Kenelläkään toisella käynyt näin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hiutale.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hiutale.

Uusi jäsen
22.10.2012
4
0
1
Heippa!

Kaipaisin kipeästi edes pientä toivon ripettä, johon tarttua.. Kävin tänään ultrassa, koska omien laskujen mukaan olisi ollut rv 10 menossa. Ultrassa kuitenkin hoitaja ilmoitti, ettei missään tapauksessa olla vielä niin pitkällä, koska kohtu oli suurentunut kyllä ja ruskuaispussi ilmeisesti näkyi, mutta muuta sitten ei. Sanottiin, että jotain siellä varmaan liikkuu, mutta tarkasti ei voi sanoa. Sellaisen tiedon sain, että jos mahdollista että raskaus olisikin alkanut vasta myöhemmin, niin koneen mukaan olisi menossa vasta rv 6. Keskiviikolle sain lääkäriajan, mutta mitä lääkäri osaa paremmin katsoa kuin hoitaja? Minulla ei kuitenkaan ole minkäänlaista vuotoa ollut tai erikoisia kipuja. Raskausoireita on tasaisesti ja vähän ollut koko ajan, enkä osannut odottaa mitään tällaista. Pelossa ja itkemiseen tämä päivä on nyt mennyt ja yritän sinnitellä keskiviikkoon asti. Mutta kannattaakohan enään edes toivoa, kokee vaan vielä isomman pettymyksen kuin tänään..

No tokihan lääkärillä on enemmän ammattitaitoa kuin hoitajalla. Lääkäri voi hyvinkin nähdä enemmän. Jos on mahdollista, että raskaus olisi tosiaan alkanut myöhemmin ja meneillään vasta rv6, niin vielä en olisi huolissani. Tokihan tuollainen tilanne pompauttaa sydämen kurkkuun ja pistää huolesta sekaisin, mutta varsinaista syytä ei vielä ole.

Minkä aikaa sulla on ollut oireita? Milloin testi näytti plussaa ja oletko käyttänyt viikonäytöllistä digitestiä? Toivottavasti selviäisi raskauden alkaneen myöhemmin ja kaikki olisi hyvin. Tsemppiä tilanteeseen!

Muutaman viikon ajan on oireita ollut ihan selvästi. Viisi raskaustestiä olen yhteensä tehnyt ja kaikki näytti heti vahvaa plussaa.. plussannut olen viisi viikkoa sitten.. Pitää nyt vain odotella ja mennä hetki kerrallaan..

Tekikö hoitaja ultran emättimen kautta vai vatsan päältä? Jos jälkimmäinen, niin minkä kokoinen olet ja oliko rakko ultratessa tyhjä vai täysi?

Jos plussa on tullut selvänä viisi viikkoa sitten, olisi meneillään vähintään rv7. Ehkä silloin on kuitenkin vielä niin alussa, ettei kokemattomampi ultraaja varsinkaan mahan päältä saa selvää tilanteesta. Jos jotain liikettä on näkynyt, niin se voi olla syke. Toivottavasti niin. Mitään muuta selitystä en tosin tiedäkään.

Ultra tehtiin ensin vatsan päältä ja myöhemmin emättimen kautta. Rakon kävin vielä uudestaan tyhjentämässä ennen alapään ultrausta. Ainut asia, jonka muistan oli se kun sanottiin, että jotain kaikua kyllä näkyy, muttei voi varmaksi sanoa. Itse olen tosi pieni kokoinen. Mutta huomenna saa varmaan lopullisen tiedon sitte, onneksi, koska ei kukaan jaksa tällaista epävarmuutta.. :(

Mahan päältä tuskin tuossa vaiheessa mitään näkyykään, jos rakko ei ole täynnä. Ei varsinkaan, jos on vyötärön ympärystä paksummin. Alakautta sen sijaan pitäisi näkyä tilanne aika aikaisessa vaiheessa. En nyt muista mitkä ne varhaisultran viikot yleensä ovat.

Tsemppiä huomisen odotteluun. Toivotaan parasta. Tulethan sitten kertomaan mikä on tilanne? :)

Luultavasti kyseessä tuulimunaraskaus.. :( Viikon sisään tulee lähete tyhjennykseen.. Tosi tyhjä olo, melkeen kolme kuukautta ollut aikaa käsitellä raskautta ja kerranki ollut tosi onnellinen. Mutta ehkä joskus vielä kaikki päätyy niin, että saan toivotun nyytin syliin. Mutta kiitos vastauksista!

Yhteistyössä