Kenellä on kokemusta Ketipinor lääkestä?

Eestlanna Savanna

Aktiivinen jäsen
01.11.2007
38 773
0
36
Sain sen koska vaikeuksia unen kanssa sekä ahdistaa,niin olen kuin zombi,pitäisikö mun oikeasti jatka siitä,lääkäri sanoi että tämä lääke väsyttää kovasti,joo väsyttää sekä olen todella hermostunut koska haluan nukkua ja lapset huuta ja muuten on paljon stressaavia asioita mitä pitää tehdä,huh,mä olen niin epäonnistunut,miten yhdellä ihmisellä kaikki voi mennä ihan pers..stä....

Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
ja miksi mä sain sellaisia lääkeitä,luin mihin ne käytetään ja paha olo tuli jo tästä:ashamed:

Hups, samaan aikaan kirjoitettiin. Niin, on tosiaan tuollainen lääke. En pidä sinua kyllä skitsofreenikkona tai psykoottisena

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Googletin lääkkeen, on psykoosi ja skitsofrenialääke :O Onkohan nyt sinulle oikea lääke?

Joo,siitä mä mietinkin,hän sanoi ahdistukseen ne on :'( mä varma tuun hulluks enemmän siitä että käyn psykologin luo ja käytään niitä pöpöä jotka tekevät mun pää vielä enemmän sekaiksin

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja miksi mä sain sellaisia lääkeitä,luin mihin ne käytetään ja paha olo tuli jo tästä:ashamed:

Hups, samaan aikaan kirjoitettiin. Niin, on tosiaan tuollainen lääke. En pidä sinua kyllä skitsofreenikkona tai psykoottisena

ei hän kyll sanonut tommosta,diagnoosi on yleistynyt ahdistuneisuushäiriö,mutta miksi tommoset lääket sitten?Enkö mä niistä jo tuun hulluksi ? :(

Joo, sillä lääkkeellä hoidetaan psykoosia ja skitsofreniaa mutta se on myös hyvä lääke unettomuuden hoitoon. Mä söin sitä muutaman kuukauden kun oli unet kokonaan hukassa. Se on kuitenkin paljon turvallisempi lääke pitempiaikaisessa käytössä kuin nukahtamis/unilääkkeet. Mä huomasin sen ku sitä söin että aamut oli yhtä helvettiä. Joka aamu ku tyttö herätti niin tuntui että suunnilleen kuolee siihen väymykseen ja sai suunnilleenkin tunnin herätä ennenku tuntu että pystyy yhtään mihinkään.

Saanko kysyä että millaisella annostuksella se on sulla? Mulla se oli 25 mg tabletti 0,5-2 illalla. Kauheen alhaalta kannattaa se aloittaa ettei tuu turhan voimakkaana tuo väsymys. Mulla on alotettu tosi varovasti ku yleensä saan kaikista lääkkeistä kauheet sivuvaikutukset.

Mä kärsin vaikeasta unettomuudesta vuoden verran. Edelleenkin nukun huonosti mutta kuitenkin ilman lääkkeitä. Mutta kannattaa hoitaa unettomuus kunnolla ennenkuin menee todella pahaksi. Ja kannattaa jutellä lääkärin kanssa näistä asioista, annostuksesta jne.

Voimia sulle!

Kiitos!Kiva kun on kokemusta,minulla on 1-2tbl päivässä eli 25-50mg,mä sain sen enemmän ahistukseen,mutta myös minun on joskus vaikea saada untakin,ahdistuksen takia,kuinka kauan olet käytänyt näitä?Meneekö toi väsymys joskus pois,mä olen vieläkin väsynyt

Mä käytin sitä yhteensä varmaan puoli vuotta. Ja mulla tosissaa oli ainoastaan iltalääke. Otatko sä sitä aamuisin? Mä parina päivänä otin aamullakin,lääkäri sanoi että kokeilla mutta mä en pystynyt, se väsymys tosissaan oli niin valtava. Mutta nukkumiseen se auttaa kyllä tosi hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kokemusta on:
Mä käytin sitä yhteensä varmaan puoli vuotta. Ja mulla tosissaa oli ainoastaan iltalääke. Otatko sä sitä aamuisin? Mä parina päivänä otin aamullakin,lääkäri sanoi että kokeilla mutta mä en pystynyt, se väsymys tosissaan oli niin valtava. Mutta nukkumiseen se auttaa kyllä tosi hyvin.

vain iltaisin mun pitäis otta näitä.Mutta helpotako väsymys jos siitä käytä yli 2 viikkoa?Autako se ahdistukseen kans?

Joo kävin tuossa tytön laittamaan unille välillä :)

Kyllä mulla jatkui koko lääkkeen käytön ajan jonkinlainen päiväväsymyskin mutta se ei kuitenkaan mikään kovin hankala ollut. Mutta jos sä oot alottanu sen vasta ja tuntuu että se väsyttää ihan liikaa niin kannattaa kysyä lääkäriltä että kannattaisko sitä laskea vähän ainakin alkuunsa. Myöhemmin voisi sitten nostaa kunhan on päässyt siitä alkuhankaluudesta.

Mä huomasin lähinna tuohon ahdistukseen liittyen että nukahtamista se helpotti. Mulla tuli nukkumaan mennessä aina kova ahdistus mutta tämän lääkkeen kun illalla otti, odotti että se alkoi kunnolla rauhoittamaan ja väsyttämään ja sitten meni sänkyyn niin uni tuli suht helposti. Mutta muuten en huomannut suurtakaan helpotusta ahdistukseen tällä lääkkeellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kokemusta on :
Joo kävin tuossa tytön laittamaan unille välillä :)

Kyllä mulla jatkui koko lääkkeen käytön ajan jonkinlainen päiväväsymyskin mutta se ei kuitenkaan mikään kovin hankala ollut. Mutta jos sä oot alottanu sen vasta ja tuntuu että se väsyttää ihan liikaa niin kannattaa kysyä lääkäriltä että kannattaisko sitä laskea vähän ainakin alkuunsa. Myöhemmin voisi sitten nostaa kunhan on päässyt siitä alkuhankaluudesta.

Mä huomasin lähinna tuohon ahdistukseen liittyen että nukahtamista se helpotti. Mulla tuli nukkumaan mennessä aina kova ahdistus mutta tämän lääkkeen kun illalla otti, odotti että se alkoi kunnolla rauhoittamaan ja väsyttämään ja sitten meni sänkyyn niin uni tuli suht helposti. Mutta muuten en huomannut suurtakaan helpotusta ahdistukseen tällä lääkkeellä.
Kiitos!Mä en varma enää otta toi lääke kun mulla on tekemistä huomenna taas paljon,en vaan pysty toimimmaan :( Mä soitan lääkärille huomenna ja kysyn sekä sanon että en jaksa ton väsymyksen kanssa ja muuten niin hermostunut olen jos olen väsynyt :ashamed:

Joo, sillä lääkkeellä hoidetaan psykoosia ja skitsofreniaa mutta se on myös hyvä lääke unettomuuden hoitoon. Mä söin sitä muutaman kuukauden kun oli unet kokonaan hukassa. Se on kuitenkin paljon turvallisempi lääke pitempiaikaisessa käytössä kuin nukahtamis/unilääkkeet. Mä huomasin sen ku sitä söin että aamut oli yhtä helvettiä. Joka aamu ku tyttö herätti niin tuntui että suunnilleen kuolee siihen väymykseen ja sai suunnilleenkin tunnin herätä ennenku tuntu että pystyy yhtään mihinkään.

Saanko kysyä että millaisella annostuksella se on sulla? Mulla se oli 25 mg tabletti 0,5-2 illalla. Kauheen alhaalta kannattaa se aloittaa ettei tuu turhan voimakkaana tuo väsymys. Mulla on alotettu tosi varovasti ku yleensä saan kaikista lääkkeistä kauheet sivuvaikutukset.

Mä kärsin vaikeasta unettomuudesta vuoden verran. Edelleenkin nukun huonosti mutta kuitenkin ilman lääkkeitä. Mutta kannattaa hoitaa unettomuus kunnolla ennenkuin menee todella pahaksi. Ja kannattaa jutellä lääkärin kanssa näistä asioista, annostuksesta jne.

Voimia sulle!

mulla kans käytössä sama lääke, annoksella 75 mg. Ja auttaa nukkumisessa. Enkä tosiaan oo mikään skitsofreenikko!

Mä en vaan oo varma että kannattaako sun sitä suorilta jättää pois, siitäkin voi tulla aika kovat sivuvaikutukset. Mulle lääkäri sanoi että täytyy hiljalleen lopettaa eli jos on ennen ottanu 2 tablettia illalla niin voi ottaa lopettaessa 1 tabletin muutaman illan ajan. Mutta soita ihmeessä lääkärille, ei sen kauheen väsymyksen kanssa voi olla. Tuu kertoon huomenna että miten kävi.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Voimia sulle!

mulla kans käytössä sama lääke, annoksella 75 mg. Ja auttaa nukkumisessa. Enkä tosiaan oo mikään skitsofreenikko!

Pointti oli se että lääkettä käytetään skitsofrenian/psykoosin hoitoon (näin lukee pakkausselosteessa) MUTTA MYÖS unettomuuden hoidossa. Unettomuuden hoitoon se mullakin on, en myöskään ole skitsofreenikko tai psykoottinen. Ihan samalla tavalla kuin esim. epilepsialääkkeitä käytetään masennuksen tai kivun hoitoon.

Vaikeuttaako tämä lääke pahasti ajattelun toimintaan? Eikös neurolepteille ole tyypillistä että ne alentavat dopamiinin määrää aivoissa ja tekevät "tyhmemmäksi".

Alkuperäinen kirjoittaja pian ketipinoria ostava:
Vaikeuttaako tämä lääke pahasti ajattelun toimintaan? Eikös neurolepteille ole tyypillistä että ne alentavat dopamiinin määrää aivoissa ja tekevät "tyhmemmäksi".

Itse siis olen saamassa ahdistukseen

Pitäisi olla joku sellainen lääkäri, joka määräisi lääkkeeksi maalaisjärkeä ja säännöllisyyttä elämään. Mitä mä olen Savannan juttuja lukenut, niin joku elämänhallinnankurssi olisi parasta lääkettä.

olettehan unettomuuteen Ketipinoria käyttävät huomanneet, että annos on äärimmäisen pieni verrattuna psyykoosien hoitoon. Psykooseissa annos voi hyvinkin olla 700-800 mg kahdesti päivässä. Unettomuuteen käytettävä 25mg on siis murto-osa psyyken sairauksien hoitoannoksista. Turha olla huolissaan, ei teillä psykoosia ole epäilty ;)

Alkuperäinen kirjoittaja kepsu:
olettehan unettomuuteen Ketipinoria käyttävät huomanneet, että annos on äärimmäisen pieni verrattuna psyykoosien hoitoon. Psykooseissa annos voi hyvinkin olla 700-800 mg kahdesti päivässä. Unettomuuteen käytettävä 25mg on siis murto-osa psyyken sairauksien hoitoannoksista. Turha olla huolissaan, ei teillä psykoosia ole epäilty ;)

Mulla menee 200 mg illalla
Auttaa uneen ja olevinaan tasaa mielialoja

Sain sen koska vaikeuksia unen kanssa sekä ahdistaa,niin olen kuin zombi,pitäisikö mun oikeasti jatka siitä,lääkäri sanoi että tämä lääke väsyttää kovasti,joo väsyttää sekä olen todella hermostunut koska haluan nukkua ja lapset huuta ja muuten on paljon stressaavia asioita mitä pitää tehdä,huh,mä olen niin epäonnistunut,miten yhdellä ihmisellä kaikki voi mennä ihan pers..stä....

Itse olen käyttänyt mielialalääkkeitä nukkumisvaikeuksiin, ahdistukseen ja varsinainen diagnoosi on ollut sekamuotoinen ahdistus -ja masennustila. Olen tosiaan napsinut masennuslääkkeitä, rauhoittavia ja nukahduslääkkeitä 90-luvun lopulta saakka. Nyt toleranssi esim. rauhoittaville on aika korkea. Lääkäri vaihtui muuton myötä ja ehdotti NUKAHTAMISLÄÄKKEIDEN JA RAUHOITTAVIEN TILALLE KETIPINORIA. Annos on 25mg ½-2 tablettia ILTAISIN NUKAHTAMISEEN JA AHDISTUNEISUUTEEN. Minua ne eivät ole onnistuneet väsyttämään (ainakaan vielä) enempää kuin kuin nuo muut yhteensä.....Tosin olen vasta kymmenen pillerin kokeilupakkauksella liikkeellä.

Lääkkeen siedettävyys on kuulemma hyvä, toiset todellakin vetelevät 800mg päivittäin vuosikaupalla.

terkuin "lääkkeistä eroon"

Yhteistyössä