Kenen juhla äitienpäivä oikein on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yksi äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Typerä ja tarpeeton turhakejuhla. Pakkomuistaa -juhla, markkinajuhla ja kulutusjuhla. Noin niinkuin kärjistäen. Me ollaan oman perheen kesken kotona ilman mitään pakkorituaaleja.

No musta ei todellakaan noin. Minä saan lahjaksi lasten päiväkodissa tekemät lahjat, mies laittaa minulle aamiaisen, jonka saan nauttia sängyssä. Ja lisäksi saan kimpun lasten poimimia valkovuokkoja. Kerrotko mulle mitä kaupallista ja turhaa meidän juhlassa on? Tai mitä kulutusjuhlaa?

En kerro. =) Jos ja kun käsität tahallaan väärin, niin ole hyvä vain.

Mulla ei sitten tällä kertaa ole ongelmaa: isovanhemmista toiset mökillä ja toiset (julkkis )synttäreillä. Mieskin on häippässyt urheilun ihmeelliseen maailmaan (valmentaja). Isommat pojat isänsä luona ja toi kuusivuotias ei nyt hirveästi ymmärrä asiasta. Luuli, että äitienpäivä on se kun äidit valloittaa päiväkodin. Siis tavallaan äitien tarhapäivä. :D

Typerä ja tarpeeton turhakejuhla. Pakkomuistaa -juhla, markkinajuhla ja kulutusjuhla. Noin niinkuin kärjistäen. Me ollaan oman perheen kesken kotona ilman mitään pakkorituaaleja.

No musta ei todellakaan noin. Minä saan lahjaksi lasten päiväkodissa tekemät lahjat, mies laittaa minulle aamiaisen, jonka saan nauttia sängyssä. Ja lisäksi saan kimpun lasten poimimia valkovuokkoja. Kerrotko mulle mitä kaupallista ja turhaa meidän juhlassa on? Tai mitä kulutusjuhlaa?

Ei, kun minusta äitienpäivä ei ole tarpeeton juhla. Se on toinen juttu, että kaupat pursuavat kaikenlaista äideillä, mutta minä olen tehnyt kotona selväksi, ettei niitä tarvitse ostaa - eikä omakin äiti ilahtuu eniten lasten tekemistä korteista. Mutta niilläkin rahoilla joku sitten elää.

Ei, kun minusta äitienpäivä ei ole tarpeeton juhla. Se on toinen juttu, että kaupat pursuavat kaikenlaista äideillä, mutta minä olen tehnyt kotona selväksi, ettei niitä tarvitse ostaa - eikä omakin äiti ilahtuu eniten lasten tekemistä korteista. Mutta niilläkin rahoilla joku sitten elää.

Juu juu. Minusta se on tarpeeton juhla. Kulutushysteriaa. Voihan sitä ihmisiä ilahduttaa silloin, ku tuntuu siltä, eikä just sillon, ku "on pakko". Mutta joo, tää on tätä. Erilaisuutta. =)

Meillä se on oman perheen juhla ensisijaisesti, aina siitä lähtien kun se oma lapsi tuli. Eli päivä pyhitetty perheen yhdessäololle sen kummemmin stressaamatta. Mutta koskaan en ole unohtanut myöskään omaa äitiäni ja lasten ihanaa mummia. Toinen mummi on pistänyt välinsä poikki poikaansa, joten eipä tarvi sitä onneksi muistaa.

Äitienpäivä on nimensä mukaisesti KAIKKIEN äitien päivä. Miten sitä kukakin juhlii, on oma asia. Minä tykkään enemmän viettää aikaa perheen kesken, mutta on monena äitienpäivänä oltu anopin ja miehen siskon perheen kanssa yhdessä syömässä.

Aamulla minun, iltapäivällä anopin. Oma äitini on niin kaukana, ettemme sinne asti lähde. Lähetin kyllä kortin ja soitan hänelle aamulla.
Kaikkien äitien juhla minun mielestäni.
Suoraan sanottuna aikamoista hössötystä, mutta ehkä tämän kestää :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Merengue:
Mulla ei sitten tällä kertaa ole ongelmaa: isovanhemmista toiset mökillä ja toiset (julkkis )synttäreillä. Mieskin on häippässyt urheilun ihmeelliseen maailmaan (valmentaja). Isommat pojat isänsä luona ja toi kuusivuotias ei nyt hirveästi ymmärrä asiasta. Luuli, että äitienpäivä on se kun äidit valloittaa päiväkodin. Siis tavallaan äitien tarhapäivä. :D

Tosi hienoo, että kerrot meillekin, että ovat vallan JULKKIS-synttäreillä, hui! Ei ymmärrä puoliakaan, miten tämä kaikki liittyi ap:n aloitukseen..Sori!