Vaan sitä, että ainoat lapset ei tiedä sisarussuhteesta ja sen kehittymisestä ja sen aiheuttamista tunteista mitään, kun ei ole omakohtaista kokemusta eikä sitä voi kirjoistakaan opiskella.

Aivan. Eli minulla on onneksi kullanarvoista kokemusta siitä, että lapseni ei tule kärsimään, vaikka hänellä ei olekaan sisarusta. Myös näinpäin...

No meillä on kaksi lasta, enkä kyllä suosittele kuin niille, joilla mummot auttavat lastenhoidossa tai molemmat vanhemmat työttömiä. Vie muuten kyllä mehut. Muuten kannattaa tehdä vain yksi, niin jää nautinnon puolelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kun kysytään perusteita yhden lapsen äideiltä, niin ei kauaa kestä kun joku vähintään kahden mamma on täällä huutamassa sisaruuden onnea :)

Aivan. :headwall:

Just ni :headwall:

Kait se jotain kateutta lie tai katkeruutta.
Mun mielestä on hienoa että on vain yksi lapsi johon voi keskittyä.
Äitiys ei ole niin mun juttu, että tästä elämän uran itselleni ottaisin.. halusin lapsen ihan mielenkiinnosta. Ja nyt tiedän millasta on olla äiti, ei sitä tartte enempää kokeilla ja todistella oman psyyken kustannuksella. :)

Pakkasrouva avannolla... tuskinpa kuutta lasta kukaan huolii hoitoonkaan, jos haluaa vapaata. Aika kurjalta kuulostaa.. saati sitä hälinää ja hässäkkää.. ei ei ei!! |O :o B)

Alkuperäinen kirjoittaja 2 lasta:
yksi parhaimmista asiosta jota voit lapsellesi antaa on sisarus, yksin ei ole kenenkään hyvä olla =)

:headwall: :headwall: :headwall:

T. Onnellinen ainoa lapsi :wave:

Anteeksi, mutta sinä et VOI tietää mille sinusta olis lapsuudessa tuntunu mikäkin tilanne, tai mitä tuntisit nyt, jos sulla olis biologinen sisarus olemassa. Valitettavasti tämä on ihan faktaa.

Luulisin tietäväni itsestäni ja elämästäni jotain yli 40-vuoden kokemuksella, jota sinä et tiedä :whistle:

Ei ole vikaa vikaa vikaa...

Mutta sen tiedän ettei perheeseemme olisi useampia lapsia sopinut :whistle:

No niin, tämä on ihan eri asia, kun ELÄÄ oikeasti sen siaruksen kans saman katon alla...

mikäs vattu sua riivaa??
sama kai se sulle on onko ihmisellä sisarusta vai ei.
Et sinäkään tiedä mistä olet jäänyt paitsi kun olet sen sisaruksen kanssa saanut/joutunut elämään. Ihan mistä näkökulmasta sitä haluaakin katsoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
yksi parhaimmista asiosta jota voit lapsellesi antaa on sisarus, yksin ei ole kenenkään hyvä olla =)

:headwall: :headwall: :headwall:

T. Onnellinen ainoa lapsi :wave:

Anteeksi, mutta sinä et VOI tietää mille sinusta olis lapsuudessa tuntunu mikäkin tilanne, tai mitä tuntisit nyt, jos sulla olis biologinen sisarus olemassa. Valitettavasti tämä on ihan faktaa.

Luulisin tietäväni itsestäni ja elämästäni jotain yli 40-vuoden kokemuksella, jota sinä et tiedä :whistle:

Ei ole vikaa vikaa vikaa...

Mutta sen tiedän ettei perheeseemme olisi useampia lapsia sopinut :whistle:

No niin, tämä on ihan eri asia, kun ELÄÄ oikeasti sen siaruksen kans saman katon alla...

mikäs vattu sua riivaa??
sama kai se sulle on onko ihmisellä sisarusta vai ei.
Et sinäkään tiedä mistä olet jäänyt paitsi kun olet sen sisaruksen kanssa saanut/joutunut elämään. Ihan mistä näkökulmasta sitä haluaakin katsoa.

Kai mä saan oikaista jos joku tarkoituksella käsittää mun sanomiset (kirjoittamiset ) väärin?

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Mun mielestä lapsi saa kavereita tarhastakin, koulusta, ainakin meillä. Ei kukaan jää yksin jos ei ole sisaruksia

peesi kukaaan HUOM EI JÄÄ YKSIN;ITSE OLEN AINOKAISENA ELÄNYT JA YSTÄVIÄ PIISAA

Mie en enää lasta halua..yks rakas on ja se riittää...nyt jää enemmän aikaa lapselle, miehelle, kissoille ja koirille, joita tulee olemaan tulevaisuudessa enemmänkin kuin nuo kaksi.

Ja raskausaika ja synnytys eivät olleet mitään helppoja ja vieläkin on vaivoja raskausajalta, ni saapi riittää...

Mulla äitinä on terveydelliset syyt ja ikä, etten halua toista lasta tai adoptiota. Itselläni on kyllä sisko, mutta mieheni on ainoa lapsi. Samanlaisia kakaroita silti olemme molemmat vieläkin.. Minä ehkä hemmotellumpi kuitenkin !!

Yhteistyössä