Kenellä on sinun mielestäsi oikeus hankkia! lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piipi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Piipi

Aktiivinen jäsen
02.02.2005
9 126
1
36
Niin siis todellakin hankkia! Nyt ei vahinkoja lasketa, niitähän vaan sattuu ;)

Kun nyt kuitenkaan nuoret ei saa hankkia, eikä vanhat, eikä ne joilla ei varaa/halua hoitaa lastaan kouluun asti kotona, eikä niillä jotka haluaa myös oman elämän jatkuvan jne. Täällähän noita kriteereitä ketjuissa vilisee...

Kenellä siis sinun mielestäsi se oikeus sitten on?

No en nyt osaa sanoa kellä siihen olis oikeus. Mutta joka tapauksessa olisi ihan hyvä miettiä, että miksi sitä lasta haluaa. Ja onko sille lapselle omassa elämässä oikeasti tilaa.

Kaikilla, jotka omilla tuloillaan tietävät pystyvänsä jälkikasvunsa elättämään =) ilman, että yhteiskunnan suuremmin tarvitsee joka talvihaalarin ostoon osallistua =)

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Jos tämä palsta olisi jotenkin vaikuttanut mielipiteisiin, niin sanoisin että tuskin kellään. B) Mutta koska mitään vaivihkaista aivopesua ei ole tapahtunut, en ole tuota mieltä.

Täälläsen kuvan tässä on väkisinkin viimeaikoina taas saanut :whistle: ettei juuri kellään. Sen verran virheitä meistä itse kustakin löytyy, niinkuin löytyi meitä edeltäneistäkin sukupolvista...

Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Kaikilla, jotka omilla tuloillaan tietävät pystyvänsä jälkikasvunsa elättämään =) ilman, että yhteiskunnan suuremmin tarvitsee joka talvihaalarin ostoon osallistua =) [/quote

hyvä olla pätäkkää menoihin,mutta ei kaikilta rahakkailta sitten irtoa rakkautta,aikaa,huomiota jne..ettei sekään takaa oikeutta.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Jos tämä palsta olisi jotenkin vaikuttanut mielipiteisiin, niin sanoisin että tuskin kellään. B) Mutta koska mitään vaivihkaista aivopesua ei ole tapahtunut, en ole tuota mieltä.

Täälläsen kuvan tässä on väkisinkin viimeaikoina taas saanut :whistle: ettei juuri kellään. Sen verran virheitä meistä itse kustakin löytyy, niinkuin löytyi meitä edeltäneistäkin sukupolvista...

No mun mielestä toi sun kysymys on ihan absurdi. Koska lapsia nyt voi hankkia kuka tahansa, niin turha kai kysyä että kellä siihen olis oikeus...! :o Mutta ei se asian harkitseminen ja omien motiivien miettiminen koskaan pahasti olis... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Kaikilla, jotka omilla tuloillaan tietävät pystyvänsä jälkikasvunsa elättämään =) ilman, että yhteiskunnan suuremmin tarvitsee joka talvihaalarin ostoon osallistua =) [/quote

hyvä olla pätäkkää menoihin,mutta ei kaikilta rahakkailta sitten irtoa rakkautta,aikaa,huomiota jne..ettei sekään takaa oikeutta.

Niin, ei se raha autuaaksi tee. Kyllä lapsi muutakin tarvitsee. Ja ennen kaikkea ihan muuta kuin rahaa ja materiaa...

Kaikilla jotka pystyvät elättämään lapsensa ja itsensä ilman yhteiskunnan tukia. Sekä ovat valmiita imettämään ainakin kolmevuotiaaksi ja äidin pitää pystyä olemaan kotona ainakin kunnes nuorin menee toiselle luokalle.

Sellaisella, joka haluaa ja kykenee huolehtimaan lapsesta. En tarkoita taloudellista kykyä huolehtia, sillä onhan meillä täällä Suomessa sosiaaliturva jota maksetaan juuri siksi että köyhemmilläkin olisi rahaa elää, vaan kykyä ja halua huolehtia lapsen henkisestä ja fyysisestä hyvinvoinnista.
Esimerkiksi nainen, jolta on jo huostaanotettu lapsia laiminlyönnin ja pahoinpitelyn takia, ja joka ei pysty eikä edes halua olla raskausaikana ilman alkoholia, huumeita ja ehkäpä tupakkaakin :whistle: (turha skitsahtaa tästä tupakkakommentista) voisi jättää lasten tekemisen jatkossa väliin, vaikka miten olisi vauvakuume.
Oikeastaan kaikki muut saa mun puolesta lapsia tehdä. Myös 16-vuotiaat, 45-vuotiaat, sinkkunaiset, lesbot, köyhät, yh:t jolla seitsemän lasta eri isille, jne, kunhan vaan haluavat ja osaavat lasta rakastaa ja hänestä huolehtia (vaikka sitten sossun tuella) :saint:

Jos polttaa tupakkaa tai muuten myrkyttää itseään niin ei lapsia. Itseasiassa luin jostakin, että jo vuoden polttamisen jälkeen kehoon on syntynyt pysyviä muutoksia -> Aihetta sterilisaatioon ;)

joo ei mullakaan,mutta onneksi tämä palsta ei määritä elämääni:)

niin siis eräiden mielestä niin ihan vaan siksi koska en halua toista lasta.

-minusta kaikki ketkä ovat henkisesti ja emotionaalisesti kypsiä siihen,eli ei sellaisille kun minun exä(halusi lasta kovasti, mutta ku asia alkoi olee todellinen niin häntä koipien välissä, oman äitinsä helmoihin.)

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:

Tähän voisi vielä lisätä: se joka on synnitön, heittäköön ensimäisen kiven. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
No mun mielestä toi sun kysymys on ihan absurdi. Koska lapsia nyt voi hankkia kuka tahansa, niin turha kai kysyä että kellä siihen olis oikeus...! :o Mutta ei se asian harkitseminen ja omien motiivien miettiminen koskaan pahasti olis... :whistle:

Sehän sen olikin tarkoitus olla, ja samalla kuvastaa sitä järjettömyyttä joka täälläkin asiaa koskevissa kommenteissa tulee esille...

Yhteistyössä