Kenelläkään kokemuksia rauhoittavista lääkkeistä hautajaisissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apuja kaipaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apuja kaipaava

Vieras
Eli reilun viikon päästä on edessä isoäitini hautajaiset ja voin kuvitella jo nyt kuinka siellä käy.
Olen miettinyt sitäkin vaihtoehtoa, että hakisin jotain rauhoittavaa kyseistä tilaisuutta varten.

Onko kukaan kokeillut selvitä hautajaisista rauhoittavien lääkkeiden tuella? Mitä lääkkeitä saitte ja mitä tapahtui käytännössä? Auttoiko?

Mä otin ennen mummin hautajaisia opamoxia ja olin ihan pellit seis. Jälkeenpäin ajatellen olis vaan pitänyt jättää ottamatta,itkee ne itkut ja ottaa se lääke vaikka sit yöks että saa nukuttua. Voimia! Varmasti jotain miedompiakin lääkkeitä on,mutta mulla oli noita kaapissa ja siks en vaivautunut hakemaan uusia.

No veljen hautajaisissa olin diapamin voimin, ihan tolkuissani mutta se karmea tuska hellitti edes siksi hetkeksi että pystyin istumaan kappelin penkissä.
Isän hautajaisissa en tarvinnut rauhoittavaa, kun olin ehtinyt tehdä surutyötä jo isän itsensä kanssa enkä ollut niin shokissa.
isoisän hautajaiset kuukausi sitten menikin jo ihan ok.

En suosittelisi lääkkeidenkäyttöä hautajaisia varten, vaikka olo olisi surkea. Suru on osa elämää ja jossain vaiheessa ne itkut on itkettävä ja suru käsiteltävä. Hautajaiset ovat omaisten tilaisuus jättää hyvästit ja prosessoida menetystä, siellä on myös luontevaa olla "hajalla", jos siltä tuntuu. Toisilta surijoilta saa toivottavasti vertaistukea.

Mihin ajattelet lääkkeen auttavan? Pelkäätkö omia tunteita vai käyttäytymistäsi autajaisissa, muiden ihmisten reaktioita?

Yhteistyössä