Kenellä on Leatherman ja mihin sitä käytätte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaikki yhteen pakettiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaikki yhteen pakettiin

Vieras
Tein tähän liittyen jo yhden aloituksen mutta sivuan taas aihetta. Eli toimiiko tuollainen veitsenä esim. sytytys"kiehisten"-vuolussa, aukeaako säilykepurkki, aukeaako viinipullo, kestääkö ruuvareiden terät alkamatta "nuljuamaan". Ja mihin kaikkeen yleensäkään käytätte tuollaisia monitoimityökaluja.

Mun miehellä on sellanen ja käyttää kyllä paljon. Oikeastaan kaikkeen pieneen korjauhommaan jne. Sanoo, ettei tulis toimeen illman sitä. En tiedä noista säilykepurkeista ja viinipulloista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun miehellä on sellanen ja käyttää kyllä paljon. Oikeastaan kaikkeen pieneen korjauhommaan jne. Sanoo, ettei tulis toimeen illman sitä. En tiedä noista säilykepurkeista ja viinipulloista.

Noita tarvitsisin esim. mökillä koska siellä katoaa aina mystisesti silloin kun tarvitsee kaikki avaajat niin tölkeille kuin pulloille... Sakset ovat aina tarpeelliset, samoin ruuvimeisselit. Leatherman on aika kallis, joten haluan olla varma että ne työkalut kestävät käyttöä.

Se nyt riippuu ihan siitä, millainen leatherman on tullut hankittua. Mun mallissa ei oo viinipullon avaajaa, mutta on se mulla käytössä paljon. Yleensä roikkuu tossa vyöllä omassa kotelossaan, tulee sitä käytettyä kun tietää, että se on mukana.
Ilmankin tulee toimeen, mutta helpottaa se, kun on aina veitsi, sakset, pihdit , saha, viila ( vaikka kynsien viilaamiseen , jos ei muuhun ) jne on aina mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Se nyt riippuu ihan siitä, millainen leatherman on tullut hankittua. Mun mallissa ei oo viinipullon avaajaa, mutta on se mulla käytössä paljon. Yleensä roikkuu tossa vyöllä omassa kotelossaan, tulee sitä käytettyä kun tietää, että se on mukana.
Ilmankin tulee toimeen, mutta helpottaa se, kun on aina veitsi, sakset, pihdit , saha, viila ( vaikka kynsien viilaamiseen , jos ei muuhun ) jne on aina mukana.

Ei ole tullut hankittua mitään kun yritän juuri kartoittaa mitä tarvitsen oikeasti. Ja kun kauppaan ei ihan helposti pääse hypistelemään niin täytyy täältä kysellä :-) Sahalle en äkkisältään keksi käyttöä vai enkö ole vain osannut kaivata.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos päädyt ostamaan niin osta leatherman, älä sorru halppis monitoimityökaluihin, vaikka ne on monta kertaa halvempia. Niillä ei tee mitään.

Mulla oli harkinnassa Victorinox, mutta jotenkin luotan enemmän Leathermanin maineeseen. Ainakin sen hintaan nähden pitää olla todella hyvä ja kestävä.

Alkuperäinen kirjoittaja karvakorvakirppu:
Viinipullon ja säilyketölkin saa avattua. Sekä korjattua kajakista ohjauksen, vuoltua pilkkeitä, katkottua pakkausteipit ja leikattua laastarit. Kotona en yleensä käytä, matkalla on mukana.

Mulla tää menis käsilaukun vakiokalustoon. Ja mökillä tarviin aina kaikkea yllättävää pikkuvimputinta, jotka eivät kuulu normaaliin varustukseen.

Miehellä on ja miulla on omani kans. miehellä on semmoinen perus leatherman ja miulla sininen juice. Miun on muuten hyvä, mut viila ja saha puuttuu ja jos niitä tarviin, ni lainaan miehen työkalua. Käsilaukussa se miulla aina on. Eli tulee kyl käytettyä milloin mihinkin tarpeelliseen.

Yhteistyössä