Kenelläkään muulla niin erikoista huumorintajua, ettei kukaan tunnu ymmärtävän?

Darwinin leski

Aktiivinen jäsen
28.12.2005
23 971
0
36
Täällä palstalla oikein kulminoituu käsitys erilaisesta huumorintajusta. Mä olen olevinani jossain asiassa ah-niin vitsikäs, ja sitten tulee liuta ihmisiä herneet nenässä kun eivät he ymmärtäneet.
Sarkasmi on vaikea taiteenlaji, mutta ihan mahdoton täällä, kun hymiöiden yms. avulla koitat saada perille :xmas:
Eikä monikaan koskaan ymmärrä.

Tosin musta tuntuu välillä että vaikka mä kirjoittaisin mitä, niin se ei mene jakeluun :xmas: Kirjallinen ulosanti meiläläisellä ehkä tavallista kehnompaa? :saint:

Otetaan nyt ensimmäisenä mieleen juolahtavana esimerkkinä tuo mun "yliluonnollista" -avaukseni. Mun mielestä on täysin ilmeistä että kirjoitin sen huumorilla (vaikkakin pyysin samalla sitä tieteellistä selitystä lautasen jännittymiselle), enkä todella vakavissani meinannut että vaikkapa joku henki tuolla meidän astiakaapissa hulinoi, ja sitten tulee joku että "haloo, järki käteen, yliluonnollista muka" (ei ollut tarkka lainaus, mutta tuon suuntaista kuitenkin) tms.
Ja mulle tulee aina semmonen Kirves Kaivoon -olo, kun mikään mun kirjoittamani ei tunnu menevän kaikille perille.

Ah, helpotti tämä avautuminen. Nyt voitte vapaasti kritisoida mun vaikeaselkoista kirjoitustyyliäni, mistä ei koskaan saa mitään helvatin tolkkua että onko sitä tosissaan vai vitsillä liikkeellä, ehkä mä otan opikseni... Ehkä en :xmas:

Joo joskus oikein hämmästyn et on tosiaan olemassa ihmisiä jotka ei ymmärrä mun humööriä ja sitä, etten oo pahantahtoinen..paitsi ehkä joskus sanan säilä saattaa sivaltaa. Kai se siksikin tuntuu hassulta et lähipiiri on tottunut mun juttuihin eikä herne mee heidän nenuunsa.
Mä en oo huomannut sun tyylissä mitään erityisen 'herneenvedettävää'. :)

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Joo joskus oikein hämmästyn et on tosiaan olemassa ihmisiä jotka ei ymmärrä mun humööriä ja sitä, etten oo pahantahtoinen..paitsi ehkä joskus sanan säilä saattaa sivaltaa. Kai se siksikin tuntuu hassulta et lähipiiri on tottunut mun juttuihin eikä herne mee heidän nenuunsa.

Joo, ja ihan arjessa se on tietysti helpompaa, kun voi suoltaa näitä samoja juttuja virne korvissa asti, niin kaikki hoksaa että asia on huumorilla heitetty...
Ehkä noi nauravat hymiöt tuo helpotusta.

:laugh: <- mä harjoittelen nyt :xmas:

No ainakin "oikeessa elämässä" mun huumori on eniten alapäähuumoria ja sellaista viisastelua. Monet ei tykkää kummastakaan kategoriasta. Mutta, mies on tietyllä tavalla näsäviisas ja se tarttuu ja appivanhemmat ja omat vanhemmat harrastaa alapäähuumoria esim. aiheeseen liittyvät vitsit jne. niin sekin vaan tarttuu :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Candybar:
Palstalla on pakko käyttää hymiöitä ilmentääkseen että onko vastaus tarkoitettu huumoriksi tai ei. Kaikki kun eivät muuten ymmärrä. :xmas:

No mä käytän, ja yleensä juuri tätä :xmas: , :xmas: on mun suosikkini, ja se on aina kun kujeillaan, eli tonttuillaan, eli vitsaillaan... :xmas:
Enkä muutenkaan hymiöitä säästele, mutta tota nauravaa en juurikaan käytä, johtuisko tämä mun väärinymmärretyksi tulemiseni tästä?

Alkuperäinen kirjoittaja Mischa:
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Joo, selvästi.
Tai sitten mun ilmaisussa on vikaa.

Alan viljellä näitä vastedes -> :laugh: :laugh:

Joo koeta tota seuraavalla kerralla. :D En mäkään sun juttua ottanut vitsinä mutta en nyt ihan vakavanakaan. :p

:laugh:

^ Katotaas, niin sitten kun laitan nauravia naamoja, niin kohta kaikki luulee että nauran päin naamaa ja vittuilen sillä tapaa :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:

Joo, ja ihan arjessa se on tietysti helpompaa, kun voi suoltaa näitä samoja juttuja virne korvissa asti, niin kaikki hoksaa että asia on huumorilla heitetty...
Ehkä noi nauravat hymiöt tuo helpotusta.

:laugh: <- mä harjoittelen nyt :xmas:

Niin ja kohta kaikki luulee et sä oot toooosi kevytkenkäinen ja koko elämä on sulle pelkkä vitsi ku noi naurattaa.... :saint: :D

Näinkin käy joskus. Joskus ihmiset jopa pelästyy.
Esim pojan hoitotädille sanoin, kun olivat käyneet metsässä leikkimässä ja poika oli siellä sotkenu ittensä, tokasin hoitajalle, et ettekö yhtään kato noiden lasten perään, kun tossa kunnossa tulevat takasin.
Hoitajan ilme oli hiukan hämmästynyt, oli pakko todeta perään äläkä ota tosissaan... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Mulla sama juttu, siks usein jätänkin laittamatta jotain "heittoja" mitä mieleen tulee, aina joku kuitenkin ymmärtäis väärin...

Joo ja sitten kun erehtyy "heittämään" jotain niin saa niitä paljon puhuvia katseita... Täällä palstalla on vielä suurempi riski joutua väärin ymmärretyksi, kun ei voi ilmeillä/äänen painollakaan yrittää selventää sitä, että ei nyt EHKÄ ihan niin tosissaan sano jotain...

Juuh, ironiaa/ivallisuutta ei kannata kauheasti viljellä täällä. Menee osalla palstalaisista hienot läpät ohi
s070.gif

Alkuperäinen kirjoittaja Mischa:
Joo, selvästi.
Tai sitten mun ilmaisussa on vikaa.

Alan viljellä näitä vastedes -> :laugh: :laugh:

Joo koeta tota seuraavalla kerralla. :D En mäkään sun juttua ottanut vitsinä mutta en nyt ihan vakavanakaan. :p

^ Katotaas, niin sitten kun laitan nauravia naamoja, niin kohta kaikki luulee että nauran päin naamaa ja vittuilen sillä tapaa :xmas:

Aivan...

No juu, mun huumoria ei monetkaan miestä ja lähimpiä ystäviä lukuunottamatta ymmärrä... Sarkasmi tuntuu vaan olevan sen verran älykkyyttä vaativa taiteenlaji, että sen kanssa saa monien ihmisten suhteen olla varuillaan...

Täällä palstalla oikein kulminoituu käsitys erilaisesta huumorintajusta. Mä olen olevinani jossain asiassa ah-niin vitsikäs, ja sitten tulee liuta ihmisiä herneet nenässä kun eivät he ymmärtäneet.
Sarkasmi on vaikea taiteenlaji, mutta ihan mahdoton täällä, kun hymiöiden yms. avulla koitat saada perille :xmas:
Eikä monikaan koskaan ymmärrä.

Tosin musta tuntuu välillä että vaikka mä kirjoittaisin mitä, niin se ei mene jakeluun :xmas: Kirjallinen ulosanti meiläläisellä ehkä tavallista kehnompaa? :saint:

Otetaan nyt ensimmäisenä mieleen juolahtavana esimerkkinä tuo mun "yliluonnollista" -avaukseni. Mun mielestä on täysin ilmeistä että kirjoitin sen huumorilla (vaikkakin pyysin samalla sitä tieteellistä selitystä lautasen jännittymiselle), enkä todella vakavissani meinannut että vaikkapa joku henki tuolla meidän astiakaapissa hulinoi, ja sitten tulee joku että "haloo, järki käteen, yliluonnollista muka" (ei ollut tarkka lainaus, mutta tuon suuntaista kuitenkin) tms.
Ja mulle tulee aina semmonen Kirves Kaivoon -olo, kun mikään mun kirjoittamani ei tunnu menevän kaikille perille.

Ah, helpotti tämä avautuminen. Nyt voitte vapaasti kritisoida mun vaikeaselkoista kirjoitustyyliäni, mistä ei koskaan saa mitään helvatin tolkkua että onko sitä tosissaan vai vitsillä liikkeellä, ehkä mä otan opikseni... Ehkä en :xmas:

No juu ei saa tästä kyllä mitää tolkkua :headwall:

se johtuu varmaan siitä, että tälle palstalle on pesiytyneet kaikki yksinkertaiset ja tyhmät, sinua lukuun ottamatta. niinhän sitä sanotaan että huipulla tulee...

Alkuperäinen kirjoittaja VesiMelonit:
Näinkin käy joskus. Joskus ihmiset jopa pelästyy.
Esim pojan hoitotädille sanoin, kun olivat käyneet metsässä leikkimässä ja poika oli siellä sotkenu ittensä, tokasin hoitajalle, et ettekö yhtään kato noiden lasten perään, kun tossa kunnossa tulevat takasin.
Hoitajan ilme oli hiukan hämmästynyt, oli pakko todeta perään äläkä ota tosissaan... :ashamed:

Joo, siis just jotain tommosta meinasin... :D :D

Yhteistyössä