kenelle ja miten pian ootte ilmottanu vauvan syntymästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orion-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Orion-

Aktiivinen jäsen
18.05.2007
21 085
4
38
Miehen veli sai pojan keskiviikkoiltana. Perjantai-iltana, ku oltiin anoppilassa käymässä, saatiin tietää kun odottelivat sielä että ne lähettäis pojasta kuvan. Mä oon vähä ihmetelly, ettei ne meille mitään oo kertonu, ees tekstaria laittanu. Eikä miehen vanhemmatkaan ollu mitään puhunu keskiviikkona eikä torstaina ku mies oli sielä.

Vai onko se ihan tavallista ettei edes omalle veljelle kerro lapsensa syntymästä? :o

Mun veljeni soitti mulle heti aamuyöstä, kun esikoinen oli syntynyt. Samoin kaikki lähimmät ystävät on ilmoittaneet samantien, loput seuraavan päivän aikana.
Mulla kanssa tollaiset vanhemmat, jotka ei koskaan mitään kerro. Enoni kuolemastakin kertoivat vasta päivien päästä ja silloinkin jossain sivulauseessa.

Oikeasti voi olla kyse v.ittuilusta, ettei kerrota tai sitten ajatellaan että kerrotaan sitten kun tullaan kotiin. Ollaan niin "onnen huuruissa". Itse kyllä soitin salista heti vauva sylissä äidille ja lopuille sitten tekstaria menemään illalla. Tosin äitini oli jo ehtinyt niille ilmoittaa, mutta ajattelin kuitenkin itsekkin ilmoitella. Tuli sitten onnitteluviestejä, jotka ovat vieläkin tallella! :)

noo.. jos se veli oliskin halunnu sanoa, mut se nainen ei? En tiiä.. tosi kummalliselta tuntuu kyllä.. jos siis veljet ovat hyvissä väleissä keskenään kaiken lisäksi..

Välit on ihan normaalin hyvät kaikinpuolin, kellään ei oo mitään ketään vastaan. Tai ei ainakaan pitäis olla... Ei kyl mitään kavereitakaan olla, mutta mies on veljensä kans melko paljo ollu tekemisissä nyt raksa-asioitten puolesta..

Tai jos ne ajattelee että meitä ei yhtään kiinnosta tietää, ku ei mitään kyselty raskaudesta tai siihe liittyvistä asioista sillon ku satuttiin näkeen. Ei edes oo mainittu mitään siitä..

No perheenjäsenille mies ilmoitteli vissiin reilun tunnin päästä synnytyksestä.
Tosin en ollut mitenkään riemastunut kun miehen vanhemmat rynnivät 4h synnytyksestä laitokselle, oli tunteet niin pinnassa ja kun vauvalla ei ollut kaikki siinä vaiheessa ihan ok.
Mut vuorokauden sisään tais tulla muillekin ilmoteltua.

Synntyssalista ollaan soitettu omille vanhemmille jotka sitten soitelleet/lähettäneet tekstiviestejä kaikille sukulaisille. Parille hyvälle kaverille soitin samana/seuraavana päivänä ja muille kavereille mies soitteli parin-kolmen päivän sisällä. Mutta siis oma perhe sai kyllä tietää vajaa tunti syntymästä.

Jonkin ajan kuluttua synnytyksestä mies soittanut molempien vanhemmille jotka ovat sitten ilmoitelleet asiaa eteenpäin muille sukulaisille.Joillekin kavereille soittanut kanssa.
Samana päivänä on kaikille ilmoitettu kun lapset (3) ovat syntyneet.

Alkuperäinen kirjoittaja Bayan Fare:
Tai jos ne ajattelee että meitä ei yhtään kiinnosta tietää, ku ei mitään kyselty raskaudesta tai siihe liittyvistä asioista sillon ku satuttiin näkeen. Ei edes oo mainittu mitään siitä..

No tuo on aika hyvä pointti.... Tuskinpa heillä on halua ollut teille ensimmäisten joukossa ilmottaa, jos ette ole olleet kiinnostuneita millään lailla heidän tulevasta lapsestaan.
Ja sitten toisaalta on aivan inhimillisen erehdyksenkin mahdollisuus. Ei munkaan yksi sisaruksista saanut viestiä, kun mies oli häröilly viestin laiton kans.

Pari tuntia syntymästä laitettiin tieto molempien vanhemmille, sisaruksille ja parhaille kavereille. Ja oletettiin että ilouutinen saa joka tapauksessa siivet alleen ja ylpeät isovanhemmat jakavat muille tietoa.

Poika syntyi klo 22.49, tunnin päästä mut vietiin kaavintaan. Heräsin kolmen maissa yöllä. Sen jälkeen läheteltiin tekstareita. Mies lähti kotiin ja mä osastolle. Aamulla heti seitsemän jälkeen oli puhelin tukkeessa.
Mies lähetti testarit molempien vanhemmille pojan syntymästä sillä aikaa kun olin leikkuris.